Δευτερολογία στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

    Φεβρουάριος 26, 2018
    #MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki
    Κύριοι Υπουργοί, Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

    Για λόγους οικονομίας της συζήτησης, θα αναφερθώ συνοπτικά στις υπουργικές τροπολογίες που κατατέθηκαν στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο.

    1. Θα ξεκινήσω από την τροπολογία του ΥΠΕΣ, η οποία έχει ήδη ενσωματωθεί στο σώμα του νομοσχεδίου ως άρθρο 35. Με το άρθρο 35, λοιπόν, επιτρέπεται η μίσθωση κτηρίου για τη στέγαση σχολικής μονάδας πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανεξαρτήτως της θεσμοθετημένης χρήσης της περιοχής, εφόσον μετά από δύο άγονες δημοπρασίες δεν βρέθηκε κατάλληλο κτήριο σε περιοχή όπου επιτρέπεται η ζητούμενη χρήση. Το σοβαρότερο από αυτά που θα μπορούσαμε να επισημάνουμε εδώ είναι η παρατήρηση της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής, η οποία αυτολεξεί αναφέρει: «Ζήτημα γεννάται εάν είναι επιτρεπτή κατά το Σύνταγμα η παρέκκλιση από τη θεσμοθετημένη χρήση γης δίχως να ακολουθείται η πολεοδομική διαδικασία, την οποία είναι αμφίβολο εάν μπορεί να αναπληρώσει η γνώμη του Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος (ΣΧΟΠ)». Πάλι θα κλείσετε τα αφτιά σας στην ενδεχόμενη αντισυνταγματικότητα; Εσείς που είστε «κάθε λέξη του Συντάγματος»; Προσέξτε το.
    2. Προχωρώ στην τροπολογία του Υπουργείου Εργασίας σχετικά με τα σχολικά γεύματα. Μπορείτε να μας απαντήσετε ποιος είναι ο λόγος της θέσπισης άλλης μιας κατά παρέκκλιση διαδικασίας, τη στιγμή που ήδη η προβλεπόμενη στο άρθρο 12 του ν. 4455/2017 διαδικασία είναι και αυτή κατά παρέκκλιση των προβλεπομένων στον ν. 4412/2016 περί δημοσίων συμβάσεων (που σημειωτέον αποτελεί ενσωμάτωση ευρωπαϊκής οδηγίας στο εγχώριο δίκαιο).

    Η Νέα Δημοκρατία στηρίζει εν τοις πράγμασι τη μέριμνα για τη σίτιση των μαθητών, όμως η διαδικασία που επιλέγετε για ακόμα μια φορά να νομοθετήσετε, με απευθείας ανάθεση, κατά παρέκκλιση των ισχυόντων κανόνων και δη, σε αντίθεση με το ευρωπαϊκό κεκτημένο όπως αποτυπώνεται στα ευρωπαϊκά νομικά κείμενα (ιδίως, οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ), -το λιγότερο- βρίθει αδιαφάνειας. Καταψηφίζουμε λοιπόν.

    1. Ως προς την τροπολογία αρμοδιότητας ΥΠΠΕΘ, σχετικά με την επαναπροκήρυξη των θέσεων για μέλη ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ ΑΕΙ, δεδομένου ότι διευκολύνεται η διαδικασία επαναπροκήρυξης θέσεων μελών ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ των ΑΕΙ, σε περιπτώσεις αυτές οι θέσεις έχουν εγκριθεί μεν, αλλά μένουν κενές, στις περιπτώσεις που η εκλογή αποβεί άγονη, ή ο εκλεγείς δεν αποδεχθεί τον διορισμό του ή όταν μέλος ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ που ήδη υπηρετεί λαμβάνει μέρος και εκλέγεται σε άλλη ανοιχτή προκήρυξη, υπερψηφίζουμε. Η υποστελέχωση των Ιδρυμάτων αποτελεί υπαρκτό πρόβλημα και βλέπουμε θετικά ρυθμίσεις προς την κατεύθυνση της επίλυσής του.
    2. Και πάμε στην τροπολογία του ΥΠΠΕΘ σχετικά με τον ΕΟΠΠΕΠ. Κύριοι, με την παρούσα, ομολογείτε, με τον πλέον ωμό τρόπο, την εκτός νόμου προηγούμενη νομοθέτησή σας αναφορικά με την τοποθέτηση της διευθύνουσας συμβούλου του οργανισμού. Συγκεκριμένα, αλλάζοντας τη διαδικασία έκδοσης Κανονισμού Λειτουργίας, ομολογείτε ότι η ΥΑ που εσείς εκδώσατε τον Δεκέμβριο του 2017 με τον Κανονισμό Λειτουργίας του ΕΟΠΠΕΠ ήταν παράνομη, καθώς ο Κανονισμός αυτός απαιτεί τη συνυπογραφή και του Υπουργού Εργασίας, άρα ΚΥΑ. Βεβαίως, η τροπολογία όχι μόνο δεν θεραπεύει την παρανομία, αλλά προκαλεί εκ νέου νομικά ζητήματα, καθώς προβλέπει αποκλειστικά έκδοση ΥΑ από τον Υπουργό Παιδείας, για ζητήματα όμως που δεν ανήκουν αποκλειστικά στην αρμοδιότητά του. Περαιτέρω, με την νομοθετική «κάλυψη» του διορισμού της, και μάλιστα με αναδρομική ισχύ, ομολογείτε πως η τοποθέτηση του εν λόγω προσώπου στη θέση της Διευθύνουσας Συμβούλου ήταν παράνομη, καθώς η απόσπασή της από τη θέση της στο δημόσιο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Η τροπολογία προβλέπει ό, τι προέβλεπε και η προκλητικά φωτογραφική ΥΑ του Υφυπουργού Μπαξεβανάκη ορίζοντας πως πλέον δεν αποτελεί προαπαιτούμενο η απόσπαση και ότι ο Υπουργός επιλέγει στη θέση αυτή όποιον θέλει. Αυτή είναι η εξυγίανση του οργανισμού που οραματίζεστε, κύριοι; Εμείς καταδικάζουμε, κυρίες και κύριοι, η έννοια της καταψήφισης εδώ είναι λίγη. Καταδικάζουμε αυτές τις πρακτικές και ζητούμε την απόσυρση της τροπολογίας εδώ και τώρα.
    3. Κλείνω με δυο λόγια για το τρίπτυχο “τροπολογία – 3 νέα άρθρα – νομοτεχνικές βελτιώσεις” στην συσκευασία του ενός τευχιδίου 47 σελίδων, το οποίο έφτασε στα χέρια μας λίγες ώρες πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου. Την θέση μας για τα επιμέρους άρθρα θα την εκθέσω αναλυτικά κατά την ψήφιση των άρθρων, ωστόσο κύριε Υπουργέ, δεν μπορώ να μην σχολιάσω το δεύτερο άρθρο της τροπολογίας ή νομοτεχνική βελτίωση του άρθρου 34, δεν ξέρω πώς τελικά θα ενταχθεί στο σώμα του νομοθετήματος. Αναφέρομαι στην τροποποίηση του ΠΔ 46/2016 για την αξιολόγηση μαθητών Λυκείου. Κύριε Υπουργέ, ειλικρινα, δεν περίμενα μετά από 2 εθνικούς διαλόγους για την Παιδεία και τόσες ευχετικές εξαγγελίες για την ενίσχυση του αυτόνομου χαρακτήρα του Λυκείου, το μεταρρυθμιστικό σας στίγμα να αποτυπώνεται σε μια τροπολογία της τελευταίας στιγμής. Και μία αναφορά στο 3ο αρθρο της τροπολογίας αυτής σχετικά με τους μαθητές περιοχών που πλήττονται από φυσικές καταστροφές, να εισάγονται καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε σχολές, τμήματα. Φυσικά και είμαστε θετικοί στη ρύθμιση αυτή.

    Σας ευχαριστώ.

    Φόρμα Εθελοντή

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ
    Εγγραφή στο Newsletter

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ