Στηρίζουμε την Ειδική Αγωγή με 4.500 μόνιμους διορισμούς
Επισπεύσαμε από τις πρώτες ημέρες στο Υπουργείο τη διαδικασία διορισμού 4.500 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.
Ήδη έχουν εκδοθεί οι πρώτες προσκλήσεις για τους μόνιμους διορισμούς, που γίνονται για πρώτη φορά στην Ειδική Αγωγή.
Εδώ δελτίο τύπου από την πρώτη συνάντηση με το ΑΣΕΠ.
Αποκαταστήσαμε το πανεπιστημιακό άσυλο στην πραγματική του έννοια
Προβλέψαμε την αυτεπάγγελτη επέμβαση των αρχών για κάθε αξιόποινη πράξη που λαμβάνει χώρα στο πανεπιστήμιο. Βάζουμε τέλος στο παράλογο, πράττουμε το αυτονότητο. Αποκαθίσταται η ελεύθερη διακίνηση ιδεών και η ακαδημαϊκή ελευθερία στην έρευνα και τη διδασκαλία.
Εδώ η εισήγηση στην αρμόδια επιτροπή και εδώ η εισήγηση από την ολομέλεια της Βουλής.
Επιλύουμε ζητήματα λειτουργίας δημοσίων ΙΕΚ και Κέντρων Δια Βίου Μάθησης
▪ Φροντίσαμε για την καταβολή των οφειλόμενων αμοιβών στους μη πιστοποιημένους εκπαιδευτές ενηλίκων, τους οποίους η απελθούσα Κυβέρνηση είχε αφήσει απλήρωτους.
▪ Φροντίσαμε για τη δυνατότητα επιλογής και πρόσληψης εκπαιδευτών στα δημόσια ΙΕΚ για την ομαλή έναρξη του διδακτικού έτους 2019-2020.
▪ Φροντίσαμε για τη δυνατότητα έναρξης λειτουργίας των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης δεδομένου του προβλήματος που είχε δημιουργηθεί από τη μη πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών τους.
Αναστείλαμε τη λειτουργία των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, καθώς και των προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης των Κ.Ε.Ε.
Οργανώθηκαν χωρίς ουσιαστική προηγούμενη μελέτη, χωρίς καμία προετοιμασία και τεκμηρίωση και χωρίς καμία συνεργασία με στελέχη της αγοράς. Δεν πιστοποιούνταν από τον ΕΟΠΠΕΠ όπως οι απόφοιτοι των ΙΕΚ και του «Μετα-λυκειακού έτους-τάξης Μαθητείας» για την απόκτηση προσόντων επιπέδου 5.
Δεν είχαν ακόμα λειτουργήσει, είναι δομές στα «χαρτιά», δεν είχε εκδοθεί η προκήρυξη για εκδήλωση ενδιαφέροντος και εγγραφή μαθητών σε αυτά, ιδρύθηκαν χωρίς τη διατύπωση γνώμης των συμβουλευτικών Οργάνων, δηλαδή του Εθνικού Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ.)
και της Εθνικής Επιτροπής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Κ.), όπως ο νόμος προβλέπει, οι διετείς κύκλοι σε άλλες χώρες στοχεύουν και σε ομάδες πληθυσμού που έχουν ανάγκη επανακατάρτισης μέσα από διαδικασίες επικύρωσης μη τυπικής και άτυπης μάθησης,
ενώ στη χώρα μας δεν υπάρχει σύστημα σε λειτουργία και οι διαδικασίες έχουν τελματώσει εδώ και χρόνια στον ΕΟΠΠΕΠ.
Εφαρμογή δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης
Όταν αναλάβαμε την ηγεσία του Υπουργείου, σε σύνολο 116 δήμων, οι 52 δεν ήταν σε θέση να εφαρμόσουν τη β’ φάση εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, εξ αιτίας κυρίως ελλείψεων σε υποδομές.
Μετά από έντονες προσπάθειες, κατορθώσαμε το μέτρο να εφαρμοστεί σε όλους τους δήμους της χώρας προς ένταξη στη φάση αυτή, πλην 13 που στην αρχή της χρονιάς δήλωναν αδυναμία, ορισμένοι εκ των οποίων ήδη το υλοποιούν.
Εδώ δήλωση της Υπουργού και της Υφυπουργού και η σχετική ΚΥΑ.
Ξεκινήσαμε την προετοιμασία για την ένταξη νέων θεματικών στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών
Ξεκινήσαμε εντατικό διάλογο με πολυάριθμους φορείς, με στόχο τον εμπλουτισμό του σχολικού προγράμματος με νέες θεματικές, όπως εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, σεβασμός στον άλλον, υγιεινή διατροφή και τρόπος ζωής,
πρόληψη και καταπολέμηση εξαρτήσεων (καπνός, αλκόολ, ναρκωτικά), περιβαλλοντική συνείδηση για την πολύπλευρη καλλιέργεια και μόρφωση των μαθητών.
Εδώ δελτίο τύπου για τη 1η συνάντηση για την πρόληψη εξαρτήσεων. Εδώ δελτίο τύπου για την 1η συνάντηση για τον εθελοντισμό.
Εδώ δελτίο τύπου για την 1η συνάντηση για την εμπέδωση κανόνων ασφαλείας στη θάλασσα και τα θαλάσσια σπορ. Εδώ δελτίο τύπου για την 1η συνάντηση για την επιχειρηματικότητα.
Άνοιγμα των σχολείων στην ώρα τους, με ικανή στελέχωση και επαρκές διδακτικό υλικό
Το Υπουργείο ανταποκρίθηκε τάχιστα και αποτελεσματικά στην κάλυψη των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, παρά το γεγονός ότι αυτές φέτος εκτοξεύθηκαν, εξ αιτίας επιλογών προχειρότητας και ελλιπούς προγραμματισμού της προηγούμενης Κυβέρνησης για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Εξασφαλίσαμε επιπλέον πιστώσεις και προχωρήσαμε σε τρεις μεγάλες φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών, ενώ όλα τα βιβλία παραδόθηκαν εγκαίρως στα σχολεία της χώρας.
Εδώ σχετική τοποθέτηση στη Βουλή και εδώ η νομοθετική ρύθμιση για την εξασφάλιση πιστώσεων.
Απαλοιφή της αναγραφής του Θρησκεύματος και της Ιθαγένειας από τους Απολυτήριους Τίτλους Γυμνασίων και Λυκείων
Σε συμμόρφωση με την απόφαση του ΣτΕ 1760/2019 και με την υπ’ αριθμ. 28/2019 Απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Εδώ δήλωση για το θέμα.
Ανακαλέσαμε την πρόβλεψη για ίδρυση Νομικής Σχολής στη Πάτρα
Η πρόβλεψη για ίδρυση έγινε χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς να λαμβάνονται υπ’ όψιν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, χωρίς συνολικό σχεδιασμό και χωρίς συμμετοχή
της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ).
Ξεκινάμε έναν κύκλο εξωστρέφειας του εκπαιδευτικού μας συστήματος
Η στενότερη διεθνής συνεργασία σε θέματα εκπαίδευσης για διεύρυνση της αλληλεπίδρασης με ιδρύματα όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, για βέλτιστη αξιοποίηση χρηματοδοτικών και αναπτυξιακών εργαλείων της ΕΕ στη χώρα μας, για ανταλλαγή καλών πρακτικών στην επαγγελματική
εκπαίδευση και κατάρτιση, για επανακατάρτιση (reskilling) και αναβάθμιση των δεξιοτήτων (upskilling), για επαφή των μαθητών, των φοιτητών και των εκπαιδευτικών μας με τον διεθνή κόσμο της εκπαίδευσης, μπορεί να εμπλουτίσει και να αναβαθμίσει συνολικά την εκπαίδευση και την κοινωνία μας.
Για το ρόλο της εκπαίδευσης για την αποφυγή των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής στον ΟΗΕ
Κατόπιν πρόσκλησης του Ειδικού Απεσταλμένου του ΓΓ του ΟΗΕ κ. Luis Alfonso de Alba συμμετείχαμε στην Παγκόσμια Σύνοδο της Δράσης για το Κλίμα 2019, στο προσυνέδριο του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών,
με θέμα το ρόλο της εκπαίδευσης στην προστασία των μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς από την κλιματική αλλαγή.
2η Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Εκπαίδευσης για την τεχνητή νοημοσύνη στην τάξη
Διεξήχθη σε επίπεδο Υπουργών Παιδείας των Κρατών-Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις Βρυξέλλες, και συμμετείχαμε με ομιλία στη θεματική για το «φόβο χρήσης τεχνολογιών πληροφορικής και τεχνητής νοημοσύνης στη σχολική τάξη».
Παράλληλα πραγματοποιήσαμε συναντήσεις με στόχο τη στενότερη συνεργασία της χώρας με την ΕΕ σε θέματα εκπαίδευσης και τη βέλτιστη αξιοποίηση χρηματοδοτικών και αναπτυξιακών εργαλείων της ΕΕ στη χώρα μας.
Πανελλήνια και Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
Για πρώτη φορά διοργανώθηκαν αθλητικές δραστηριότητες από τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υπουργείου, σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, τις Αθλητικές Ομοσπονδίες
και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας στο Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών. Οι αθλητικές δραστηριότητες προσέλκυσαν 4.000 μαθητές, με σύνθημα «Αγαπώ την άθληση – αγαπώ την υγεία μου».
Περισσότερα για τη διοργάνωση εδώ.
Έναρξη των Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης
Άρχισε το έτος κατάρτισης 2019-2020 στα ΔΙΕΚ, μετά από συντονισμένες ενέργειες της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ.
Το υπογεγραμμένο χρονοδιάγραμμα τηρήθηκε αυστηρά από όλους τους συνεργαζόμενους φορείς, και οι εγγραφές των καταρτιζόμενων ξεπέρασαν, κατά 2.000, τις αντίστοιχες περσινές.
Δίνουμε και πάλι τη σημαία στον καλύτερο
Επιβραβεύουμε την προσπάθεια έναντι της τύχης. Αλλάξαμε τον τρόπο επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και υπεύθυνων για την κατάθεση στεφάνου στα δημοτικά σχολεία, βάσει του γενικού μέσου όρου
βαθμολογίας τους, καταργώντας την επιλογή τους μέσω κλήρωσης που είχε νομοθετήσει η προηγούμενη Κυβέρνηση.
Ενισχύουμε το στρατηγικό διάλογο με την Αμερικανική Κυβέρνηση
Συνάντηση με εκπροσώπους της Αμερικανικής Κυβέρνησης, στο πλαίσιο του 2ου Στρατηγικού Διαλόγου Ελλάδας-ΗΠΑ, με στόχο τη διεύρυνση και εμβάθυνση των διμερών σχέσεων σε θέματα εκπαίδευσης,
συνεχίζοντας τις εντατικές προσπάθειες για την περαιτέρω στήριξη της θέσης της χώρας μας στο διεθνή εκπαιδευτικό χάρτη.
Γρηγορότερο internet για όλα τα σχολεία της χώρας
Εξασφαλίσαμε ταχύτερες διαδικτυακές συνδέσεις για τα σχολεία της χώρας.
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αναβαθμίζουμε τις υφιστάμενες συνδέσεις ADSL που χρησιμοποιούν οι σχολικές μονάδες σε σύγχρονες ευρυζωνικές συνδέσεις τεχνολογίας VDSL, χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση για το Δημόσιο.
Ταχύτερες διαδικτυακές συνδέσεις για:
1.370.000 μαθητές
142.000 εκπαιδευτικούς
11.400 σχολικές μονάδες
Εδώ η κοινή ανακοίνωση με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Επαγγελματική ισοδυναμία των Κολλεγίων
Επαναφέραμε τη δυνατότητα αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών – μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών,
διατηρήσαμε τη δυνατότητα αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, ενώ διευκολύναμε διαδικαστικά τη διεκπεραίωση των σχετικών αιτήσεων.
Εδώ η σχετική νομοθετική ρύθμιση.
Ενισχύουμε τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία
Με νομοθετική μας ρύθμιση προσφέρουμε μεγαλύτερη ελευθερία στη διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων.
Άρση διαχωρισμού σχολών σε ελεύθερης πρόσβασης και κατόπιν εξετάσεων
Για τη διατήρηση του κύρους όλων των σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προβλέφθηκε η ενιαία αντιμετώπισή τους ως σχολών στις οποίες η εισαγωγή των ενδιαφερομένων
θα γίνεται μόνο μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, και συνακόλουθα ήρθη η αδικαιολόγητη κατηγοριοποίησή τους σε σχολές υψηλού και χαμηλού κύρους.
Επιλογές και ευελιξία για τους παλαιούς αποφοίτους για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Δώσαμε τη δυνατότητα σε όλους τους παλαιούς αποφοίτους, οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων γενικού λυκείου του σχολικού έτους 2019-2020,
να επιλέξουν αν θα εξεταστούν σύμφωνα με τους όρους, προϋποθέσεις, εξεταστέα ύλη και διαδικασίες που θα ισχύσουν το σχολικό έτος 2019-2020 ή με τα όσα ίσχυσαν το σχολικό έτος 2018-2019.
Απελευθερώνουμε τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Στόχος μας η απλούστευση, προς την κατεύθυνση της προώθησης και διευκόλυνσης της έρευνας και της διδασκαλίας και της ενίσχυσης του αυτοδιοίκητου των Ιδρυμάτων.
Το πρώτο αγγλόφωνο προπτυχιακό πρόγραμμα της χώρας είναι γεγονός
Συμμετείχαμε στην παρουσίαση του ΕΚΠΑ για το πρώτο αγγλόφωνο προπτυχιακό πρόγραμμα της χώρας, εκφράζοντας την πεποίθησή μας ότι η ελληνική τριτοβάθμια
εκπαίδευση εισέρχεται σε μία νέα φάση εξωστρέφειας.
Εδώ δελτίο τύπου από την παρουσίαση.
Προωθούμε τα ξενόγλωσσα προγράμματα, εμβαθύνουμε τις ελληνοκινεζικές σχέσεις στον τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης
Προχωρούμε σε συνεργασία με την Κίνα, που έχει επιδείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών στην Ελλάδα.
Εδώ δελτίο τύπου για την επίσκεψη του ΓΓ Ανωτάτης Εκπαίδευσης, κ. Απόστολου Δημητρόπουλου στην Κίνα.
Επιδιώκουμε ευρύτερες συναινέσεις, ξεκινάμε το διάλογο στην Παιδεία με το ΣΥΡΙΖΑ
Απευθύναμε επιστολές προς τους Τομεάρχες Παιδείας των κοινοβουλευτικών κομμάτων της Αντιπολίτευσης, προκειμένου να εκκινήσουμε έναν ουσιαστικό, διαρκή και εποικοδομητικό διάλογο για την Παιδεία, ειδικότερα ενόψει της κατάρτισης του νέου νομοθετικού πλαισίου που θα διέπει τη λειτουργία της Ανώτατης
Εκπαίδευσης. Με τη δεύτερη επιστολή μας, θέσαμε ένα ενδεικτικό πλαίσιο συζήτησης και προτάσεις γύρω από θέματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δηλώνοντας παράλληλα τη διαθεσιμότητά μας για συζήτηση.
Η Παιδεία μπορεί να αποτελέσει πεδίο ευρύτερων συναινέσεων και αξιοποίησης της γνώσης και της εμπειρίας του συνόλου του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας.
Εδώ η πρώτη επιστολή, εδώ η δεύτερη, εδώ το δελτίο τύπου μετά τη συνάντηση.
Επιδιώκουμε ευρύτερες συναινέσεις στην Παιδεία, προχωράμε στο διάλογο με το ΚΙΝΑΛ
Συνεχίζουμε τον ουσιαστικό και εποικοδομητικό διάλογο για την Παιδεία, ειδικότερα ενόψει της κατάρτισης του νέου νομοθετικού πλαισίου που θα διέπει τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Η Παιδεία μπορεί να αποτελέσει πεδίο ευρύτερων συναινέσεων και αξιοποίησης της γνώσης και της εμπειρίας του συνόλου του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας. Διαβάστε το δελτίο τύπου μετά τη συνάντηση με το ΚΙΝΑΛ.
Στο πλαίσιο του διαλόγου για την Παιδεία με τα κόμματα, 1η συνάντηση με το ΚΚΕ
Απευθύναμε επιστολές προς τους Τομεάρχες Παιδείας των κοινοβουλευτικών κομμάτων της Αντιπολίτευσης, προκειμένου να εκκινήσουμε έναν ουσιαστικό, διαρκή και εποικοδομητικό διάλογο για την Παιδεία, ειδικότερα ενόψει της κατάρτισης του νέου νομοθετικού πλαισίου που θα διέπει τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Εδώ η πρώτη μας επιστολή, εδώ η δεύτερη, εδώ δελτίο τύπου μετά τη συνάντηση με το ΚΚΕ.
Προχωράμε σε συνεκτικό σχεδιασμό αλλαγών ακαδημαϊκού χάρτη – Αναστολή έναρξης 37 τμημάτων και επανεξέταση νέων Τμημάτων
Αναστείλαμε την έναρξη λειτουργίας 37 τμημάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης που δημιουργήθηκαν προεκλογικά για ψηφοθηρικούς λόγους από την προηγούμενη Κυβέρνηση, δίχως προηγούμενο σχεδιασμό και επαρκή τεκμηρίωση.
Τα τμήματα αυτά που επρόκειτο να λειτουργήσουν για πρώτη φορά τα επόμενα χρόνια, θα επανεξεταστούν ώστε η θεσμοθέτηση και λειτουργία τους να ανταποκρίνεται σε ακαδημαϊκά κριτήρια και να υποστηρίζεται από τις αναγκαίες μελέτες, με τη συνδρομή της καθ’ ύλην αρμόδιας ανεξάρτητης αρχής.
Δίνουμε μάχη για μια σταθερή οικονομική επένδυση στην εκπαίδευση και στην κατάρτιση στην Ευρώπη
Συμμετοχή σε τρεις διαδοχικές συνόδους Συμβουλίων Υπουργών της ΕΕ στις Βρυξέλλες, συζητώντας τη δημιουργία μιας σταθερής οικονομικής βάσης για την Ευρώπη και την αποδοτική,
αποτελεσματική και ποιοτική εκπαίδευση και κατάρτιση, τη διευκόλυνση της πρόσβασης στην προσχολική εκπαίδευση και την τεχνητή νοημοσύνη.
Χτίζοντας Ευρωπαϊκά Δίκτυα για τα Πανεπιστήμια μας
Συμμετείχαμε στο εναρκτήριο Συνέδριο της Πρωτοβουλίας “Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια” στις Βρυξέλλες, μίας πρωτοποριακής πρωτοβουλίας που αφορά στη δημιουργία συμμαχιών μεταξύ Πανεπιστημίων των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Στην UNESCO για την αξία της ποιοτικής εκπαίδευσης
Συμμετείχαμε στην 40ή Γενική Συνέλευση της UNESCO στο Παρίσι, με κύρια θέματα τις δυνατότητες προώθησης διεθνών συνεργειών και την ανταλλαγή καλών πρακτικών στην εκπαίδευση,
τον αναπτυξιακό στόχο 4 για ποιοτική εκπαίδευση, το πλαίσιο δράσης της εκπαίδευσης 2030, καθώς και το δίκτυο των συνεργαζόμενων σχολείων.
Διάλογος για την Παιδεία με τα κόμματα, συνάντηση με την Ελληνική Λύση
Συνεχίζουμε τις συναντήσεις με τα κόμματα στα πλαίσια του διαλόγου για την Παιδεία και ειδικότερα ενόψει της κατάρτισης του νέου νομοθετικού πλαισίου που θα διέπει τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Η Παιδεία μπορεί να αποτελέσει πεδίο ευρύτερων συναινέσεων τις οποίες και επιδιώκουμε σε όλα τα επίπεδα. Εδώ δελτίο τύπου μετά τη συνάντηση με την Ελληνική Λύση.
Απελευθερώνουμε την έρευνα και απλοποιούμε το πλαίσιο λειτουργίας των ΕΛΚΕ
Προωθούμε ρύθμιση για την απλοποίηση του πλαισίου λειτουργίας των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας. Απελευθερώνουμε την έρευνα, σταματάμε την απώλεια ερευνητικών πόρων. Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο, επιδιώκεται η αποφυγή των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων του υφιστάμενου πλαισίου
και επιτυγχάνεται μεγαλύτερη ευελιξία στη λειτουργία των ΕΛΚΕ αυξάνοντας ταυτόχρονα τη λογοδοσία και τη διαφάνεια.
Εδώ η παρουσίαση του σχετικού νομοσχεδίου σε συνέντευξη τύπου.
Ενισχύουμε την εξωστρέφεια του εκπαιδευτικού μας συστήματος. 3ος γύρος διαβουλεύσεων για Ελληνογερμανικό σχέδιο δράσης
Στον 3ο γύρο διυπουργικών διαβουλεύσεων για Ελληνογερμανικό σχέδιο δράσης στο Βερολίνο πραγματοποιήθηκαν διαδοχικές συναντήσεις με μέλη της γερμανικής ομοσπονδιακής κυβέρνησης.
Στη συζήτηση με τον Ομοσπονδιακό Υφυπουργό Παιδείας και Έρευνας, κ. Thomas Rachel αναφέρθηκαν το δυικό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης, τα θέματα νεολαίας καθώς και η ενίσχυση της κινητικότητας μαθητών και φοιτητών μεταξύ των δύο χωρών.
Για την αποφυγή συγκρούσεων θρησκευτικού χαρακτήρα. Έκθεση Περιστατικών εις βάρος χώρων θρησκευτικής σημασίας 2019
Από το 2015 και εξής, η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων δημοσιεύει κάθε χρόνο την «Έκθεση Περιστατικών εις βάρος χώρων θρησκευτικής σημασίας» στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα. Στην Έκθεση, εκτός από αναλυτική καταγραφή των Περιστατικών για κάθε θρησκευτική κοινότητα, υπάρχουν εκτενείς αναφορές στη νομοθεσία που αφορά τις θρησκευτικές κοινότητες της χώρας αλλά και τους χώρους προσευχής.
Αποτελεί ύψιστο εθνικό και κοινωνικό συμφέρον να καταβληθεί κάθε προσπάθεια για την αποφυγή συγκρούσεων θρησκευτικού χαρακτήρα.
Εδώ οι Εκθέσεις από το 2015 ως σήμερα.
Αυξάνουμε τον Προϋπολογισμό για την Παιδεία
Προχωράμε σε όλους τους κρίσιμους τομείς πολιτικής, με βήματα σταθερά και αποφασιστικά. Γυρίζουμε σελίδα στην Παιδεία. Ο Προϋπολογισμός του Υπουργείου Παιδείας για το 2020 αυξάνεται κατά 102 εκ. ευρώ. Οι εκτιμήσεις πληρωμών του 2019 για την παιδεία είναι 4 δις 851 εκ. ευρώ. Ενώ ο προϋπολογισμός 2020 προβλέπει 4 δις 953 εκ. ευρώ. Εδώ η ομιλία στη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό 2020.
Η συνεργασία με το Ινστιτούτο της Διεθνούς Εκπαίδευσης (ΗΠΑ) ξεκινά
Εγκαινιάζουμε συνεργασία με το Ινστιτούτο της Διεθνούς Εκπαίδευσης (ΙΙΕ), με το οποίο σχεδιάζουμε την έλευση αντιπροσωπείας αμερικανικών πανεπιστημίων και συνάντησης αρχικά με τη Σύνοδο Πρυτάνεων και εν συνεχεία με επί μέρους ελληνικά πανεπιστήμια, με στόχο τη δημιουργία συνεργειών.
Τεράστιο το ενδιαφέρον από Αμερικανικά Τριτοβάθμια Ιδρύματα, με περισσότερες από 120 συμμετοχές στο εναρκτήριο διαδικτυακό σεμινάριο.
Εδώ λεπτομέρειες για το νέο πρόγραμμα συνεργασίας.
Ενισχύουμε το δημόσιο σχολείο με 5.250 μόνιμους διορισμούς στη Γενική Εκπαίδευση
10 χρόνια μετά, η δημόσια εκπαίδευση ενισχύεται με 5.250 μόνιμους διορισμούς δασκάλων και καθηγητών.
Απαντάμε έμπρακτα στις ελλείψεις δασκάλων και καθηγητών,
ελλείψεις που είχαν γίνει χρόνιες. Βήμα βήμα προχωράμε σταθερά και μεθοδικά στην αναβάθμιση της δημόσιας Παιδείας, χτίζοντας το μέλλον με πράξεις.
Στόχος μας η Ελλάδα να καταστεί διεθνές κέντρο εκπαίδευσης.
Μετά και τις επαφές μας με την Αμερικανική κυβέρνηση, μπορούμε πλέον να μιλάμε για μια νέα εποχή αναβάθμισης και εξωστρέφειας των Πανεπιστημίων μας. Σταθερή μας στόχευση, σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, να καταστήσουμε την Ελλάδα διεθνές κέντρο εκπαίδευσης, το οποίο θα προσελκύει φοιτητές από όλον τον κόσμο.
Στόχος μας είναι η εξωστρέφεια και η συνολική αναβάθμιση των Πανεπιστημίων μας, προς όφελος ολόκληρης της Ελληνικής Ακαδημαϊκής κοινότητας αλλά και της χώρας μας ευρύτερα.
Εδώ δελτίο τύπου από την επίσκεψη στην Ουάσινγκτον υπό τον Πρωθυπουργό.
Η μεγαλύτερη τομή στο νομοσχέδιο της ΕΘΑΑΕ για την οποία είμαστε πραγματικά υπερήφανοι: σύνδεση ποσοστού της χρηματοδότησης των ΑΕΙ με την αξιολόγηση
Το πρώτο και αναγκαίο βήμα για την αναδιάρθρωση και αναπλαισίωση της λειτουργίας της Ανώτατης Εκπαίδευσης είναι η ουσιαστική ενίσχυση της ανεξάρτητης αρχής που διασφαλίζει την ποιότητα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με την ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ).
Επίσης, δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στην απελευθέρωση των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.), τονίζοντας πως οι προτεινόμενες αλλαγές διαμορφώνουν ένα πιο ευέλικτο και ευπροσάρμοστο πλαίσιο για τους Ε.Λ.Κ.Ε, που αποτελούν το κεντρικό εργαλείο χρηματοδότησης της έρευνας που διενεργείται στα Πανεπιστήμια και τους Ερευνητικούς και Τεχνολογικούς Φορείς.
Εδώ βίντεο και δελτίο τύπου από τις παρεμβάσεις στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Συλλογική δουλειά, οργανωμένη δράση
Συνεχίζουμε με συνεκτικό σχέδιο, συγκεκριμένους στόχους και συνεχή αξιολόγηση.