ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ, Ιούλιος-Αύγουστος 2019

Αγαπητοί φίλοι και φίλες, 
Η αναλυτική ενημέρωσή σας για τις δραστηριότητές μου συνεχίζεται συστηματικά και μετά τις εκλογές της 7ης Ιουλίου! 
Σας αποστέλλω το παρόν δελτίο, με σημεία της δράσης μου από την επομένη των εκλογών ως σήμερα. Πατώντας πάνω στους ενεργούς (μπλε) συνδέσμους, μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες πληροφορίες για κάθε θεματική. 
Όπως πάντα, ευπρόσδεκτα τα σχόλιά σας. 
Καλή ανάγνωση και καλή σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά!

***

ΕΚΛΟΓΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΗΨΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ 
ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

66177856 2317476541827477 1888319802326384640 n

 

66277737 2318441618397636 5949977362341822464 n

61.784 ψηφοφόροι του βόρειου τομέα της Αθήνας με τίμησαν με την ψήφο τους στις εθνικές εκλογές της 7ης Ιουλίου. Δεν έχω λόγια να σας ευχαριστήσω για την εμπιστοσύνη σας! 
Ευχαριστώ, επίσης, από καρδιάς τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για την εξαιρετική τιμή να μου αναθέσει το κομβικό Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
Με αίσθημα τιμής και ευθύνης, ορκίστηκα ως Βουλευτής και ως μέλος του Υπουργικού Συμβουλίουκαι ανέλαβα καθήκοντα ώστε να δρομολογήσουμε, με όραμα και σκληρή δουλειά, τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις για μία καλύτερη Ελλάδα. 
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ήταν το πρώτο που επισκέφθηκε ως νέος Πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σηματοδοτώντας έτσι τη βαρύτητα που αποδίδει η νέα Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στην Παιδεία, ως τη μεγαλύτερη επένδυση για το μέλλον της χώρας μας.

67157717 2317476585160806 3299206049277411328 n

 

66741277 2319481118293686 5320065591715823616 n

***

ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

image

Προγραμματικές δηλώσεις 
Τις προτεραιότητες και τις κυριότερες δράσεις που θα αναλάβουμε το προσεχές διάστημα στον τομέα της Παιδείας παρουσίασα κατά την ομιλία μου στη Βουλή επί των προγραμματικών δηλώσεων. Έξι βασικοί στόχοι διατρέχουν οριζόντια το πρόγραμμά μας: 
Πρώτον, μεγαλύτερη ελευθερία και μεγαλύτερη αυτονομία για σχολεία και πανεπιστήμια. 
Δεύτερον, εξωστρέφεια και ουσιαστικότερη διασύνδεση με την αγορά εργασίας. 
Τρίτον, ισότιμη πρόσβαση σε ποιοτικότερη εκπαίδευση για όλους. 
Τέταρτον, έμφαση και αξιοποίηση των νέων δεδομένων της ψηφιακής εποχής. 
Πέμπτον, στόχος να παραδώσουμε στην κοινωνία μορφωμένους νέους, αλλά και πιο ολοκληρωμένους πολίτες. 
Έκτον, υιοθέτηση πολιτικών βάσει τεκμηρίωσης, με έμφαση στα οικονομικά της εκπαίδευσης και στο ανθρώπινο κεφάλαιο.

67832917 2336579666583831 8676914246748995584 n

Κατάργηση του ασύλου ανομίας - αποκατάσταση του ακαδημαϊκού ασύλου στην πραγματική του έννοια 
Ως Πολιτεία, οφείλουμε να θωρακίσουμε τα πανεπιστήμια, να προστατεύσουμε την ελεύθερη διακίνηση ιδεών εντός αυτών, να αποτρέψουμε οποιαδήποτε δράση προσπαθεί να περιορίσει ή να καταλύσει αυτήν την ελευθερία. Έχουμε εξαιρετικά ιδρύματα στη χώρα, με εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό, φοιτητές, καθηγητές, διοικητικό προσωπικό. Πρέπει να διασφαλίσουμε για αυτούς ένα υγιέστερο ακαδημαϊκό περιβάλλον, προκειμένου να μπορέσουν να επικεντρωθούν στο έργο τους. Με τη διάταξη για το άσυλο, βάλαμε τέλος στο παράλογο και πράξαμε το αυτονόητο. Αποκαταστήσαμε το άσυλο στην πραγματική του έννοια, δηλαδή την ελεύθερη διακίνηση ιδεών στα πανεπιστήμια. Ισχύει στα ΑΕΙ ό,τι ακριβώς ισχύει σε κάθε δημόσιο χώρο της χώρας: οι αρχές επεμβαίνουν για κάθε αξιόποινη πράξη όπως ορίζει η κοινή νομοθεσία. Εδώ η ομιλία μου στην Ολομέλεια της Βουλής για το άσυλο και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, κατά τη συζήτηση του διυπουργικού πολυνομοσχεδίου. Ειδικότερα, εξήγησα γιατί η διάταξή μας για το άσυλο, όχι μόνο δεν αντίκειται στο Σύνταγμα, αλλά το υπηρετεί και διαφυλάσσει την εφαρμογή των επιταγών του.

***

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ

image

Ενθάρρυνση της αριστείας: βράβευση των διεθνώς διακριθέντων στη βιολογία 
Είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο Υπουργείο, κατόπιν πρόσκλησής μας, τους μαθητές που διακρίθηκαν στην 30η Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας IBO 2019. Στα πρόσωπά τους ενσαρκώνεται η έννοια της αριστείας, η αξία του να προσπαθείς κάθε μέρα να γίνεσαι καλύτερος. Μας γέμισαν αισιοδοξία και ελπίδα. Δείτε τι μας είπαν για την εμπειρία τους.

2

Για τη διαδικασία διανομής των σχολικών βιβλίων και την πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία 
Η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, η προστασία των επαγγελματικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους μαθητές αποτέλεσαν από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη διακυβέρνηση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων πρωταρχικό στόχο και μέλημά μας. Στο πλαίσιο αυτό, προχωρούμε ταχέως στις αναγκαίες διαδικασίες για την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Εδώ η σχετική ανακοίνωση.

ekpaideusi

Για τις παρεμβάσεις στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση 
Πολιτική μας απόφαση είναι να μην αλλάξουμε τους βασικούς άξονες στο πρόσφατα ψηφισθέν σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση για τους μαθητές που εισέρχονται φέτος στη Γ’ Λυκείου, ώστε να μην ανατρέψουμε το σχεδιασμό τους, αλλά να προχωρήσουμε σε επιμέρους βελτιωτικές κινήσεις με στόχο να διορθώσουμε δυσλειτουργίες του εν λόγω συστήματος. Εδώ οι βελτιωτικές παρεμβάσεις στο ισχύον σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση.

tool-kit

Για την αναστολή έναρξης λειτουργίας των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης στα ΑΕΙ 
Κεντρική μας στρατηγική στόχευση είναι να αναδείξουμε τις αστείρευτες δυνατότητες της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, ώστε να καταστεί συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς, από λύση ανάγκης για λίγους που θεωρείται σήμερα. Ωστόσο το σημερινό καθεστώς που χαρακτηρίζεται από τον κατακερματισμό του νομοθετικού πλαισίου, την παροχή της από παράλληλες δομές και την ανάγκη πιστοποίησης των παρεχόμενων προγραμμάτων, επιβάλλει την εκ βάθρων αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου και την αναστολή έναρξης της λειτουργίας των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης στα ΑΕΙ. Εδώ η πλήρης δήλωση και η απάντηση σε σχετικές αιτιάσεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.

2

Για τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση 
Εξ αρχής ταχθήκαμε υπέρ της καθιέρωσης δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, από την ηλικία των 4 ετών. Στηλιτεύσαμε, ωστόσο, ως υπεύθυνη Αντιπολίτευση τότε, το γεγονός ότι δεν είχε ληφθεί μέριμνα για την επίλυση πρακτικών ζητημάτων, όπως ζητήματα υποδομών, τα οποία θα έκριναν και την επιτυχία του εγχειρήματος. Από τους 52 δήμους που αρχικά εκδήλωσαν αδυναμία εφαρμογής του μέτρου της υποχρεωτικής διετούς προσχολικής εκπαίδευσης, μετά από έναν μήνα έντονων προσπαθειών της ηγεσίας του Υπουργείου, μόνο 13 δήμοι εκφράζουν πλέον, μερικώς ή ολικώς, την αδυναμία αυτή. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

image

Για τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων 
Στο σύντομο βίντεο που μπορείτε να δείτε εδώ, συγχαίρω όλους τους επιτυχόντες των Πανελλαδικών Εξετάσεων, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους που τους στήριξαν σε αυτή τη δύσκολη διαδρομή. Απευθύνομαι, όμως, και σε όσους δεν πέτυχαν τον στόχο τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ενθαρρύνοντάς τους να δουν αυτή τη στιγμή ως ευκαιρία και ως πρόκληση.

***

ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΟΥ ΣΤΑ ΜΜΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ

Εδώ αναλυτικά η παρουσία μου σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο.

image

«Σκοπεύουμε να ενισχύσουμε την εξωστρέφεια των Πανεπιστημίων μας». Στο διεθνές τηλεοπτικό δίκτυο CNBC

  1

ΑΝΤ1 - στην εκπομπή "Καλοκαίρι μαζί", απαντώντας σε ερωτήσεις τηλεθεατών για τα θέματα του ΥΠΑΙΘ

  1049

Ραδιοφωνική συνέντευξη στο Πρακτορείο FM 104,9 μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων

  image

Συνέντευξη στο esos.gr και το Σωτήρη Σιακαβάρα, για τους πρώτους σχεδιασμούς στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης

***

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

image

Με τους Γενικούς Διευθυντές του ΥΠΑΙΘ για την πρώτη ενημέρωση

  image

Με τους Διευθυντές του ΥΠΑΙΘ για την πρώτη ενημέρωση

  image

Με το προεδρείο της ΠΟΣΔΕΠ για την τριτοβάθμια εκπαίδευση

  image

Με το Προεδρείο της Συνόδου των Πρυτάνεων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση

image

Με τον Υφυπουργό Εσωτερικών και τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής

  image

Με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) για τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση

  image

Με την ηγεσία του ΑΣΕΠ για την επίσπευση των 4.500 προσλήψεων στην Ειδική Αγωγή

  image

Με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) για το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

image

Με το Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο Β΄

  image

Με τους Πρόεδρο και Γενικό Διευθυντή του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων-Junior Achievement Greece

  image

Με τον Πρέσβη των ΗΠΑ για την προώθηση του στρατηγικού διαλόγου Ελλάδας-ΗΠΑ σε θέματα παιδείας

  image

Με το ΓΓ Πολιτικής Προστασίας για τη διαπαιδαγώγηση μαθητών στην πρόληψη και προστασία από φυσικές καταστροφές

image

Με τον ευρωβουλευτή Στέλιο Κυμπουρόπουλο για εκπαιδευτικά θέματα ΕΕ και πρόσβασης ατόμων με αναπηρία

  image

Με το Προεδρείο του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου Ελλάδος για θέματα αλληλοσεβασμού, κατά του αντισημιτισμού

  image

Με τους εκπροσώπους του SMOKEFREEGREECE για προγράμματα ενημέρωσης και πρόληψης των εξαρτήσεων

  image

Με τον Πρέσβη της Ρωσικής Ομοσπονδίας για την περαιτέρω εμβάθυνση της διμερούς συνεργασίας σε θέματα εκπαίδευσης