ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ Μαρτίου 2017

    Απρίλιος 3, 2017
    #MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki

    Αγαπητοί φίλοι και φίλες,
    Σας αποστέλλω το παρόν ενημερωτικό δελτίο με σημεία της δράσης μου κατά το μήνα Μάρτιο 2017, εντός και εκτός Βουλής.
    Πατώντας πάνω στους ενεργούς (μπλε) συνδέσμους, μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες πληροφορίες για κάθε θεματική.
    Θα χαρώ να λάβω τα σχόλιά σας.

    ***

    ΤΟΜΕΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΝΔ

    Α. ΟΜΙΛΙΕΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

    4.3

    “Θεματική: Ανώτατη Εκπαίδευση”. Συμμετοχή στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών
    Στην αναγκαιότητα αναβάθμισης του Δημόσιου Πανεπιστημίου, προκειμένου να ανακτήσει την αναπτυξιακή του προοπτική, αναφέρθηκα κατά την ομιλία μου στο 2ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών. Στην παρέμβασή μου, κατέθεσα συγκεκριμένες προτάσεις για την ποιοτική αναβάθμιση και εξωστρέφεια της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

    28.3 GPB

    “Εκπαίδευση-Έρευνα-Καινοτομία και Ανάπτυξη”. Ομιλία στο συνέδριο του Γραφείου Προϋπολογισμού στη Βουλή
    Η βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη βασίζεται, σε πολύ μεγάλο βαθμό, στην εκπαίδευση, την έρευνα και την καινοτομία. Στη χώρα μας, οι επιμέρους αυτοί τομείς, εμφανίζουν σημαντικές αδυναμίες, αλλά διαθέτουν και συγκριτικά πλεονεκτήματα που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν. Στην ομιλία μου αναφέρθηκα κυρίως στην αναγκαιότητα υλοποίησης μεταρρυθμίσεων, οι οποίες θα μπορούσαν να αναβαθμίσουν την ποιότητα των συστημάτων εκπαίδευσης, έρευνας και καινοτομίας, με στόχο την ανάπτυξη. Εδώ το βίντεο.

    image

    “Νέο Σχολείο: Νέα Διοίκηση, Αποκέντρωση, Συμμετοχή, Λογοδοσία, Αξιολόγηση”. Ομιλία στην εσπερίδα της ΠΡΩ.ΠΑΙΔΕΙ.Α.
    Τι είδους εκπαιδευτική διοίκηση χρειαζόμαστε; “Το μοντέλο διοικητικής οργάνωσης της εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι υπέρμετρα συγκεντρωτικό, καθώς οι περισσότερες ουσιαστικές πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας ρυθμίζονται από το Υπουργείο”, σχολίασα στην ομιλία που απηύθυνα στην εκδήλωση της Πρωτοβουλίας για Παιδεία και Ανάπτυξη (Πρω.Παιδει.Α.)”. Υπάρχουν ελάχιστα περιθώρια αυτονομίας και ανάπτυξης πρωτοβουλιών, κάτι που δεν αρμόζει στο σχολείο του 21ου αιώνα, ούτε και ανταποκρίνεται στις προκλήσεις ενός διεθνοποιημένου και ανταγωνιστικού περιβάλλοντος. Είναι κρίσιμο να αναδείξουμε τη σημασία του επιστημονικού και παιδαγωγικού έργου δασκάλων και καθηγητών, καθώς και να ενισχύσουμε τον αυτόνομο ρόλο και τις αρμοδιότητές τους.

    3.3

    “Ψηφιακή εκπαίδευση”. Παρέμβαση στην ημερίδα του Ελληνικού Φόρουμ για το Ψηφιακό Μέλλον
    Η χώρα μας υπολείπεται, δυστυχώς, έναντι άλλων προηγμένων χωρών σε θέματα ψηφιακής εκπαίδευσης. Έρευνα της ΕΕ (2016) για την εκπαίδευση και την κατάρτιση κατατάσσει την Ελλάδα μόλις στην 26η θέση επί του συνόλου των 28 κρατών-μελών, με βάση το δείκτη ψηφιακής εκπαίδευσης. Στην ομιλία μου για την ψηφιακή εκπαίδευση ανέδειξα την ανάγκη να προσφερθούν στα παιδιά μας όλες εκείνες οι δεξιότητες και γνώσεις, ώστε να μπορούν με επάρκεια και αποτελεσματικότητα να διαχειριστούν και να αξιολογήσουν τη σωρεία πληροφοριών που λαμβάνουν πλέον καθημερινά.

    17265019 1857953107779825 1063304917870228795 n

    Συζητώντας για θέματα Παιδείας σε εκδήλωση της Διοικούσας Επιτροπής Θεσσαλονίκης ΝΔ
    Ως κεντρική ομιλήτρια, συμμετείχα σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Διοικούσα Επιτροπή Π.Ε. Θεσσαλονίκης με θέμα την Παιδεία. Ακολούθησε γόνιμη και εκτενής συζήτηση με εκπαιδευτικούς και στελέχη από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

    8.3.2017

    “Εθελοντισμός: Αξίες και Δικαιώματα. Η προσφορά του εθελοντή δότη αιμοποιητικών κυττάρων στον άνθρωπο”. Χαιρετισμός σε εκδήλωση του ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
    Με μεγάλη χαρά χαιρέτισα την εκδήλωση του ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, υποστηρίζοντας έμπρακτα το θεσμό των Πρότυπων Σχολείων, σε μια προσπάθεια να αναδείξω τη σημασία της δωρεάς ιστών και οργάνων, αλλά και της διάδοσης και διδασκαλίας της αρχής του εθελοντισμού στα σχολεία.

    ***

    Β. ΔΗΛΩΣΕΙΣ & ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

    ste-3 6

    Για την απόφαση του ΣτΕ περί επιλογής στελεχών εκπαίδευσης
    Με την ακυρωτική απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας για το νόμο “Μπαλτά – Κουράκη” αναφορικά με την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, αποδείχτηκε για άλλη μια φορά ότι η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ νομοθετεί χωρίς σεβασμό σε θεμελιώδεις αρχές του Κράτους Δικαίου. Είχαμε εξ αρχής επισημάνει ότι μεθοδεύσεις που ευνοούν την αναξιοκρατία και την αδιαφάνεια στο Δημόσιο, δεν μακροημερεύουν. Σχετική δήλωση.

    opa

    Για τη μείωση του αριθμού των εισακτέων στα Πανεπιστήμια
    Η έλλειψη προγραμματισμού πλήττει την Παιδεία. Η μείωση του αριθμού των εισακτέων, δυο μήνες πριν τη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων, διαταράσσει την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, αλλά και την ψυχολογία των μαθητών που προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Ο αριθμός των εισακτέων είναι ανάγκη να καθορίζεται τουλάχιστον κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ώστε οι μαθητές να έχουν το χρόνο να προετοιμαστούν κατάλληλα και να σταθμίσουν όλες τις προοπτικές.

    school

    Για την κατάργηση της διαγωγής στα σχολεία
    Οι δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας περί κατάργησης του χαρακτηρισμού της “διαγωγής” στα σχολεία εγείρουν επίσης σοβαρή ανησυχία για τον πρόχειρο και ιδεοληπτικό τρόπο που η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει ζητήματα ελέγχου της συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον. Αυτό που θα έπρεπε ίσως να προβληματίσει είναι πώς θα μπορούσε να διορθωθεί το ισχύον σύστημα, ώστε να θωρακισθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, πάντοτε με ασφαλιστικές δικλείδες αντικειμενικότητας και διαφάνειας. Αντί αυτού, η ηγεσία του Υπουργείου επιλέγει απλά την κατάργηση της ρύθμισης σε μια μηδενιστική και ανεύθυνη λογική.

    ekpa

    Για τις αντιρρήσεις του Υπουργείου Παιδείας για ξενόγλωσσο προπτυχιακό ΕΚΠΑ
    «Όχι άλλες χαμένες ευκαιρίες για τα ελληνικά Πανεπιστήμια». Δήλωση σχετικά με τις αντιρρήσεις που εκφράζει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τη διενέργεια ξενόγλωσσου προπτυχιακού προγράμματος στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, την ώρα που τα ελληνικά ανώτατα ιδρύματα διψούν για πρωτοβουλίες που θα τα καταστήσουν πιο δυναμικά και ανταγωνιστικά διεθνώς.

    123

    Για τις περί Παιδείας απόψεις της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ
    Δήλωση για τις βαθιά παλαιοκομματικές και στη λογική της ήσσονος προσπάθειας και του εξισωτισμού προς τα κάτω απόψεις για την παιδεία της νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ, που εκφράστηκαν ενόψει του πρώτου συνεδρίου της. Κατά της αριστείας, της ατομικής ανέλιξης και εξειδίκευσης, υπέρ της αιώνιας φοίτησης και της “μεγάλης πλειοψηφίας” που αποκλείει ό,τι το διαφορετικό. Παρά τα ευχολόγια του Υπουργείου, η εκπαιδευτική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ παραμένει όμηρος των ιδεοληπτικών αντιλήψεων και των εσωτερικών του αντιφάσεων.

    nipiagogeia-tis-thrakis

    Για το πιλοτικό πρόγραμμα της Κυβέρνησης σε νηπιαγωγεία της Θράκης
    Η υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος σε νηπιαγωγεία που λειτουργούν σε αμιγώς μειονοτικούς οικισμούς της Θράκης απαιτεί σαφείς διευκρινίσεις. Εδώ η τοποθέτησή μου, κατόπιν συνομιλίας με αρμόδιους φορείς της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αλλά και κατοίκους της ευρύτερης περιοχής. Κοινός τόπος είναι ότι η πρωτοβουλία αυτή κινείται εντός ενός ακαθόριστου και ανησυχητικά ασαφούς πλαισίου.

    ***
    11.3

    ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΒΑΛΑ – ΟΜΙΛΙΑ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ

    Είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ το ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, με έδρα την Καβάλα, και να συνομιλήσω με τον Πρόεδρο του Ιδρύματος και τα μέλη της Συγκλήτου, από τους οποίους ενημερώθηκα για τα προβλήματα υποστελέχωσης και υποχρηματοδότησής του. Στη συνέχεια, πραγματοποίησα συνάντηση με εκπροσώπους της ΔΑΚΕ εκπαιδευτικών και στελέχη της ΝΔ στους νομούς Καβάλας, Ξάνθης, Δράμας και Ροδόπης, και συζητήσαμε για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ακολούθως, συναντήθηκα με τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Καβάλας, από τον οποίο ενημερώθηκα για τα προβλήματα, αλλά και τις μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης της περιοχής. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, μίλησα για την θέση της γυναίκας σήμερα, σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Δημ.Τ.Ο. Καβάλας, από κοινού με τη ΝΟΔΕ Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας.

    ***

    ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΟΥ ΣΤΑ ΜΜΕ

    1. ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ

    ert1

    ΕΡΤ1 – “Πρωινή Ζώνη” – 1/3

    5.3

    ΣΚΑΪ – “Ακραίως” – 5/3

    7.3

    ART TV – “Εκρηκτικό Δελτίο” – 7/3

    image

    ΑΝΤΕΝΝΑ – “Καλημέρα Ελλάδα” – 8/3

    14.3

    ΣΚΑΪ – “Πρώτη Γραμμή” – 14/3

    15.3

    STAR Κεντρικής Ελλάδας – Δελτίο Ειδήσεων – 15/3

    21.3

    ΕΡΤ1 – “Πρωινή Ζώνη” – 21/3

    30.3

    ΣΚΑΪ – “Πρώτη Γραμμή” – 30/3

    ***

    2. ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

    1

    ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ Ρ/Σ ΠΕΙΡΑΙΑ – ΚΑΝΑΛΙ ΕΝΑ 90,4 FM – “Δύο ρεπόρτερ” – 8/3

    12.3

    ΑΘΗΝΑ 984 98,3 FM – “Μην πυροβολείτε την πολιτική” – 12/3

    hqdefault

    Μακεδονικό Πρακτορείο 104,9 – “Την ίδια ώρα” – 16/3

    alpha

    ALPHA RADIO 989 – “Θέμα παιδείας” – 19/3

    alpha

    ALPHA RADIO 989 – “Γιάφκα” – 30/3

    12.3

    ΑΘΗΝΑ 984 98,3 FM – “Στάση των δύο” – 30/3

    ***

    3. ΣΤΟΝ ΕΝΤΥΠΟ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΥΠΟ

    image

    Συνέντευξη στο e-reportaz.gr: “Απαντώντας στα 5 Γιατί” – 9/3

    TA NEA

    Συνέντευξη για “ΤΑ ΝΕΑ”: Η πολιτική δεν είναι γένους θηλυκού – 19/3

    -

    Συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ – “Η Κυβέρνηση δήθεν διαπραγματεύεται” – 18/3

    Newsit

    Άρθρο στην ιστοσελίδα Newsit.gr για το δημογραφικό – 31/3

    ***
    image

    ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
    Ερωτήσεις που έχω καταθέσει ή συνυποβάλει με συναδέλφους Βουλευτές κατά το μήνα Μάρτιο προς τους αρμόδιους Υπουργούς, ασκώντας κοινοβουλευτικό έλεγχο για πράξεις ή παραλείψεις της Κυβέρνησης:
    1. Αναγκαία μέτρα για την αντιμετώπιση της δημογραφικής πρόκλησης
    2. Υποχώρηση της ελληνικής συμμετοχής στη χρηματοδότηση και τις δράσεις του προγράμματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Έρευνα και Καινοτομία “Ορίζοντας 2020”
    3. Παροχή δελτίου μειωμένου κομίστρου στους σπουδαστές των Δημοσίων ΙΕΚ
    4. Εξέταση των αιτήσεων που εκκρεμούν στο ΣΑΕΠ
    5. Μηδενική απορρόφηση του ευρωπαϊκού προγράμματος διανομής φρούτων και λαχανικών στα σχολεία
    6. Τιμωρητική στάση απέναντι στη διδακτική εμπειρία μελών ΣΕΠ του ΕΑΠ
    7. Τεράστιες καθυστερήσεις στη διαδικασία αξιολόγησης και υλοποίησης δράσεων Έρευνας και Καινοτομίας του ΕΠΑΝΕΚ 2014_2020
    8. Καταγγελίες για ανάρτηση σε πίνακες ανακοινώσεων σχολείων και κοινοποίηση σε μαθητές ανακοίνωσης του ΣΥΡΙΖΑ

    ***

    ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΟΥ ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    ΤΟ ΜΗΝΑ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ

    collage
    ***
    site

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    για το έργο μας, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα μας.
    Τηλέφωνα: 210 3640375, 210 3640846, 210 3640858, Fax: 210 3640487, e-mail: info@nikikerameus.gr

    Συνεχίζουμε επίσης να επικοινωνούμε μέσω της νέας, ενιαίας σελίδας μας στο Facebook.

    Σε περίπτωση που δεν επιθυμείτε να λαμβάνετε τις ενημερώσεις μας, παρακαλούμε να επιλέξετε την παρακάτω ένδειξη “Κατάργηση συνδρομής”.

    1px
    Φόρμα Εθελοντή

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ
    Εγγραφή στο Newsletter

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ