Η Επίτροπος Ελίζα Φερέιρα και η Υπουργός Νίκη Κεραμέως σε Νηπιαγωγείο για την εφαρμογή της ενταξιακής εκπαίδευσης

    September 29, 2021
    #MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki

    30-09-21 Η Επίτροπος Ελίζα Φερέιρα και η Υπουργός Νίκη Κεραμέως σε Νηπιαγωγείο για την εφαρμογή της ενταξιακής εκπαίδευσης

    Ως «παράδειγμα καλής πρακτικής» αναφέρει διεθνώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το πρόγραμμα «Προωθώντας την ενταξιακή εκπαίδευση: Αντιμετώπιση προκλήσεων στη νομοθεσία, στην εκπαιδευτική πολιτική και πράξη» του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, για την πορεία υλοποίησης του οποίου ενημερώθηκε η Επίτροπος Συνοχής και Μεταρρυθμίσεων κα Ελίζα Φερέιρα από την Υπουργό κα Νίκη Κεραμέως, Στελέχη του Υπουργείου Παιδείας και εκπαιδευτικούς του 15ου Νηπιαγωγείου Χαλανδρίου που συμμετέχει στο πιλοτικό πρόγραμμα. Η Υπουργός και η Επίτροπος είχαν επίσης την ευκαιρία να συζητήσουν με τη Διευθύντρια, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές σχετικά με το έργο του Νηπιαγωγείου για την προώθηση της ενταξιακής εκπαίδευσης. Παρών στην επίσκεψη ήταν και ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνις Γεωργιάδης.

    Το πρόγραμμα «Προωθώντας την ενταξιακή εκπαίδευση» χρηματοδοτήθηκε από τη Γενική Διεύθυνση Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υλοποιήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, με τη συνεργασία του Ευρωπαϊκού Φορέα Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, ο οποίος λειτούργησε ως πάροχος τεχνικής βοήθειας.

    Στα βασικά παραδοτέα του προγράμματος συγκαταλέγονται:

    • η δημιουργία Οδηγού Ενταξιακής Εκπαίδευσης, ο οποίος στοχεύει στην υποστήριξη των σχολικών μονάδων για την άρση των εμποδίων στην ένταξη όλων των μαθητών, συμπεριλαμβανομένων και των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στις σχολικές κοινότητες,
    • η διατύπωση προτάσεων για τη διασφάλιση διαδικασιών ομαλής μετάβασης για όλους τους μαθητές, συμπεριλαμβανομένων των μαθητών με αναπηρίες, μεταξύ όλων των τύπων σχολείου και όλων των επιπέδων του εκπαιδευτικού συστήματος,
    • ο καθορισμός πρότυπων εντύπων αξιολογικής έκθεσης-γνωμάτευσης για τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ).

    Αξιοσημείωτη πτυχή του προγράμματος ήταν η ευκαιρία που παρείχε σε στελέχη εκπαίδευσης και εκπαιδευτικούς να ανταλλάξουν εμπειρίες και καλές πρακτικές με εμπειρογνώμονες και ερευνητές άλλων χωρών, προωθώντας την ανάπτυξη μιας κοινής γλώσσας για την ενταξιακή εκπαίδευση.

    Τα πορίσματα του προγράμματος συμβάλλουν καθοριστικά στην εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου του ΥΠΑΙΘ για την Ισότιμη Πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία στην Εκπαίδευση, που εντάσσεται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδιασμού για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία. Πρόκειται για στρατηγική που διαμορφώθηκε για πρώτη φορά οργανωμένα και μεθοδικά στη χώρα μας και υλοποιείται υπό το συντονισμό του Υπουργείου Επικρατείας.

    Η Υπουργός κα Κεραμέως δήλωσε: «Η επίτευξη του στόχου της ενταξιακής εκπαίδευσης αποτελεί μια πρόκληση, καθώς απαιτεί αλλαγές στη νοοτροπία, στη νομοθεσία και σε καθημερινές πρακτικές, αλλά και μία συνολική στρατηγική και σειρά επενδύσεων. Ευχαριστούμε θερμά τα στελέχη εκπαίδευσης και τους εκπαιδευτικούς μας, οι οποίοι στέκονται στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας, με επαγγελματισμό, αλληλεγγύη και επιθυμία διαρκώς να βελτιώνονται και να βελτιώνουν τις ζωές των μαθητών τους. Συγχαίρουμε όλους τους εμπλεκόμενους για την επιτυχία του προγράμματος και τους διαβεβαιώνουμε ότι έχουν την αμέριστη στήριξη της Πολιτείας στο έργο τους.»

     

     

    Φόρμα Εθελοντή

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ
    Εγγραφή στο Newsletter

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ