Reader.gr, συνέντευξη με τίτλο: “Ο πρωθυπουργός είναι όμηρος του κυβερνητικού του εταίρου”

    19 Οκτωβρίου, 2018
    #MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki
    Ως «όμηρο» του Πάνου Καμμένου χαρακτηρίζει τον πρωθυπουργό η τομεάρχης Παιδείας και βουλευτής Επικρατείας της ΝΔ Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στο Reader.gr, στον απόηχο των καταιγιστικών εξελίξεων των τελευταίων ημερών. Εκτιμά, βέβαια, ότι«η εξουσιομανία των κυβερνώντων είναι τέτοια», που θα προσπαθήσουν να εξαντλήσουν όλα τα περιθώρια παραμονής τους στην εξουσία. Διερωτάται, δε, αν ο κ. Τσίπρας εκβιάζεται κατά κάποιον τρόπο από τον κ. Καμμένο και επιμένει τόσο πολύ σε αυτή τη συμμαχία, παρά τις διαρροές για «νέα πλειοψηφία» από την παρούσα Βουλή. Σχολιάζει, ακόμα, τις εξελίξεις στην οικονομία, αποκωδικοποιεί την πρόταση της ΝΔ για το πετρέλαιο θέρμανσης, ενώ επιμένει στην ανάγκη αναθεώρησης του Άρθρου 16 του Συντάγματος, τονίζοντας παράλληλα ότι η κυβέρνηση εργαλειοποιεί τη συζήτηση για τη Συνταγματική Αναθεώρηση ψηφοθηρικά.

    -Με δεδομένη την παραίτηση Κοτζιά που είναι η ηχηρότερη απομάκρυνση υπουργού επί ημερών αυτής της κυβέρνησης, πόσο ακόμα θεωρείτε ότι αντέχει η κυβέρνηση να μείνει στην εξουσία; Εκτιμάτε ότι μπορεί ο πρωθυπουργός, με κάποιον τρόπο, να φτάσει και ως τον Οκτώβριο του 2019 ή σε κάθε περίπτωση θα έχουμε εκλογές νωρίτερα;

    Είναι πια ξεκάθαρο ότι ο πρωθυπουργός δεν είναι απλά αδύναμος, αλλά και όμηρος του κυβερνητικού του εταίρου. Όσο πιο γρήγορα λήξει η θητεία αυτής της ανερμάτιστης και καταστροφικής για τη χώρα συγκυβέρνησης, τόσο το καλύτερο. Εκτιμώ ότι, παρά τους κλυδωνισμούς, η εξουσιομανία των κυβερνώντων είναι τέτοια, που θα προσπαθήσουν να υπερβούν κάθε εμπόδιο ώστε να εξαντλήσουν το μέγιστο δυνατό χρόνο παραμονής τους στο τιμόνι της χώρας. Η κυνική διαχείριση της πρόσφατης ενδοκυβερνητικής κρίσης με την παραίτηση Κοτζιά ήταν εκ νέου αποκαλυπτική των προθέσεων αυτών. Η προσφυγή στις κάλπες είναι αναγκαία και θα επιδράσει λυτρωτικά. Διερωτάται, δε, αν ο κ. Τσίπρας εκβιάζεται κατά κάποιον τρόπο από τον κ. Καμμένο και επιμένει τόσο πολύ σε αυτή τη συμμαχία, παρά τις διαρροές για «νέα πλειοψηφία» από την παρούσα Βουλή.

    -Ευρύτερα, θεωρείτε ότι το Σκοπιανό μπορεί να λειτουργήσει ως αφορμή για νέες συμμαχίες στο πολιτικό σύστημα;

    Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έχει διαμηνύσει ότι η κυβέρνηση διαθέτει την απαραίτητη κοινοβουλευτική πλειοψηφία για να κυρώσει τη Συμφωνία των Πρεσπών, εφόσον αυτή έρθει στη Βουλή, υπονοώντας την ύπαρξη νέων υποστηρικτών. Δεν γνωρίζουμε ποια θα μπορούσε να είναι αυτή η «νέα συμμαχία» και ποιοι αντιπολιτευόμενοι βουλευτές θα ήταν διατεθειμένοι να στηρίξουν την Κυβέρνηση. Αν, όμως, αυτή η πλειοψηφία είναι δεδομένη, γιατί ο Πρωθυπουργός επιθυμεί διακαώς να διατηρήσει τον κυβερνητικό του εταίρο; Μήπως εκβιάζεται; Είναι θλιβερό ότι η χώρα μας κυβερνάται από έναν κυνικό συνεταιρισμό εξουσίας σε αποσύνθεση.

    -Η κυβέρνηση επιχειρεί να «μπει στο γήπεδο» της ΝΔ και να προβάλει μια θετική ατζέντα παροχών και ελαφρύνσεων. Συνεπώς, ποια είναι η ειδοποιός διαφορά από το πρόγραμμα που εισηγείται ο κ. Μητσοτάκης;

    Ο πρόεδρος της ΝΔ παρουσίασε ένα κοστολογημένο, συνεκτικό και υλοποιήσιμο οικονομικό πρόγραμμα που αποσκοπεί στο να απελευθερώσει τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις της κοινωνίας. Η ΝΔ επιδιώκει με την πολιτική της να δημιουργηθεί πλούτος και να μεγαλώσει η πίτα για όλους, ενώ η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ οδηγεί νομοτελειακά στην ανακατανομή της φτώχειας που πλήττει εν τέλει τους κοινωνικά πιο αδύναμους. Ο πρωθυπουργός από το βήμα της ΔΕΘ έδωσε άλλη μία φορά φρούδες υποσχέσεις σε όσους αντιλαμβάνεται ως εκλογικό του ακροατήριο. Δεν παρουσίασε κανένα συγκροτημένο σχέδιο ανάκαμψης της οικονομίας ούτε συγκροτημένες, εφαρμόσιμες, ολοκληρωμένες προτάσεις. Μεταξύ άλλων, εξήγγειλε μέτρα για τα επόμενα 4 χρόνια δίχως κοστολόγηση και βεβαίως εκ του ασφαλούς, αφού δεν προβλέπεται να κυβερνά ο ίδιος για να μπορέσει να τα εφαρμόσει. Όσα, δε, μέτρα σχετίζονται με αθρόες προσλήψεις στο Δημόσιο, προφανώς κινούνται σε λάθος κατεύθυνση και υπονομεύουν το παρόν και το μέλλον της χώρας. Το δυστύχημα για τη χώρα είναι ότι η κυβέρνηση συνεχίζει, ακόμη και σήμερα, να αντιμετωπίζει κρίσιμα θέματα της οικονομίας με όρους κοντόφθαλμης επικοινωνιακής διαχείρισης. Πέραν των ανεδαφικών εξαγγελιών στη ΔΕΘ, το ίδιο συνέβη για παράδειγμα με τη πολυδιαφημιζόμενη «έξοδο από το μνημόνιο», και, πιο πρόσφατα, με τη τυχοδιωκτική κατάθεση δυο σχεδίων προϋπολογισμού και την απόπειρα μετάθεσης ευθυνών με αφορμή αναταραχή που προκλήθηκε στις τράπεζες. Ουδεμία επομένως σύγκριση δεν μπορεί να γίνει.

    – Και πόσο θα είναι εφικτό να εφαρμοστεί ένα διαφορετικό πρόγραμμα, δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν στην οικονομία;

    Η πρόταση της ΝΔ περιλαμβάνει τη μείωση φόρων και εισφορών, απαραίτητη προϋπόθεση για την επανεκκίνηση της οικονομίας, παράλληλα με ισόποσες περικοπές δαπανών του Δημοσίου (εξαιρουμένων απολύσεων, μειώσεων μισθών και συντάξεων), προκειμένου να εφαρμοστεί ένα διαφορετικό μείγμα πολιτικής. Στον πυρήνα των πρότασής μας είναι η προσέλκυση των επενδύσεων και η παροχή κινήτρων για τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα. Ένα σχέδιο συνεκτικό και υλοποιήσιμο που θα δίνει ώθηση στην οικονομία, από μια αξιόπιστη νέα κυβέρνηση, δεν μπορεί παρά να ενθαρρύνεται από τους Ευρωπαίους εταίρους μας, οι οποίοι δεν μπορούν να μην αναγνωρίζουν ότι με έκτακτα επιδόματα από υπερφορολόγηση και διόγκωση του Δημοσίου, όπως επιχειρούν εδώ και τριάμισι χρόνια οι ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, η χώρα αποκλείεται να ανακάμψει.

    -Μιας και μιλάμε για την οικονομία, η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης «καίει» πολλούς συμπολίτες μας. Ποια είναι η πρόταση της ΝΔ;

    Με αφορμή την εκκίνηση της διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης σε υψηλή τιμή, εξαιτίας της αύξησης των διεθνών τιμών και ιδίως των εξοντωτικών φόρων που έχει επιβάλλει η κυβέρνηση, καταθέσαμε από κοινού 73 βουλευτές της ΝΔ σχετική ερώτηση στη Βουλή, με την οποία προτείναμε τουλάχιστον το διπλασιασμό του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης, στα 120 εκατ. ευρώ, με την παράλληλη επαναφορά των διευρυμένων εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων χορήγησης του 2014. Η τότε κυβέρνηση, με κορμό τη Νέα Δημοκρατία, μείωσε κατά 30% τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) και διατήρησε την καταβολή επιδόματος για το πετρέλαιο θέρμανσης με διευρυμένα εισοδηματικά κριτήρια, προκαταβάλλοντας το 25% του επιδόματος. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, έκτοτε, αύξησε τον ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 22% και τον ΦΠΑ στο 24% εκτοξεύοντας την τιμή του, μείωσε το επίδομα θέρμανσης από το 0,35 ευρώ το λίτρο στο 0,125 ευρώ το λίτρο, και μείωσε κατά 50% τον αριθμό των δικαιούχων. Το επιπλέον ποσό των 60 εκατ. ευρώ, που προκύπτει από την πρότασή μας, μπορεί να ενταχθεί στη διανομή κοινωνικού μερίσματος και να αντληθεί από τον δημοσιονομικό χώρο που υποστηρίζει η κυβέρνηση ότι υφίσταται. Εναλλακτικά, μπορεί να χορηγηθεί από το αποθεματικό του κρατικού προϋπολογισμού, με την αιτιολογία ότι πρόκειται για έκτακτη ανάγκη που οφείλεται σε εξωγενείς παράγοντες. Σε κάθε περίπτωση, η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας είναι ένα αυτονόητο μέτρο κοινωνικής δικαιοσύνης, που η κυβέρνηση οφείλει να αποδεχτεί.

    -Είδαμε τις προηγούμενες μέρες την ιστορία με το «γραφείο» του Ρουβίκωνα στη Φιλοσοφική του ΕΚΠΑ. Τι πρόκειται να κάνει μια κυβέρνηση της ΝΔ με το πανεπιστημιακό άσυλο; Θα επαναφέρετε τις βασικές διατάξεις του νόμου Διαμαντοπούλου;

    Τα πρωτοφανή τεκταινόμενα στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών, από μέλη οργανωμένης αναρχικής ομάδας, συνιστούν εικόνες ντροπής για κάθε ευνομούμενη Πολιτεία. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ οφείλει να αναλάβει τις αποκλειστικές ευθύνες της, ιδίως για την ανοχή που έχει επιδείξει σε κάθε είδους ανομία και αυθαιρεσία τα τελευταία χρόνια, εντός και εκτός πανεπιστημίων. Άκρως δηλωτικό είναι και το πρόσφατο πόρισμα της Επιτροπής Παρασκευόπουλου, σύμφωνα με το οποίο πρέπει να παραχωρηθούν χώροι ως «στέκια» στους καταληψίες. Τέτοια φαινόμενα αμαυρώνουν διεθνώς την εικόνα της χώρας μας και υποβαθμίζουν το δημόσιο Πανεπιστήμιο. Η έννοια του ασύλου αποσκοπεί στην προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας στην έρευνα και τη διδασκαλία, της ελεύθερης έκφρασης και διακίνησης ιδεών στα τριτοβάθμια Ιδρύματα. Δικαιώματα των οποίων η άσκηση εν τέλει καταπατάται από την κατάχρηση του ασύλου, τη μετουσίωσή του σε άβατο ανομίας και την παρεμπόδιση της επέμβασης των Αρχών για την αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών. Ως Νέα Δημοκρατία έχουμε δεσμευτεί για την αυτεπάγγελτη επέμβαση των Αρχών για κάθε αξιόποινη πράξη που λαμβάνει χώρα εντός των πανεπιστημιακών χώρων.

    -Το επόμενο διάστημα θα ανοίξει η συζήτηση για τη Συνταγματική Αναθεώρηση. Θα είναι η αναθεώρηση του άρθρου 16, για τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων, προϋπόθεση, προκειμένου να μπει η ΝΔ σε αυτή τη συζήτηση;

    Στη Νέα Δημοκρατία, θεωρούμε αναγκαία συνθήκη την αναθεώρηση του άρθρου 16, ώστε να επιτραπεί η ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων. Είναι αδιανόητο η Ελλάδα να παραμένει ακόμη και σήμερα δέσμια αγκυλώσεων του παρελθόντος, που έχουν ξεπεράσει ακόμη και χώρες όπως η Βόρεια Κορέα, τη στιγμή που θα μπορούσε να αποτελέσει κορυφαίο εκπαιδευτικό κόμβο στη Μεσόγειο και την Ανατολική Ευρώπη. Εξίσου σημαντική με το περιεχόμενο της συζήτησης περί Συνταγματικής Αναθεώρησης, ωστόσο, είναι και η επιλογή της συγκεκριμένης χρονικής συγκυρίας από την κυβέρνηση, λίγους μόλις μήνες πριν τις εθνικές εκλογές, γεγονός που καταδεικνύει ότι ακόμη και ένα τόσο κρίσιμο θεσμικό ζήτημα αποτελεί, στα χέρια των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ψηφοθηρικό και επικοινωνιακό πυροτέχνημα. Ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε θέσει στον πρωθυπουργό το ζήτημα της συνταγματικής αναθεώρησης ήδη από το Φεβρουάριο του 2016, ώστε να συμφωνηθούν τα αναθεωρητέα άρθρα σε κλίμα πολιτικά ουδέτερο, αλλά δυστυχώς για τη χώρα ο πρωθυπουργός δεν συμφώνησε.

    – Και πόσο ψηλά στη μεταρρυθμιστική ατζέντα της ΝΔ είναι η δημιουργία ιδιωτικών ή/και μη κρατικών πανεπιστημίων;

    Πρώτο μέλημά μας στο χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι η αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου. Παράλληλα, όμως, αποσκοπούμε, στο πλαίσιο της απαραίτητης Συνταγματικής Αναθεώρησης, να εξασφαλισθεί η δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων. Μη κρατικά πανεπιστήμια που θα έχουν διττό στόχο: αφενός να εισαχθεί ένας υγιής ανταγωνισμός με τα δημόσια πανεπιστήμια που θα ωθήσει σε βελτίωση του επιπέδου της παρεχόμενης εκπαίδευσης για όλους, αφετέρου να ενισχυθεί η προσπάθεια να καταστεί η Ελλάδα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης, που θα προσελκύει φοιτητές από όλον τον κόσμο.

    – Στις επόμενες εκλογές, θα μπείτε για πρώτη φορά στη μάχη του σταυρού, μιας και το 2015 ήσασταν στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας. Σε ποια περιφέρεια θα είστε και ποιο θεωρείτε ότι θα είναι το κυρίαρχο κριτήριο, ώστε να διεκδικήσετε την εκλογή σας; 

    Η απόφαση για το αν και πού θα μπορούσα να διεκδικήσω την ψήφο των συμπολιτών μας, ανήκει αποκλειστικά στον πρόεδρό μας. Θέλω να πιστεύω ότι το κυρίαρχο κριτήριο βάσει του οποίου μπορεί να με εμπιστευθεί ο ψηφοφόρος, είναι η υπευθυνότητα, η συνέπεια και η εργατικότητα με την οποία εκτιμώ ότι πορεύτηκα κατά τη βουλευτική μου θητεία από τον Ιανουάριο του 2015. Θα είναι ευχής έργον κάθε πολίτης να ψηφίσει με συναίσθηση της βαρύτητας της ψήφου του και να σταθμίσει προσεκτικά τις επιλογές του, καθώς η επόμενη εκλογική αναμέτρηση θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμη.

    Εδώ η ηλεκτρονική δημοσίευση της συνέντευξης.

    Φόρμα Εθελοντή

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ
    Εγγραφή στο Newsletter

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ