ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ, συνέντευξη για το Πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για την Παιδεία

    Νοέμβριος 25, 2018
    #MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki

    Η Τομεάρχης Παιδείας της Ν.Δ, Νίκη Κεραμέως απαριθμεί τα μεγάλα προβλήματα της χώρας στον νευραλγικό τομέα της εκπαίδευσης, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τα όσα απορρέουν από τη Συμφωνία των Πρεσπών για τα σχολικά βιβλία και θεωρεί αναγκαία συνθήκη την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος προκειμένου να επιτραπεί η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Μια συνέντευξη εφόλης της ύλης στην ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ.

    1. Με αφορμή τη σύσταση Κοινής Διυπουργικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, τι πληροφορίες έχετε στη διάθεσή σας για τις αλλαγές που θα γίνουν στα σχολικά εγχειρίδια με βάση τη Συμφωνία των Πρεσπών;

    Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε το Υπουργείο Εξωτερικών της χώρας μας στις 2 Νοεμβρίου, πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση της Μεικτής Διεπιστημονικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων (ΜΔΕΕ) Ελλάδας – πΓΔΜ για τα ιστορικά, αρχαιολογικά και εκπαιδευτικά θέματα, όπως προβλέπει η Συμφωνία των Πρεσπών. Στο πλαίσιο αυτής της συνάντησης, αποφασίστηκε από κοινού η ΜΔΕΕ να εργαστεί για τη διαγραφή ορισμένων αναφορών που συμπεριλαμβάνονταν στα σχολικά εγχειρίδια. Ωστόσο, δεν υπήρξε καμία άλλη πληροφόρηση, γι’ αυτό και υποβάλαμε ερώτηση -στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου- προς τους αρμόδιους Υπουργούς, ώστε να μας ενημερώσουν αν αποφασίστηκε να διαγραφούν αναφορές από τα ελληνικά σχολικά εγχειρίδια, και αν ναι, ποιες ακριβώς είναι αυτές και για ποιους λόγους αποφασίστηκε η διαγραφή τους. Επιπλέον, ζητήσαμε να κατατεθούν δημόσια τα πρακτικά της εν λόγω συνάντησης ή κάθε άλλης συνάντησης, κατά τη διάρκεια της οποίας συζητήθηκε το μείζον αυτό ζήτημα.

    1. Η παραβατικότητα στα πανεπιστήμια, το θέμα του ανύπαρκτου ασύλου και το άβατο στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο (πρώην ΑΣΟΕΕ) πνίγουν την τριτοβάθμια εκπαίδευση και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παραμένει απαθής, απλός παρατηρητής. Πώς η ΝΔ σχεδιάζει να αντιμετωπίσει αυτή τη θλιβερή και απαξιωτική για τους θεσμούς εικόνα;

    Η θέση μας είναι ξεκάθαρη και -θεωρούμε- αυτονόητη: αυτεπάγγελτη επέμβαση των Αρχών για κάθε αξιόποινη πράξη που λαμβάνει χώρα στα Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στη Νέα Δημοκρατία πιστεύουμε ότι πρέπει να καταργηθεί το άσυλο με τη σημερινή του στρεβλή μορφή. Ωστόσο, δεν φτάνει να ψηφιστεί μία διάταξη για τη βελτίωση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, πρέπει και αυτή να εφαρμοστεί. Και η Νέα Δημοκρατία είναι αποφασισμένη να την εφαρμόσει στο ακέραιο.

    Σήμερα, η έννοια του ασύλου έχει πλήρως διαστρεβλωθεί, επιφέροντας τη θλιβερή και απαξιωτική για τους θεσμούς εικόνα που περιγράφετε. Το ορθώς νοούμενο άσυλο αποσκοπεί στην προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, στην έρευνα και τη διδασκαλία και της ελεύθερης έκφρασης και διακίνησης ιδεών στα τριτοβάθμια Ιδρύματα. Άλλο άσυλο ιδεών και άλλο άσυλο εγκληματιών. Δυστυχώς, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ φαίνεται να μην διακρίνει τη διαφορά. Αφενός, ο υπουργός Παιδείας επανέφερε μια άκρως προβληματική, οπισθοδρομική και επικίνδυνη νομοθετική ρύθμιση για το άσυλο, αφ’ ετέρου, η κυβέρνηση επιδεικνύει σκανδαλώδη ανοχή στην παραβατικότητα και την εκτροπή, στέλνοντας προς κάθε κατεύθυνση μήνυμα ασυδοσίας, με καταστροφικά αποτελέσματα.

    1. Τι θα κάνει η ΝΔ για το ισχύον σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με βαθμολογία κάτω του 10;

    Εντός των επόμενων ημερών θα ανακοινωθεί αναλυτικά το πρόγραμμά μας για την Παιδεία, όπου προτείνουμε, μεταξύ άλλων, μεγαλύτερη αυτονομία των Ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τα οποία αποκτούν λόγο στη βάση εισαγωγής των σχολών τους. Η Νέα Δημοκρατία προτίθεται να επαναφέρει την ελάχιστη βάση εισαγωγής του 10, ώστε να εξασφαλίζεται ένας ελάχιστος δείκτης ποιότητας γνώσεων των νεοεισερχόμενων φοιτητών, και από εκεί και πέρα θα μπορεί κάθε Ίδρυμα να θέτει τη βάση εισαγωγής (πάνω από το 10) που επιθυμεί.

    1. Και με τα ΤΕΙ; Η κυβέρνηση συνεχίζει να θυσιάζει την ανώτατη εκπαίδευση στο βωμό της ψηφοθηρίας. Ως πότε; Πόσο βιώσιμα μπορεί να είναι όλα αυτά τα ΤΕΙ; Μήπως εξέλειψαν οι λόγοι για τους οποίους ιδρύθηκαν;

    Στη Νέα Δημοκρατία, κατ’ αρχήν, τασσόμαστε υπέρ της ενίσχυσης της τεχνολογικής εκπαίδευσης και των ΑΤΕΙ. Η σύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με την παραγωγική διαδικασία, η καταπολέμηση της νεανικής ανεργίας και η αναστροφή του εκθετικά αυξανόμενου brain drain, αποτελούν εθνικούς στόχους, και θεωρούμε ότι η ενδυνάμωση της τεχνολογικής εκπαίδευσης συνιστά ένα εξαιρετικά σημαντικό εργαλείο για την επίτευξή τους. Δυστυχώς όμως, ο τρόπος υλοποίησης που επέλεξε η Κυβέρνηση είναι λανθασμένος, καθώς στα νομοσχέδια που έχουν ήδη κατατεθεί προβλέπονται απορροφήσεις ΑΤΕΙ από Πανεπιστήμια χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, χωρίς διασφάλιση επαγγελματικών δικαιωμάτων, χωρίς μελέτες βιωσιμότητας και σκοπιμότητας, χωρίς συνολικό σχεδιασμό, με στόχευση πρωτίστως μικροπολιτική. Εάν και εφόσον ο λαός αναθέσει τη διακυβέρνηση της χώρας στη ΝΔ, θα εργαστούμε άοκνα ώστε τα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας μας να γίνουν αυτόνομα και εξωστρεφή, με αποτελεσματικές δομές και διαδικασίες, με εγγυήσεις διαφάνειας και λογοδοσίας, που θα συναγωνίζονται επάξια τα καλύτερα διεθνώς. Οραματιζόμαστε την Ελλάδα ένα περιφερειακό κέντρο ανώτατης εκπαίδευσης.

    1. Πόσο σοβαρές είναι για σας οι καταγγελίες φοιτητών για το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο; Ως πρόσφατα φάνταζε ως μια όαση μέσα στον χαοτικό δημόσιο χώρο των πανεπιστημίων.

    Σύλλογοι Φοιτητών του ΕΑΠ διαμαρτύρονται για την επικρατούσα κατάσταση στο Ίδρυμα, που φέρεται να δυσχεραίνει την ομαλή ακαδημαϊκή διαδικασία και να υποβαθμίζει τις σπουδές και τα πτυχία ορισμένων προπτυχιακών προγραμμάτων. Αξιολογώντας την ως ιδιαίτερα σημαντική, αναφέραμε την επιστολή τους στον Υπουργό Παιδείας, ζητώντας να μας ενημερώσει για τα αναλυτικώς περιγραφόμενα προβλήματα που καταγγέλλουν οι φοιτητές. Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, καταγγέλλουν καθυστερήσεις και ελλείψεις στη χορήγηση των ακαδημαϊκών εγχειριδίων, ξαφνικές αλλαγές στη διαδικασία καταβολής οικονομικής συμμετοχής των φοιτητών, δυσλειτουργίες στις τηλεδιασκέψεις, υποεκπροσώπηση των φοιτητών στα συλλογικά όργανα διοίκησης, ολιγωρία στην κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων. Πρόκειται για διαμαρτυρίες στις οποίες οφείλουμε να εγκύψουμε, καθώς δεν συνάδουν με το χαρακτήρα του ΕΑΠ, ως ενός ευέλικτου, σύγχρονου τριτοβάθμιου Ιδρύματος.

    1. Και με τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια τι θα συμβεί; Αν περάσει η αναθεώρηση για τη μη ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, η ΝΔ τι θα απαντήσει;

    Στη Νέα Δημοκρατία, θεωρούμε αναγκαία συνθήκη την αναθεώρηση του άρθρου 16, ώστε να επιτραπεί η ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων, με διττό στόχο: πρώτον, να εισαχθεί μία υγιής άμιλλα με τα δημόσια πανεπιστήμια, που θα ωθήσει σε βελτίωση του επιπέδου της παρεχόμενης εκπαίδευσης για όλους, και δεύτερον, να ενισχυθεί η προσπάθεια να καταστεί η Ελλάδα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης, που θα προσελκύει φοιτητές από όλον τον κόσμο. Είναι αδιανόητο η χώρα μας να παραμένει ακόμη και σήμερα δέσμια αγκυλώσεων του παρελθόντος, που έχουν ξεπεράσει ακόμη και χώρες όπως η Βόρεια Κορέα, τη στιγμή που θα μπορούσε να αποτελέσει κορυφαίο εκπαιδευτικό κόμβο στη Μεσόγειο και την Ανατολική Ευρώπη. Ωστόσο, πρώτο μέλημά μας στο χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι η αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου. Ελπίζουμε, έστω την τελευταία στιγμή, οι κυβερνώντες να μη στερήσουν τον τόπο από μία μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης και προόδου, και θα επιστρατεύσουμε όλες τις κοινοβουλευτικές μας δυνάμεις και εργαλεία υπέρ αυτού του στόχου.

    Φόρμα Εθελοντή

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ
    Εγγραφή στο Newsletter

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ