MessolonghiNews, συνέντευξη στον Δημήτρη Μαλαβέτα, με αφορμή την επίσκεψη στο Μεσολόγγι, στο πλαίσιο περιοδείας στην Αιτωλοακαρνανία.

    Οκτώβριος 29, 2018
    #MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki

    Το περίγραμμα των θέσεων και της πολιτικής που θα ακολουθήσει η ΝΔ στον τομέα της Παιδείας μας περιέγραψε η αρμόδια τομεάρχης του κόμματος, Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξη που ευγενικά παραχώρησε στο MessolonghiNews, με αφορμή την σημερινή της επίσκεψη στο Μεσολόγγι στο πλαίσιο περιοδείας της, στο νομό.

    Η κυρία Κεραμέως μας απάντησε σε ερωτήσεις για μια σειρά ζητήματα όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης μεταξύ των οποίων και αυτού που απασχολεί εδώ και μια πενταετία την περιοχή μας που δεν είναι άλλο από το ζήτημα «ΤΕΙ Μεσολογγίου».

    Συγκεκριμένα μας μίλησε για την εργασιακή ανασφάλεια των χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, για την κατάσταση των ΑΕΙ και ΤΕΙ και την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη και φυσικά για τις προοπτικές του ΤΕΙ στο Μεσολόγγι.

    • Στο χώρο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης χιλιάδες εκπαιδευτικοί βιώνουν έναν απίστευτο εργασιακό «μεσαίωνα» αφού εδώ και έξι χρόνια τουλάχιστον διορίζονται ως αναπληρωτές σε περιοχές μακριά από τον μόνιμο τόπο διαμονής τους, με την προσδοκία της μονιμοποίησης… Πως θα αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση; Μιας και δεν αναφερόμαστε σε «ανειδίκευτο» προσωπικό αλλά σε επιστήμονες που καλούνται να διαπαιδαγωγήσουν τα παιδιά μας. Κάτι που στην συντριπτική τους πλειοψηφία το κάνουν με άψογο επαγγελματισμό, σε υπερβολικά δύσκολες συνθήκες.

    Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί επιτελούν έναν καίριο ρόλο στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, καθώς καλύπτουν κάθε χρόνο περίπου 24.000 οργανικά και λειτουργικά κενά στα δημόσια σχολεία όλης της χώρας, συμπεριλαμβανομένων των δυσπρόσιτων περιοχών, συχνά υπό ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες. Είναι γεγονός, επίσης, ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αναπληρωτές είναι πολυδιάστατα και σημαντικά: επαγγελματική ανασφάλεια, διαρκείς μετακινήσεις, ανεπαρκείς αποδοχές, ελλιπή εργασιακά δικαιώματα όπως π.χ. ένα μη ικανοποιητικό καθεστώς αδειών, και χρέος της Πολιτείας είναι να βελτιώσει τους εργασιακούς αυτούς όρους. Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, δια στόματος Υπουργών Παιδείας αλλά και του ίδιου του Πρωθυπουργού, έχει δεσμευθεί επανειλημμένως -ήδη από τον Ιούνιο του 2016- για μόνιμους διορισμούς, έχει εξαγγείλει έτοιμες προκηρύξεις, ωστόσο δεν έχουμε δει ακόμη να πραγματοποιείται κανένας μόνιμος διορισμός.

    Στη Νέα Δημοκρατία, δεν πρόκειται να εμπαίξουμε κανέναν, τάζοντας διορισμούς ή μονιμοποιήσεις, όπως κάνει η Κυβέρνηση. Η προσφορά των αναπληρωτών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι πολυσήμαντη και αδιαμφισβήτητη, είναι, δε, πασιφανές ότι καλύπτουν πάγιες ανάγκες, εφόσον προσλαμβάνονται ετησίως και κατά χιλιάδες. Δεν μπορούμε, ωστόσο, ως αντιπολίτευση και δεδομένων των ελλιπών στοιχείων που διαθέτουμε, να γνωρίζουμε τι θα παραλάβουμε από την καταστροφική συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Σε κάθε περίπτωση, οι νευραλγικοί τομείς της Παιδείας και της Υγείας συγκαταλέγονται μεταξύ των προτεραιοτήτων μας για προσλήψεις προσωπικού, ενώ επίσης θεωρούμε ότι η προϋπηρεσία οφείλει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στα κριτήρια πρόσληψης.

    • Χωρίς αμφιβολία η διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευσης αποτελεί μια επίπονη διαδικασία για τους μαθητές αλλά και τις οικογένειες τους. Ταυτόχρονα είναι και ένα πεδίο με έντονο «οικονομικό» ενδιαφέρον, αφού σε ετήσια βάση ο τζίρος της παραπαιδείας, νόμιμης και παράνομης, είναι τεράστιος. Το υφιστάμενο καθεστώς σας ικανοποιεί και εάν όχι ποιο είναι το όραμά σας για το καθεστώς που πρέπει να ισχύσει για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια; Αλλά και για την ουσιαστική μαθησιακή ενίσχυση των οικονομικά αδυνάμων μαθητών;

    Οι πανελλαδικές εξετάσεις, όπως ισχύουν σήμερα, χαρακτηρίζονται από κάποια τρωτά σημεία, όπως η έμφαση στην αποστήθιση σε βάρος της κριτικής γνώσης και η αποτύπωση της στιγμής, αλλά έχουν και πλεονεκτήματα. Είναι ένα από τα λίγα πλήρως αδιάβλητα συστήματα της χώρας, και σε μεγάλο βαθμό αξιόπιστο, καθώς συνήθως οι επιμελείς μαθητές επιτυγχάνουν την εισαγωγή τους στις ανώτατες σχολές που επιθυμούν. Πρέπει, λοιπόν, σε όποιο σύστημα και αν καταλήξουμε, να διατηρήσουμε τα θετικά σημεία και να θεραπεύσουμε τα τρωτά. Το κυριότερο λάθος που κάνει η Κυβέρνηση είναι να εξαγγέλλει διαρκώς αλλαγές στο εισαγωγικό σύστημα, μεμονωμένα, αποσπασματικά, χωρίς μία συνολική αξιολόγηση της δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και των παιδαγωγικών αποτελεσμάτων τους, χωρίς στρατηγική στόχευση και πρότερο σχεδιασμό. Για να υπάρξει μία βιώσιμη εναλλακτική πρόταση, θα πρέπει να συνυπολογισθούν όλοι οι παράγοντες και, κατά την άποψή μας, οι αλλαγές να ξεκινήσουν από τη βάση της εκπαιδευτικής πυραμίδας, δηλαδή από την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, και όχι από την κορυφή. Σε κάθε περίπτωση, δεν νοείται ο εκάστοτε Υπουργός Παιδείας να διαταράσσει την εκπαιδευτική κοινότητα, με εις βάρος της φιλοδοξίες και πειραματισμούς. Κάθε αλλαγή πρέπει να υλοποιείται προσεκτικά και κατόπιν ενδελεχούς μελέτης, γιατί επηρεάζει χιλιάδες οικογένειες σε όλη τη χώρα. Δυστυχώς η Κυβέρνηση, για ακόμη μία φορά, κινείται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση.

    • Για το ζήτημα του ΤΕΙ Μεσολογγίου. Η κυβέρνηση δια στόματος Πρωθυπουργού ανακοίνωσε ότι στην Αιτωλοακαρνανία προτίθεται να ιδρύσει πανεπιστημιακές σχολές διασυνδεδεμένες με το Πανεπιστήμιο Πατρών. Σας βρίσκει σύμφωνη αυτή η ανακοίνωση;

    Η Κυβέρνηση συνηθίζει να τάζει στους πάντες τα πάντα, στην υπηρεσία μίας λογικής λαϊκισμού, εύκολου εντυπωσιασμού και ψηφοθηρίας. Δεν μπαίνουμε σε αυτή τη συζήτηση, εφόσον δεν δούμε συγκεκριμένο νομοσχέδιο, συνοδευόμενο από μελέτες βιωσιμότητας και προϋπολογισμό. Όπως γνωρίζετε, οι προθέσεις δεν συνιστούν πράξεις, και αν μη τι άλλο Πρωθυπουργός και Υπουργοί των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μας έχουν «χορτάσει» λόγια και υποσχέσεις χωρίς αντίκρυσμα. Στην ουσία του ερωτήματός σας, στη Νέα Δημοκρατία, κατ’ αρχήν, θεωρούμε ότι ο τρόπος αναδιάταξης του ακαδημαϊκού χάρτη που έχει επιλέξει η Κυβέρνηση είναι λανθασμένος, καθώς πραγματοποιείται δίχως συνολικό σχεδιασμό, δίχως ακαδημαϊκά κριτήρια, δίχως να λαμβάνεται υπ’ όψιν η αξιολόγηση τμημάτων και ιδρυμάτων, δίχως διαφάνεια, δίχως πρόβλεψη για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων, με στόχευση πρωτίστως μικροπολιτική. Κατά κύριο λόγο, όμως, η αναδιάταξη αυτή πλήττει καίρια τον τεχνολογικό χαρακτήρα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

    • Πολλοί είναι αυτοί που λένε ότι στη χώρα μας υπάρχει πρόβλημα με την Παιδεία. Ταυτόχρονα πολλοί δεν ξέρουμε εάν είναι οι ίδιοι μιλούν για μετανάστευση επιστημονικού δυναμικού στο εξωτερικό. Τελικά εσείς πως αξιολογείτε τη Δημόσια Παιδεία στη χώρα μας;

    Η παιδεία της χώρας μας, όπως και όλοι σχεδόν οι τομείς της δημόσιας σφαίρας, έχει τραυματιστεί βαριά από την καταστροφική συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Μια κυβέρνηση που αποθεώνει την ήσσονα προσπάθεια, εξοβελίζει την αριστεία, δαιμονοποιεί την αξιολόγηση. Ορισμένα μόνο από τα πλήγματα που έχει επιφέρει στον ευαίσθητο χώρο της παιδείας: κατήργησε εν τοις πράγμασι τα πρότυπα σχολεία της χώρας, που προσέφεραν υψηλής ποιότητας, πρωτοποριακή, δωρεάν δημόσια εκπαίδευση, απαξίωσε τα κλασικά γράμματα -Αρχαία Ελληνική και Λατινική Γραμματεία-, υποβάθμισε το ολοήμερο σχολείο, επηρεάζοντας σημαντικά μαθητές και τους εργαζόμενους γονείς τους, θέσπισε αντισυνταγματικό νομικό πλαίσιο για την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων, απορρύθμισε την τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση, υπονόμευσε συστηματικά την ιδιωτική εκπαίδευση, πλήττει διαρκώς την τριτοβάθμια εκπαίδευση, επαναφέροντας τους «αιώνιους» φοιτητές, το ακαδημαϊκό άσυλο με τη στρεβλή του έννοια, εισάγοντας ένα υπέρμετρα ρυθμιστικό πλαίσιο για τα μεταπτυχιακά προγράμματα, κ.ά. Αυτή είναι, δυστυχώς, η σημερινή κατάσταση στην παιδεία μας. Οι δημόσιοι λειτουργοί μας καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να εκπαιδεύσουν σωστά τα παιδιά μας, αλλά όσο η Πολιτεία τους βάζει προσκόμματα και στέλνει λάθος μηνύματα, το έργο τους καθίσταται εξαιρετικά δυσχερές.

    • Επισκέπτεστε μια πόλη που ο «κοινωνικός» και «οικονομικός» της ιστός βιώνει αρνητικά τα αποτελέσματα της ατυχούς μεταρρύθμισης με το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2013. Εγκαταστάσεις σύγχρονες είναι κυριολεκτικά ερημωμένες αφού από τους 4.000 ενεργούς σπουδαστές στο ΤΕΙ Μεσολογγίου το 2008 σήμερα 10 χρόνια μετά ζήτημα οι ενεργοί σπουδαστές να είναι 600, εκ των οποίων οι μισοί διαμένουν μόνιμα στην πόλη. Έχοντας ως δεδομένο την ύπαρξη επαρκών κτηριακών υποδομών, αλλά και εργαστηριακού εξοπλισμού. Είναι στις προθέσεις του κόμματος η ανάληψη συγκεκριμένων ενεργειών ώστε να αναστραφεί αυτή η κατάσταση;

    Μεταξύ των προθέσεων της Νέας Δημοκρατίας είναι η αξιοποίηση όλων των υλικών πόρων και του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας, ώστε να καταφέρουμε να εξέλθουμε από την πολυεπίπεδη κρίση που διανύουμε εδώ και σχεδόν μία δεκαετία. Οι σύγχρονες εγκαταστάσεις του παλαιού ΤΕΙ Μεσολογγίου πρέπει να αξιοποιηθούν, συνδέοντας την εκπαιδευτική διαδικασία και δη την τριτοβάθμια εκπαίδευση με την προνομιακή περιβαλλοντική γεωμορφολογία, την τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη, την επαγγελματική τεχνογνωσία και εξειδίκευση που έχουν καλλιεργηθεί στην τοπική κοινωνία. Ο τρόπος επίτευξης ενός τέτοιου στόχου, όμως, πρέπει να διερευνηθεί, λαμβάνοντας υπόψη αφ’ ενός τις οικονομικές συνθήκες, αφ’ ετέρου την ευρύτερη αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη, που πρέπει να υλοποιηθεί σύμφωνα με σαφή ακαδημαϊκά κριτήρια, διαφάνεια, αντικειμενικότητα, συνολικό σχεδιασμό και οπωσδήποτε κατόπιν αξιολόγησης.

    Εδώ η ηλεκτρονική δημοσίευση της συνέντευξης.

    Φόρμα Εθελοντή

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ
    Εγγραφή στο Newsletter

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ