Οι ειδικοί επιστήμονες, με την πολύτιμη συμβολή των οποίων έχουμε πορευτεί μέχρι σήμερα,επιδημιολογικό φορτίο ούτε τάση διασποράς του ιού. Ωστόσο, ηΠρόκειται για μέτρα αναγκαία, προληπτικά, προσωρινά, που λαμβάνονται προκειμένου να περιορίσουμε τη διασπορά του ιού και να προστατευθούμε όλοι. Στόχος είναι να βρεθούμε γρήγορα και πάλι στις τάξεις των σχολείων μας.
Εξ αρχής έχουμε υπογραμμίσει ότι πρόκειται για μία δυναμική διαδικασία, κατά την οποία πορευόμαστε βήμα-βήμα, εξετάζουμε διαρκώς τα νέα επιδημιολογικά δεδομένα με την πολύτιμη καθοδήγηση των ειδικών, και προσαρμόζουμε τις όποιες αποφάσεις μας. Στόχος είναι τα σχολεία να ανοίξουν το συντομότερο δυνατό, καθώς τίποτε δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση. Παρ’ όλ’ αυτά, όσο τα επιδημιολογικά δεδομένα και η εξάπλωση του ιού στην κοινωνία ευρύτερα επιβάλλουν την αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων, φροντίζουμε μέσα από την σύγχρονη και ασύγχρονη τηλεκπαίδευση και την εκπαιδευτική τηλεόραση να συνεχίζεται όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται η μαθησιακή διαδικασία. Θα περιμένουμε συνεπώς να δούμε την εξέλιξη της πανδημίας και βάσει αυτής θα ληφθούν περαιτέρω αποφάσεις σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων.
Η σύγχρονη τηλεκπαίδευση συνιστά ένα μεγάλο εγχείρημα που υλοποιείται εκ του μηδενός στη χώρα μας από την περασμένη άνοιξη, σε χρόνο-ρεκόρ, και υπό αντίξοες συνθήκες, εν μέσω μίας πρωτοφανούς, παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης. Σε ένα τέτοιο πρωτόγνωρο και τόσο μεγάλης εμβέλειας έργο ασφαλώς και υπάρχουν – και θα υπάρχουν – αρρυθμίες και τεχνικά ζητήματα. Το συγκεκριμένο στο οποίο αναφέρεστε παρουσιάστηκε την πρώτη ημέρα εξ αποστάσεως λειτουργίας όλης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οφειλόταν στο διακομιστή (server) της πλατφόρμας του παρόχου στο Λονδίνο και επηρέασε και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Tο ζητούμενο είναι τα όποια τεχνικά ζητήματα να επιλύονται άμεσα και να βελτιώνεται διαρκώς το σύστημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αυτή τη στιγμή, και παρά τις δυσκολίες, υλοποιείται τηλεκπαίδευση σε όλα τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, και αυτό πιστώνεται στους εκπαιδευτικούς μας, στα στελέχη εκπαίδευσης, στους μαθητές μας και στις οικογένειές τους, που στηρίζουν με όλες τους τις δυνάμεις αυτήν τη μεγάλη αυτή προσπάθεια. Πραγματοποιούνται καθημερινά πάνω από 39.800 παράλληλες συνεδρίες Γυμνασίων και Λυκείων, και πάνω από 55.000 παράλληλες συνεδρίες Νηπιαγωγείων και Δημοτικών σε όλη τη χώρα. Η Αξιωματική Αντιπολίτευση αποδεικνύει διαρκώς ότι αδυνατεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και επενδύει στην καταστροφολογία εκ του ασφαλούς, προσποιούμενη ότι ξεχνά την εγκαταλελειμμένη κατάσταση στην οποία παρέδωσε κάθε ψηφιακή εκπαιδευτική υποδομή της χώρας. Εάν ήταν στο χέρι του ΣΥΡΙΖΑ, τα σχολεία απλώς δεν θα άνοιγαν, ενώ το σύστημα τηλεκπαίδευσης απλώς δεν θα είχε ποτέ δημιουργηθεί. Γι’ αυτό άλλωστε και το πολέμησαν λυσσαλέα εξ αρχής.
Η Κυβέρνηση έχει προβεί σε σειρά ενεργειών για την πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση. Συγκεκριμένα, έχουν ήδη εξασφαλισθεί:
Επιπλέον, ενισχύσαμε υποδομές όπως το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, δημιουργήσαμε εκ του μηδενός την εκπαιδευτική τηλεόραση που μπαίνει σε κάθε σπίτι μαθητή Δημοτικού, φτιάξαμε ειδικούς ιστοτόπους με συγκεντρωμένη όλη την πληροφορία διαθέσιμη για όλους.
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών συνιστά για εμάς επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό μας και μία από τις βασικές μας προτεραιότητες. Οι εκπαιδευτικοί μας ανταποκρίθηκαν με ιδιαίτερη ζέση, ταχύτητα και προσαρμοστικότητα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, προσάρμοσαν το εκπαιδευτικό τους υλικό και στήριξαν τους μαθητές μας από την πρώτη ημέρα εφαρμογής της. Γι’ αυτό και επιμένω ότι το εγχείρημα της καθολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης πιστώνεται στους εκπαιδευτικούς μας, αλλά βεβαίως και στα στελέχη μας, στους μαθητές μας και στις οικογένειές τους. Από κοινού με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) φροντίσαμε για 1) την εκπόνηση Οδηγού για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό μαθημάτων εξ αποστάσεως για τους εκπαιδευτικούς μας, 2) τη δημιουργία επιμορφωτικών σεμιναρίων σε συνεργασία με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και με το Πανεπιστήμιο του Αιγαίου, 3) σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο, το σχεδιασμό του εκπαιδευτικού προγράμματος «Μαθαίνουμε Ψηφιακά – Διδάσκουμε Ψηφιακά», με στόχο την παιδαγωγικά αποτελεσματική αξιοποίηση της τεχνολογίας στην ανάπτυξη δεξιοτήτων μάθησης, 4) τη δρομολόγηση ολοκληρωμένου προγράμματος ταχύρρυθμης επιμόρφωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σύνολο των εκπαιδευτικών, με προϋπολογισμό 2 εκ. € μέσω ΕΣΠΑ.
Η πανδημία έχει αλλάξει τις προτεραιότητές μας, αναδεικνύοντας νέες, ωστόσο το μεταρρυθμιστικό μας έργο προχωρά με ταχείς ρυθμούς. Έχουμε ήδη δρομολογήσει τα επόμενα νομοσχέδια: άμεσα θα κατατεθεί στη Βουλή σχέδιο νόμου για την επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση (ΕΕΚ) και δια βίου μάθηση (ΔΒΜ), που στοχεύει στην συνολική αναβάθμισή τους και στην ανάδειξη της ΕΕΚ-ΔΒΜ σε βασικό αναπτυξιακό μοχλό της χώρας. Ακολουθούν νομοσχέδια για την αξιολόγηση στο σχολικό περιβάλλον, καθώς και για την τριτοβάθμια εκπαίδευση με έμφαση στην περαιτέρω ενίσχυση της εξωστρέφειας, την εξυγίανση των διαδικασιών και τη διασύνδεση των Πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας και τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες. Η πανδημία δεν μπορεί και δεν πρέπει να σταθεί εμπόδιο στις προσπάθειες για καθολική βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ώστε τα παιδιά μας να αποκτήσουν καλύτερα και περισσότερα εφόδια για το παρόν και το μέλλον.
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας: