«Συνεχίζεται ο εξισωτισμός προς τα κάτω στη δημόσια εκπαίδευση». Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Νίκη Κ. Κεραμέως: «Συνεχίζεται ο εξισωτισμός προς τα κάτω στη δημόσια εκπαίδευση»

Την ιδεοληπτική τάση της Κυβέρνησης να προβαίνει διαρκώς σε κινήσεις που οδηγούν τη δημόσια εκπαίδευση σε εξισωτισμό προς τα κάτω, με αφορμή τις πρόσφατες εξαγγελίες του αρμόδιου Υπουργού για την υποβάθμιση του ολοήμερου σχολείου, αναδεικνύει η Νίκη Κ. Κεραμέως, Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Επικρατείας, με κοινοβουλευτική ερώτηση την οποία συνυπέγραψαν 34 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Νικόλαο Φίλη.

Μετά την κατάργηση των Πρότυπων Σχολείων, την υποβάθμιση των Πειραματικών Σχολείων, του Ψηφιακού Σχολείου και τώρα του Ολοήμερου Σχολείου ΕΑΕΠ – το νέο δημόσιο δημοτικό σχολείο «ενιαίου τύπου» που οραματίζεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας φέρει πλέον μόνιμα χαρακτηριστικά οπισθοδρόμησης, εις βάρος της μέσης οικογένειας εργαζομένων.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Ερώτηση
Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Νικόλαο Φίλη
Θέμα: «Συνεχίζεται ο εξισωτισμός προς τα κάτω στη δημόσια εκπαίδευση»

Αθήνα, 9 Μαΐου 2016

Η δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση, παρά τα προβλήματα και τις ελλείψεις που αντιμετωπίζει, επιχείρησε τα τελευταία χρόνια να υπηρετήσει μια νέα παιδαγωγική αντίληψη ενός σχολείου, στο οποίο οι μαθητές θα κατόρθωναν να αποκτήσουν ποικίλες, παράλληλες εμπειρίες, γνώσεις και δεξιότητες. Οι μαθητές έχουν σήμερα την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την πληροφορική, τη θεατρική αγωγή, τη μουσική, τις ξένες γλώσσες, αλλά και να συμμετάσχουν σε βιωματικές δράσεις, κατά τη διάρκεια της ευέλικτης ζώνης, μέσα στο διευρυμένο ωράριο του σχολείου (2-4 μ.μ.), και το κυριότερο, χωρίς επιπλέον κόστος για την οικογένεια. Παράλληλα, η πρωινή ζώνη (7-8 π.μ.) διασφαλίζει την απαιτούμενη ευελιξία σε εργαζόμενους γονείς με πρωινό ωράριο.

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σχεδιάζει να περιορίσει τις δραστηριότητες και τις ώρες διδασκαλίας συγκεκριμένων μαθημάτων της απογευματινής ζώνης (2-4 μ.μ.), ενώ καταργεί και την πρωινή ζώνη (7-8 π.μ.), υποβαθμίζοντας έτσι το ολοήμερο σχολείο Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΑΕΠ) από την επόμενη σχολική χρονιά. Και μάλιστα, με τρόπο απροκάλυπτο, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εμφανίζεται με δηλώσεις της (5.5.2016) να υποστηρίζει ότι επεκτείνει το νέο – αλλά σαφώς υποβαθμισμένο κατά τα προαναφερθέντα – ολοήμερο σχολείο σε όλη την επικράτεια, ενώ προσχηματικά επικαλείται μέχρι και ζήτημα συνταγματικής ισότητας για να δικαιολογήσει τη σχεδιαζόμενη αυτή υποβάθμιση. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις το Δεκέμβριο του 2015 ο ίδιος Υπουργός αρμόδιος για την χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής της χώρας καθησύχαζε γονείς και μαθητές ότι θα προέβαινε στις αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές που θα εξασφάλιζαν το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό για την εξυπηρέτηση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου, θεσμός που ήταν, άλλωστε, στο επίκεντρο και των προγραμματικών εξαγγελιών του ΣΥΡΙΖΑ.

Μετά την κατάργηση των Πρότυπων Σχολείων, την υποβάθμιση των Πειραματικών Σχολείων, του Ψηφιακού Σχολείου και τώρα του Ολοήμερου Σχολείου ΕΑΕΠ – το νέο δημόσιο δημοτικό σχολείο «ενιαίου τύπου» που οραματίζεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας φέρει πλέον μόνιμα τα χαρακτηριστικά του «εξισωτισμού προς τα κάτω», εις βάρος της μέσης οικογένειας εργαζομένων.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Δεδομένης της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης και της δυσκολίας των γονέων να προσφέρουν στα παιδιά τους εξωσχολικές δραστηριότητες που στοχεύουν στην ολόπλευρη και διαθεματική ανάπτυξή τους, πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε το κενό που θα δημιουργηθεί με την υποβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου ΕΑΕΠ (ιδίως μέσω της κατάργησης δραστηριοτήτων και ωρών διδασκαλίας στην ευέλικτη απογευματινή ζώνη, αλλά και μέσω της κατάργησης της πρωινής ζώνης);
2. Ποια είναι η εξοικονόμηση θέσεων εκπαιδευτικών και λοιπών πόρων που προσδοκάτε να πετύχετε με την υλοποίηση των σχεδιαζόμενων αυτών μέτρων;
3. Διερευνήσατε εναλλακτικές δυνατότητες για την κάλυψη των αναγκαίων θέσεων εκπαιδευτικών, τη διασφάλιση των σχετικών πιστώσεων και τη χρηματοδότηση του Ολοήμερου Σχολείου ΕΑΕΠ εν γένει (π.χ. έγκαιρη ένταξη σε κοινοτικά χρηματοδοτικά προγράμματα, μετακινήσεις, άλλη περιστολή δαπανών κ.λπ.); Αν ναι: (α) ποιες εναλλακτικές δυνατότητες διερευνήσατε ; (β) πως προτεραιοποιήσατε τα σχεδιαζόμενα αυτά μέτρα σε σχέση με άλλες λύσεις; (γ) γιατί δεν προτεραιοποιήθηκαν οι προσλήψεις εκπαιδευτικών για τη διασφάλιση της συνέχειας και της εύρυθμης λειτουργίας των Ολοήμερων Σχολείων ΕΑΕΠ σε σχέση με τις λοιπές προσλήψεις στις οποίες προέβη η κυβέρνηση για το 2015 (από τις τουλάχιστον 11.000 διαθέσιμες θέσεις βάσει μνημονιακών υποχρεώσεων);

Οι Ερωτώντες Βουλευτές:

α/α Ονοματεπώνυμο Εκλογική Περιφέρεια
1 Νίκη Κ. Κεραμέως Επικρατείας
2 Ιωάννης Ανδριανός Αργολίδος
3 Ιωάννης Αντωνιάδης Φλωρίνης
4 Ελευθέριος Αυγενάκης Ηρακλείου
5 Γεώργιος Βαγιωνάς Χαλκιδικής
6 Απόστολος Βεσυρόπουλος Ημαθίας
7 Κωνσταντίνος Βλάσης Αρκαδίας
8 Γεώργιος Βλάχος Αττικής
9 Γεώργιος Γεωργαντάς Κιλκίς
10 Σπυρίδων- Άδωνις Γεωργιάδης Β’ Αθηνών
11 Στέργιος Γιαννάκης Πρεβέζης
12 Βασίλειος Γιόγιακας Θεσπρωτίας
13 Κωνσταντίνος Γκιουλέκας Α’ Θεσσαλονίκης
14 Αθανάσιος Δαβάκης Λακωνίας
15 Νικήτας Κακλαμάνης Α’ Αθηνών
16 Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής Σερρών
17 Θεόδωρος Καράογλου Β’ Θεσσαλονίκης
18 Γεώργιος Κασαπίδης Κοζάνης
19 Συμεών (Σίμος) Κεδίκογλου Εύβοιας
20 Χρήστος Κέλλας Λαρίσης
21 Όλγα Κεφαλογιάννη Α’ Αθηνών
22 Ιωάννης Κεφαλογιάννης Ρεθύμνης
23 Κωνσταντίνος Κουκοδήμος Πιερίας
24 Γεώργιος Κουμουτσάκος Β’ Αθηνών
25 Παναγιώτης (Νότης) Μηταράκης Χίου
26 Ευάγγελος Μπασιάκος Βοιωτίας
27 Χρήστος Μπουκώρος Μαγνησίας
28 Αθανάσιος Μπούρας Αττικής
29 Βασίλειος Οικονόμου Επικρατείας
30 Νικόλαος Παναγιωτόπουλος Καβάλας
31 Κωνσταντίνος Σκρέκας Τρικάλων
32 Δημήτριος Σταμάτης Επικρατείας
33 Κωνσταντίνος Τσιάρας Καρδίτσης
34 Θεόδωρος Φορτσάκης Επικρατείας
35 Μάξιμος Χαρακόπουλος Λαρίσης