«Το δις εξαμαρτείν και στις εγγραφές των Γενικών Λυκείων»

    June 20, 2018
    #MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki
    Η άκρως προβληματική διαδικασία εγγραφών στα Επαγγελματικά Λύκεια που εφαρμόστηκε πέρυσι από το Υπουργείο Παιδείας, επεκτάθηκε με την ίδια προχειρότητα φέτος και για την εγγραφή των μαθητών από τα Γυμνάσια στα Γενικά Λύκεια και την ανανέωση της εγγραφής τους από την Α’ στη Β’ και από τη Β’ στη Γ’ τάξη των Γενικών Λυκείων, με αποτέλεσμα, ένα μέτρο που θα μπορούσε να αποσυμφορήσει κάποιες γραφειοκρατικές διαδικασίες, να τις περιπλέξει περαιτέρω, δυσχεραίνοντας γονείς, διευθυντές σχολείων και εκπαιδευτικούς.

    Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Επικρατείας Νίκη Κεραμέως, υπέβαλε στον αρμόδιο Υπουργό σχετικό ερώτημα, το πλήρες κείμενο του οποίου ακολουθεί:

    ΕΡΩΤΗΣΗ

    Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου

    Θέμα: «Το δις εξαμαρτείν και στις εγγραφές των Γενικών Λυκείων»

    Αθήνα, 20 Ιουνίου 2018

    Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

    Η άκρως προβληματική διαδικασία εγγραφών στα Επαγγελματικά Λύκεια που εφαρμόστηκε πέρυσι από το Υπουργείο Παιδείας, επεκτάθηκε με την ίδια προχειρότητα φέτος και για την εγγραφή των μαθητών από τα Γυμνάσια στα Γενικά Λύκεια και την ανανέωση της εγγραφής τους από την Α’ στη Β’ και από τη Β’ στη Γ’ τάξη των Γενικών Λυκείων, με αποτέλεσμα, ένα μέτρο που θα μπορούσε να αποσυμφορήσει κάποιες γραφειοκρατικές διαδικασίες, να τις περιπλέξει περαιτέρω, δυσχεραίνοντας γονείς, διευθυντές σχολείων και εκπαιδευτικούς.

    Οι ενδιαφερόμενοι καταγγέλλουν ότι η ψηφιακή πλατφόρμα https://e-eggrafes.minedu.gov.gr/ ήταν ατελής, δημιουργήθηκε εσπευσμένα, χωρίς προετοιμασία και χωρίς πρότερη ενημέρωση των γονέων, εκτός μίας Εγκυκλίου που εστάλη στα σχολεία αναθέτοντας την ευθύνη ενημέρωσης στους Διευθυντές για μία άγνωστη σε αυτούς διαδικασία που εφαρμοζόταν πρώτη φορά στα Γενικά Λύκεια. Πέραν αυτών, η προθεσμία για την υποβολή των αιτήσεων εγγραφής ήταν ασφυκτική, όπως και η παράτασή της, στο πλαίσιο των οποίων η πλατφόρμα τέθηκε εκτός λειτουργίας για δύο ολόκληρες ημέρες για λόγους «αναβάθμισης».

    Επιπλέον, καθώς η είσοδος στην εν λόγω εφαρμογή απαιτούσε τους κωδικούς TAXIS, σε πολλές περιπτώσεις η εγγραφή δεν μπορούσε να πραγματοποιηθεί, διότι δεν συμφωνούσαν τα στοιχεία που τηρούσε ο γονέας/κηδεμόνας στην Εφορία με αυτά που τηρεί η πλατφόρμα Myschool. Οι γονείς πανικόβλητοι έσπευσαν να ειδοποιήσουν τους λογιστές, να βρουν πρόσβαση στο TAXIS, να αποκτήσουν την απαραίτητη τεχνογνωσία, ενώ παράλληλα τα σχολεία δεν είχαν εικόνα για τις εγγραφές, τα ολιγομελή τμήματα «εξαφανίστηκαν» από το ηλεκτρονικό σύστημα, τα Λύκεια απέμειναν χωρίς δυνατότητα προγραμματισμού για τομείς, ειδικότητες, προσανατολισμούς, με αποτέλεσμα και οι εκπαιδευτικοί να βρεθούν εκ νέου σε εργασιακή ανασφάλεια και να προκληθούν πλείστα άλλα συνεπακόλουθα προβλήματα.

    Περαιτέρω, με το νέο σύστημα εγγραφών, εξαλείφεται πλέον η δυνατότητα γονέων και μαθητών να επιλέξουν το Λύκειο στο οποίο οι τελευταίοι θα εγγραφούν, ενώ μπορούν μόνο να δηλώσουν αν επιθυμούν να ακολουθήσουν Γενικό ή Επαγγελματικό Λύκειο. Με την ως τώρα ισχύουσα διαδικασία οι γονείς/κηδεμόνες δήλωναν συγκεκριμένη σχολική μονάδα προτίμησης, ενώ στο εξής οι μαθητές θα κατανέμονται στα σχολεία βάσει μίας εφαρμογής που θα σταλεί σε κάθε διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από το Υπουργείο, άγνωστο πότε, απουσία σαφών κριτηρίων. Έτσι, οι Γυμνασιάρχες δεν γνωρίζουν σε ποιο Λύκειο να στείλουν τα απολυτήρια πριν κλείσουν τα σχολεία για καλοκαίρι, γεγονός πρωτόγνωρο από καταβολής οργανωμένου εκπαιδευτικού συστήματος.

    Τέλος, με την υπ’ αριθμ. 92094/Δ2/2018 ΥΑ, όπως δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 2089 Β’/7-6-2018, καθορίζεται ο τύπος των τίτλων του Γενικού Λυκείου, σύμφωνα με συνημμένα υποδείγματα που αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της απόφασης αυτής. Ωστόσο, κατά τη δοκιμαστική εκτύπωση από το ΠΣ Myschool, στην οποία προέβησαν οι διευθυντές των σχολείων, διαπιστώθηκε ότι η φόρμα είναι διαφορετική από την αντίστοιχη του υποδείγματος του ΦΕΚ σε αρκετά σημεία.

    Κατόπιν αυτών, ερωτάσθε:
    1) Πώς αξιολογείτε την ως τώρα λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας https://e-eggrafes.minedu.gov.gr/ για τις εγγραφές στα Γενικά Λύκεια του σχολικού έτους 2018-2019;
    2) Πότε θα σταλούν τα Απολυτήρια των Γυμνασίων στα Λύκεια, ώστε να μπορεί να πραγματοποιηθεί και ο προγραμματισμός των τελευταίων;
    3) Με ποιο σκεπτικό αφαιρέθηκε από γονείς/κηδεμόνες και μαθητές το δικαίωμα αίτησης εγγραφής στο Λύκειο της επιλογής τους;
    4) Με ποια κριτήρια θα γίνει η κατανομή των μαθητών στα Λύκεια από την κάθε διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης;

    5) Υφίσταται αναντιστοιχία μεταξύ της 92094/Δ2/2018 ΥΑ, ΦΕΚ 2089 Β’/7-6-2018, και εκτύπωσης από το πληροφοριακό σύστημα Myschool; Αν ναι, πώς και πότε θα διορθωθεί;

    Η ερωτώσα Βουλευτής

    Νίκη Κ. Κεραμέως, Επικρατείας

    Φόρμα Εθελοντή

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ
    Εγγραφή στο Newsletter

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ