ΠΡΩΤΟΛΟΓΙΑ
Εισαγωγικά θα ήθελα να αναφέρω, για λόγους τάξης, ότι η ερώτηση αυτή πρώτα κατατέθηκε ως απλή ερώτηση πριν από 9 μήνες, τον Σεπτ. 2017. Δυστυχώς όμως δεν απαντήσατε ποτέ. Και έτσι κατατέθηκε εκ νέου ως επίκαιρη ερώτηση.
Κύριε Υπουργέ,
Στις 10 Φεβρουαρίου 2017, πριν από 1,5 χρόνο, ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε με τυμπανοκρουσίες, την συγκρότηση Επιτροπής για την μελέτη των Οικονομικών της Εκπαίδευσης, και σε πανηγυρικό κλίμα συμμετείχε στην εναρκτήρια συνεδρίασή της στη Βουλή.
Στην Επιτροπή ανατέθηκε, ως βασικό έργο, να συγκρίνει τις παροχές και τις αντίστοιχες δαπάνες των εκπαιδευτικών συστημάτων της Ευρώπης και να αξιοποιήσει τα σχετικά πορίσματα ως εργαλείο για την διαχείριση των εκπαιδευτικών αναγκών της χώρας.
Η Νέα Δημοκρατία, ως υπεύθυνη πολιτική δύναμη, συναίνεσε με προθυμία και υπέδειξε έγκριτους επιστήμονες, ειδικούς εμπειρογνώμονες επί του ζητήματος, χωρίς καμία υστεροβουλία. Για εμάς το έργο της μελέτης των οικονομικών της εκπαίδευσης συνιστά σημαντική προϋπόθεση κάθε σχεδιαζόμενης εκπαιδευτικής πολιτικής. Σημειώνεται δε ότι όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, εκτός από δύο, υπέδειξαν εμπειρογνώμονες για την συμμετοχή τους στο έργο της Επιτροπής.
Είχατε δηλώσει ότι μέχρι τον Ιούνιο 2017, δηλαδή ακριβώς πριν από έναν χρόνο, θα είχαν προκύψει τα πρώτα αποτελέσματα του έργου της Επιτροπής και ότι σε διάστημα τριών ετών θα έκλειναν οι «ψαλίδες», τουλάχιστον ως προς τις ανελαστικές δαπάνες.
Πόρισμα δεν έχουμε δει, από ότι μαθαίνουμε συνεδρίαση έχει να γίνει από πέρυσι και εν τω μεταξύ, στο διάστημα αυτό, από την συγκρότηση της εν λόγω Επιτροπής έως σήμερα, φέρατε προς ψήφιση στη Βουλή πλήθος ρυθμίσεων, για τις οποίες το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δεν μπορούσε να αποτιμήσει το ύψος της δημοσιονομικής επιβάρυνσης επί του Κρατικού Προϋπολογισμού.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:
ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ
Κύριε Υπουργέ,
Από τον Φεβρουάριο του 2017, οπότε και συγκροτήθηκε η εν λόγω Επιτροπή, έχει περάσει 1,5 χρόνος. Σε αυτό το διάστημα έγιναν, εκτός από την εναρκτήρια συνεδρίαση, η οποία δεν ήταν συνάντηση εργασίας, μόνο δύο συνεδριάσεις. Η πρώτη στις αρχές Απριλίου 2017 και η δεύτερη στις αρχές Νοεμβρίου 2017. Εκ τότε δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία νέα συνεδρίαση.
Παράλληλα, από τον Φεβρουάριο του 2017, έχουν έρθει προς επεξεργασία και ψήφιση στη Βουλή και έχουν γίνει πλέον νόμοι του κράτους 5 νομοθετήματα* (δες παρακάτω σε χρονολογική σειρά) του Υπουργείου Παιδείας. Πέντε νομοθετήματα που αφορούν στο σύνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αφορούν σε όλο το φάσμα του εκπαιδευτικού συνεχούς, από την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, ως τις διδακτορικές σπουδές και την δια βίου μάθηση. Ωστόσο, για μεγάλο πλήθος των διατάξεων που περιλαμβάνονται στα εν λόγω νομοθετήματα, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δηλώνει ότι δεν μπορεί να προβεί σε οικονομική αποτίμηση διότι δεν έχει στη διάθεσή του τα απαιτούμενα πραγματικά περιστατικά.
Με λίγα λόγια, μεγάλο πλήθος των ρυθμίσεων είναι ακοστολόγητες. Δεν έχουμε την παραμικρή ιδέα για την επιβάρυνση που προκαλούν εις βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού. Και φυσικά, στο διάστημα αυτό ψηφίστηκε ο Κρατικός Προϋπολογισμός για το έτος 2018, στον οποίο προφανώς δεν ελήφθη υπόψη οποιοδήποτε πόρισμα, έστω και πρωτόλειο, του έργου της Επιτροπής.
Κύριε Υπουργέ, μετά λύπης διαπιστώνω ότι ούτε την συναίνεση σεβαστήκατε, που για το εν λόγω ζήτημα αποδείχθηκε ευρεία, αλλά ούτε το αντικείμενο μελέτης της Επιτροπής σας ενδιαφέρει πραγματικά. Ο Πρωθυπουργός κατά την εναρκτήρια συνεδρίαση της Επιτροπής είχε πει χαρακτηριστικά ότι όταν επιχειρούνται μεταρρυθμίσεις και τομές στην Εκπαίδευση, πρέπει να είναι γερά θεμελιωμένες και να τυγχάνουν κοινωνικής αποδοχής, αποσαφηνίζοντας ότι δεν μιλά για “πλαστή συναίνεση που έχει κοντά ποδάρια.”
Έχει πολύ ενδιαφέρον να δει κανείς και τις υπόλοιπες δηλώσεις του Πρωθυπουργού κατά την εναρκτήρια συνεδρίαση της Επιτροπής στις 10/2/2017. Ενδεικτικά:
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας: