Τη χρονιά που πέρασε, η υγειονομική κρίση άλλαξε τις προτεραιότητές μας και αναπροσάρμοσε την πολιτική μας, ώστε αφ’ ενός να ανταποκριθούμε στις νέες, πρωτόγνωρες και αυξημένες ανάγκες της πανδημίας, αφ’ ετέρου να συνεχίσουμε τις μεταρρυθμίσεις μας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ξεκινώντας από τη βάση της εκπαιδευτικής πυραμίδας προς την κορυφή της.
Έτσι, μεταξύ άλλων, και παρά τις δυσκολίες της πανδημίας: από φέτος, υλοποιούνται πιλοτικά σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια της χώρας τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, με κεντρικό στόχο οι μαθητές να εφοδιαστούν με δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες και δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού, μέσα από θεματικές όπως καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης, πρόληψη από εξαρτήσεις, νεανική επιχειρηματικότητα, ρομποτική, σεξουαλική αγωγή, εθελοντισμός, αλληλοσεβασμός κ.ά. Για πρώτη φορά εντάξαμε στα δημόσια σχολεία της χώρας τη συστηματική διδασκαλία των Ειδικών Μαθημάτων, που περιλαμβάνουν μουσική, σχέδιο, ξένες γλώσσες και τα οποία εξετάζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία είναι από φέτος περισσότερα και πιο αναβαθμισμένα, με εκπαιδευτικούς αυξημένων προσόντων, ενώ υλοποιούνται και δημιουργικές δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο στην αγγλική γλώσσα, εμπλουτίζοντας το πρόγραμμα, τόσο μεθοδολογικά όσο και θεματικά, και διευρύνοντας τη γλωσσική αντίληψη των νηπίων. Επικαιροποιούμε τα προγράμματα σπουδών, τα βιβλία, τις διδακτικές μεθόδους. Ενισχύουμε την εξωστρέφεια των Πανεπιστημίων μας, την αυτονομία τους, αποκαταστήσαμε το άσυλο στην πραγματική του έννοια. Δημιουργήσαμε ένα αναβαθμισμένο Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης σε στενή σύνδεση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Υποβάλαμε μία συνεκτική δέσμη προτάσεων για τη συνολική βελτίωση των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μεταξύ των οποίων ρυθμίσεις που αφορούν στη θεσμοθέτηση ελάχιστης βάσης εισαγωγής, στοχευμένες επιλογές από τους υποψηφίους στο μηχανογραφικό, θέσπιση ορίου φοίτησης και ρυθμίσεις για την περαιτέρω βελτίωση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, που θα περιέχονται στο επόμενο νομοσχέδιο που αναμένεται να υποβληθεί σε δημόσια διαβούλευση.
Για τον επόμενο χρόνο, στόχος είναι η εμβάθυνση των μεταρρυθμίσεων που ήδη έχουμε δρομολογήσει και η επέκτασή τους, όπως π.χ. η καθολική εφαρμογή πιλοτικών προγραμμάτων που δοκιμάστηκαν επιτυχώς, όπως τα εργαστήρια δεξιοτήτων. Δρομολογούμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μέχρι το καλοκαίρι θα είναι έτοιμα τα προγράμματα σπουδών και θα αρχίσουν να εντάσσονται σταδιακά, ως διδακτική μεθοδολογία και φιλοσοφία, από συστηματικές επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών μας, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Ως προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση, το σχετικό νομοσχέδιο θα αφορά τη θωράκιση της αυτονομίας των Πανεπιστημίων, τη μεγαλύτερη εξωστρέφεια των διοικήσεών τους. Επιπλέον, θα εφαρμοστεί ο νόμος για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση.
Αναμένουμε με ανυπομονησία το 2021. Στόχος: πέρα από το να ξεπεράσουμε οριστικά την πρωτοφανή υγειονομική κρίση, να εξασφαλίσουμε στα παιδιά μας περισσότερα και καλύτερα εφόδια, για το παρόν και το μέλλον.
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας: