-Είσθε υπέρ της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων; Ποια η άποψή σας για την αριστεία;
Για τη Νέα Δημοκρατία, η αξιολόγηση όλων των κρίκων της εκπαιδευτικής αλυσίδας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος σε όλες του τις βαθμίδες. Στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας για την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η έννοια της αξιολόγησης βρίσκεται υπό διωγμόν. Εμείς πρεσβεύουμε την αξιολόγηση παντού και για όλους, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα, αλλά με κίνητρα βελτίωσης όλων και επιβράβευσης των αρίστων. Η αριστεία είναι ένας μηχανισμός ατομικής κινητοποίησης και κοινωνικής κινητικότητας, προσωπικής και κοινωνικής προόδου και προκοπής, μέσα από το σχολείο, το πανεπιστήμιο και το επάγγελμα. Δεν αφορά στους λίγους, σε μια μικρή ελίτ, αλλά στους πολλούς, αφού όλοι πρέπει να προσπαθούμε να καλλιεργήσουμε τον καλύτερο εαυτό μας. Δυστυχώς, για την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ αξιοκρατία και η αριστεία είναι έννοιες εξοβελιστέες, ενώ ταυτόχρονα εξυψώνει τον εξισωτισμό, την ισοπέδωση και την ήσσονα προσπάθεια.
-Συμφωνείτε με την απορρόφηση των ΤΕΙ από τα ΑΕΙ και την ίδρυση νέων πανεπιστημίων, που προωθεί η Κυβέρνηση;
Ως αρχή, η ενίσχυση της τεχνολογικής εκπαίδευσης και των ΑΤΕΙ είναι σωστή. Για τη Νέα Δημοκρατία, η σύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με την παραγωγική διαδικασία, η καταπολέμηση της νεανικής ανεργίας και η αναστροφή του εκθετικά αυξανόμενου brain drain, αποτελούν εθνικούς στόχους, και θεωρούμε ότι η ενδυνάμωση της τεχνολογικής εκπαίδευσης συνιστά ένα εξαιρετικά σημαντικό μέσο για την επίτευξή τους. Δυστυχώς όμως, ο τρόπος υλοποίησης που επέλεξε η Κυβέρνηση είναι εν πολλοίς λανθασμένος, καθώς στο νέο νόμο για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής υπάρχουν ρυθμίσεις αποσπασματικές, χωρίς όραμα, χωρίς σχέδιο, χωρίς διαφάνεια, χωρίς αντικειμενικότητα, με στόχευση πρωτίστως μικροπολιτική. Για παράδειγμα, απουσιάζει κάθε αναφορά στα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του νέου ιδρύματος, απουσιάζει μία διαφανής διαδικασία, απουσιάζουν ξεκάθαρα ακαδημαϊκά κριτήρια, για την επιλογή των ιδρυμάτων, για τις συγχωνεύσεις τμημάτων, για τη δημιουργία κατευθύνσεων, καθώς και -το κυριότερο- ένας συνολικός σχεδιασμός με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας σήμερα, αλλά πολύ περισσότερο αύριο, με συγκεκριμένους στόχους, οικονομική αποτίμηση και χρονικό προγραμματισμό.
-Ποιος πρέπει να είναι ο χαρακτήρας των εκδρομών των σχολείων και ποιος ο χαρακτήρας του μαθήματος των Θρησκευτικών; Πρέπει να αυξηθεί ή να μειωθεί η ύλη του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών;
Εκδρομές: ο χαρακτήρας τους πρέπει να είναι πολυδιάστατος και ο σκοπός πολλαπλός. Εκπαίδευση, αναψυχή, επαφή με τη φύση, γνωριμία με τις πολιτιστικές παραδόσεις κ.ά. Οι σχολικές μονάδες πρέπει να αποκτήσουν μία σχετική αυτονομία στη διοργάνωση των σχολικών εκδρομών.
Θρησκευτικά: είμαστε θετικοί στον εκσυγχρονισμό και την αναμόρφωση του μαθήματος των Θρησκευτικών, ωστόσο οι όποιες αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται σε συνεννόηση με την Εκκλησία και βεβαίως εντός του συνταγματικού πλαισίου. Η Κυβέρνηση δεν έχει συμμορφωθεί στο πλαίσιο αυτό, με αποτέλεσμα τη νέα απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με την οποία η απόφαση του τέως υπουργού Παιδείας, κ. Φίλη, για ριζική αλλαγή στη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στο δημοτικό και το γυμνάσιο, είναι πολλαπλά αντισυνταγματική και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).
Αρχαία Ελληνικά: η Κυβέρνηση απαξίωσε την αρχαία ελληνική γραμματεία, αφαιρώντας από τη διδακτέα ύλη εμβληματικά της κείμενα και μειώνοντας τις ώρες διδασκαλίας. Πρέπει να ανακτήσουν τη θέση που τους αξίζει στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.
-Οι προτεραιότητες που θα υλοποιήσει η ΝΔ στην Παιδεία, όταν και εφόσον αναλάβει την διακυβέρνηση της χώρας.
Απέναντι στην ιδεοληπτική οπισθοδρόμηση της παρούσας Κυβέρνησης, η Νέα Δημοκρατία αντιπαραβάλλει μία διαφορετική πρόταση για την Παιδεία του αύριο, θεμελιωμένη στις αρχές: αυτονομία-αξιολόγηση-αριστεία. Ορισμένες από τις βασικές κατευθύνσεις του προγράμματος της ΝΔ στον τομέα της Παιδείας:
Πρωτοβάθμια/δευτεροβάθμια εκπαίδευση: ουσιαστική ενίσχυση των νηπιαγωγείων, άμεση επαναφορά των πρότυπων-πειραματικών σχολείων, ενίσχυση της επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης, δημιουργία πρότυπων επαγγελματικών λυκείων σε αντιπροσωπευτικές περιοχές, ενίσχυση του ψηφιακού σχολείου, ενδυνάμωση της αυτονομίας στα σχολεία για θέματα όπως η πρόσκληση ειδικών επιστημόνων και η διενέργεια σχολικών εκδρομών, εμπλουτισμός διδασκόμενων γνωστικών αντικειμένων, αναβάθμιση και ενίσχυση του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού.
Τριτοβάθμια εκπαίδευση: ενίσχυση της αυτονομίας και αυτοδιοίκησης των Πανεπιστημίων, σύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με την παραγωγική διαδικασία, καλύτερη αξιοποίηση και διεύρυνση των χρηματοδοτικών εργαλείων για την επίλυση χρόνιων ζητημάτων, ενίσχυση της εξωστρέφειας των Πανεπιστημίων και των συνεργασιών με ιδρύματα του εξωτερικού, αναβάθμιση της ποιότητας του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, ενίσχυση της ανώτατης τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων, υπό αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις.
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας: