Η Νίκη Κ. Κεραμέως, δικηγόρος με 12ετή εργασιακή εμπειρία σε Νέα Υόρκη, Παρίσι και Αθήνα, με έντονη κοινωφελή δράση μέσω του μη κερδοσκοπικού σωματείου «ΔΕΣΜΟΣ», εξελέγη βουλευτής στην τιμητική θέση του ψηφοδελτίου Επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας τον Ιανουάριο του 2015 και επανεξελέγη τον Σεπτέμβριο του 2015. Η κυρία Κεραμέως κατάφερε μέσα σε ένα χρόνο ιδιαιτέρως ενεργού και αξιόλογης πολιτικής παρουσίας να κερδίσει την εμπιστοσύνη του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος την επέλεξε ως Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπο τον Ιανουάριο του 2016. Έκτοτε, αναπληρώνει τον Πρόεδρο στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση νομοσχεδίων αρμοδιότητας Υπουργείων, μεταξύ άλλων, Δημόσιας Διοίκησης, Δικαιοσύνης, Παιδείας, Επικρατείας σε ό,τι αφορά τα ΜΜΕ, Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Η θητεία του Προέδρου της ΝΔ, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, ως επικεφαλής του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, αποτυπώνεται με δύο όρους: μεταρρύθμιση και εκσυγχρονισμός. Τα δυόμιση χρόνια διακυβέρνησής της, η Νέα Δημοκρατία, και εξ ονόματός της προσωπικά ο κ. Μητσοτάκης, τόλμησε να αναμετρηθεί με χρόνια προβλήματα του δημοσίου, όπως: δυσλειτουργία, πολυπλοκότητα, πολυδιάσπαση, έλλειψη στόχευσης, απουσία τεκμηρίωσης στη χάραξη πολιτικής, πολυνομία, κακονομία, και φυσικά λαθεμένη αξιοποίηση του προσωπικού. Η ΝΔ προέβη σε διορθωτικές των στρεβλώσεων τομές, με στόχο να καταστήσουν τη δημόσια διοίκηση πιο αποτελεσματική. Και, παρά τις αντιξοότητες και το δύσκολο δημοσιονομικό περιβάλλον, υλοποιήσαμε σημαντικές δράσεις σε πέντε βασικούς άξονες:
Δυστυχώς, από την ανάληψη των καθηκόντων της, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ όχι μόνο δεν αξιοποίησε την παρακαταθήκη της ΝΔ, αλλά συστηματικά αναιρεί και αποδομεί το μεταρρυθμιστικό έργο που επιτελέστηκε. Ξεκίνησε με τη δημιουργία βιομηχανίας εκατοντάδων μετακλητών υπαλλήλων, χωρίς συχνά τα αναγκαία τυπικά προσόντα. Συνέχισε με ανεξέλεγκτες προσλήψεις, χωρίς να διερευνήσει προηγουμένως τις τεράστιες ανάγκες των νευραλγικών υπηρεσιών, όπως οι δομές υγείας και εκπαίδευσης, που αδυνατούν να λειτουργήσουν απρόσκοπτα εξ αιτίας της υποστελέχωσης. Από τις 11.000 προσλήψεις που επέτρεπαν οι μνημονιακές δεσμεύσεις της χώρας για το 2015, οι 7.500 αναλώθηκαν απερίσκεπτα στις οριζόντιες επαναπροσλήψεις που εξυπηρετούσαν εν πολλοίς πελατειακές σχέσεις. Κατήργησαν εν τοις πράγμασι κάθε αξιοκρατία και αξιολόγηση, διογκώνοντας σταθερά το δημόσιο, δημιουργώντας τέσσερα νέα επίπεδα διοίκησης σε υπηρεσίες όπου δεν υπήρχαν ούτε χρειάζονταν.
Μπορεί σήμερα τα θέματα της παιδείας να θεωρούνται δευτερευούσης σημασίας σε σχέση με τα οικονομικά, είναι όμως στην πραγματικότητα άκρως πιο σημαντικά. Από την εκπαίδευση που θα δώσουμε στη νέα γενιά εξαρτάται το μέλλον και η συνακόλουθη δυνατότητα της χώρας μας να εξέλθει της υφιστάμενης οικονομικής και αξιακής κρίσης. Η ιδεοληπτική Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ οπισθοδρομεί και στον καίριο τομέα της παιδείας, επαναφέροντας παρωχημένα μοντέλα εκπαίδευσης που εξυπηρέτησαν ανάγκες του παρελθόντος και πλέον δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες επιταγές ενός διεθνοποιημένου ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, καλλιεργώντας ένα περιχαρακωμένο εκπαιδευτικό πρότυπο που οδηγεί στον εξισωτισμό προς τα κάτω, επιβραβεύοντας την ήσσονα προσπάθεια, εξοβελίζοντας την αξιολόγηση και την αριστεία. Επί Υπουργίας κ. Μπαλτά, ενδεικτικά, καταργήθηκαν τα Πρότυπα και εκφυλίστηκαν τα Πειραματικά Σχολεία, ένας υψηλού επιπέδου θεσμός δημόσιας, δωρεάν εκπαίδευσης, ο οποίος έχει αγκαλιαστεί με θέρμη από καθηγητές, γονείς και μαθητές, ως νησίδα δημιουργίας, ευελιξίας και διαφορετικότητας στη δημόσια εκπαίδευση. Με τον νόμο για το τρίτο πρόγραμμα οικονομικής στήριξης της Χώρας μας από τους θεσμούς, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, εισήγαγε αυτοβούλως τη δυνατότητα επιβολής 23% ΦΠΑ στην απαλλαγμένη μέχρι τότε ιδιωτική εκπαίδευση, πρόταση που αποσύρθηκε κατόπιν εντόνων αντιδράσεων σύσσωμης της Αντιπολίτευσης. Επί Υπουργίας κ. Φίλη, εξακολουθούν να γίνονται προσπάθειες άλωσης της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης. Ενδεικτικά και πάλι: επανήλθαν οι «αιώνιοι» φοιτητές με υπουργική τροπολογία, υποβαθμίστηκε ο ρόλος των Συμβουλίων ΑΕΙ με συνέπεια τις παραιτήσεις διακεκριμένων προσωπικοτήτων-μελών, δόθηκε η δυνατότητα «μετακινήσεων» εκπαιδευτών πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής κατηγορίας διδασκόντων σε θέσεις διδασκόντων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης χωρίς καμία κριτική διαδικασία, απαγορεύθηκε η αξιολόγηση εκπαιδευτικών στην ιδιωτική εκπαίδευση, καλύφθηκε από το υπουργείο το κόστος της κατάληψης στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης -ύψους 40.000-ευρώ τη στιγμή που δεν καλύφθηκαν τα έξοδα συμμετοχής της επιτυχημένης εθνικής μας ομάδας στην μαθητική ολυμπιάδα ύψους 9.000 ευρώ. Η εκπαίδευση είναι η καλύτερη επένδυση και μάλιστα με εξασφαλισμένη απόδοση, ως γνωστόν όμως η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ αντιμάχεται και τις επενδύσεις.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, παρακολουθούμε πρωτοφανή φαινόμενα στο χώρο της Δικαιοσύνης. Εισαγγελέας Εφετών έχει μηνύσει τον Αναπληρωτή Υπουργό Δικαιοσύνης για παρεμβάσεις στο έργο της, η Πρόεδρος του Αρείου Πάγου διενεργεί πειθαρχική έρευνα κατά της συγκεκριμένης Εισαγγελέως Εφετών, άλλος Εισαγγελέας Εφετών αναφέρει πειθαρχικώς πέντε συναδέλφους του Εισαγγελείς, ανάμεσα στους οποίους την Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και τον Προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών, ελεγχόμενος επιχειρηματίας έχει καταμηνύσει την Πρόεδρο του Αρείου Πάγου αποδίδοντάς της βαρύτατες κατηγορίες, τις οποίες εκείνη έχει αποκρούσει ως ψευδείς, κηρύσσεται έκπτωτος από τα καθήκοντά του ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών λόγω προσβολής της προέδρου του Αρείου Πάγου. Και αυτά συμβαίνουν με την υποδαύλιση ή ανοχή, κατά περίπτωση, του αρμόδιου Υπουργού.
Και ενώ υφίστανται βάσιμες ανησυχίες για τον τρόπο λειτουργίας της Δικαιοσύνης και τη διαφύλαξη της λειτουργικής και προσωπικής ανεξαρτησίας των δικαστικών λειτουργών, η Κυβέρνηση προκαλεί εκ νέου, παραβλέποντας επιδεικτικά τα Δικαστήρια και την αρμοδιότητά τους. Σε μία ακόμη περίπτωση θεσμικής εκτροπής, η Κυβέρνηση σφετερίσθηκε την αρμοδιότητα αδειοδότησης καναλιών που το Σύνταγμα ρητά αναθέτει στην Ανεξάρτητη Αρχή ΕΣΡ, και προχώρησε σε μία σαθρή διαδικασία-παρωδία, ενώ όφειλε κατ’ ελάχιστον να περιμένει την απόφαση του ΣτΕ, η οποία αναμένεται τους επόμενους μήνες, επί της νομιμότητας αυτής. Τη διάχυτη δυσαρέσκεια πυροδότησε περαιτέρω η πρωτοφανής δήλωση του Πρωθυπουργού κατά τη συνέντευξή του στη ΔΕΘ, ο οποίος αιφνιδίασε απαντώντας σε ερώτηση για το ενδεχόμενο να κηρυχθεί αντισυνταγματικός ο νόμος Παππά, λέγοντας: “Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα. Δεν δίνω ούτε μία πιθανότητα”. Πρόκειται για ωμή, δημόσια παρέμβαση της εκτελεστικής εξουσίας στο έργο της Δικαιοσύνης καθότι μάλιστα εκφέρεται από τον εν ενεργεία Πρωθυπουργό. Πώς μπορεί εξάλλου να είναι κανείς απόλυτος, δεδομένου μάλιστα ότι με τις υπ’ αριθμ. 1901/2014 και 3914/2015 πρόσφατες αποφάσεις του, το ΣτΕ είχε αποφανθεί ότι το ΕΣΡ έχει την αρμοδιότητα για την αδειοδότηση των καναλιών; Ατοπήματα που δεν είναι αποδεκτά σε μία ευνομούμενη Πολιτεία λειτουργούσα υπό το Κράτος Δικαίου.
4. Πώς σχολιάζετε τη διαδικασία αδειοδότησης των τηλεοπτικών καναλιών;
Ως προς τη διαδικασία αδειοδότησης τηλεοπτικών καναλιών: μέχρι σήμερα η Κυβέρνηση δεν έχει δώσει καμία πειστική απάντηση για την απόφασή της να περιορίσει τις άδειες σε μόλις τέσσερις, δεδομένου ότι οι τεχνολογικές δυνατότητες του φάσματος είναι πολύ μεγαλύτερες. Το ενδεχόμενο όφελος το οποίο προσδοκά η Κυβέρνηση είναι ίδιον: ο έλεγχος της πληροφόρησης, ο περιορισμός του πλουραλισμού, η δημιουργία χειραγωγήσιμου ολιγοπωλίου και βεβαίως ο αποπροσανατολισμός της κοινής γνώμης από τον οικονομικό-κοινωνικό μαρασμό που έχει επιφέρει η ίδια και που αποκαλύπτεται τις εβδομάδες αυτές με ιδιαίτερη ένταση.
Η Νέα Δημοκρατία συμφωνεί να μπει τάξη στο τηλεοπτικό τοπίο. Αλλά σύννομα, ισόνομα, δημοκρατικά, με σεβασμό στη δικαιοσύνη και διασφάλιση της πολυφωνίας.
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας: