Χαιρετισμός κατά την έναρξη του 16ου Τακτικού Πανελλήνιου Συνεδρίου της ΔΑΚΕ Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

    Ιούνιος 30, 2018
    #MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki

    Αγαπητέ Πρόεδρε, αγαπητέ Γενικέ Γραμματέα, αγαπητά μέλη,

    Κυρίες και κύριοι, Φίλες και φίλοι,

    Είναι μεγάλη χαρά να βρίσκομαι μαζί σας στην έναρξη του 16ου Τακτικού Πανελλήνιου Συνεδρίου της ΔΑΚΕ Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

    Επιτρέψτε  μου, πρώτα από όλα, να ευχαριστήσω τον Πρόεδρο, τον Δημήτρη Πεππέ, καθώς και τον Γενικό Γραμματέα, τον Νίκο Παπαχρήστου, για την ειλικρινή, ανοιχτή και εποικοδομητική συνεργασία τον τελευταίο 1,5 χρόνο κατά τον οποίο βρίσκομαι επικεφαλής του τομέα Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας.

    Κυρίες και κύριοι,

    Η Παιδεία μας πλήττεται συστηματικά από την Κυβέρνηση ΣΥΡ/ΑΝΕΛ από την αρχή της διακυβέρνησής της. Τι πρεσβεύει, λοιπόν, αυτή η Κυβέρνηση για την παιδεία; Ποια πρότυπα προβάλλει; Αποθέωση της μικρότερης δυνατής προσπάθειας, της τύχης και της τεμπελιάς, ποινικοποίηση της αριστείας, αλλά πάνω από όλα αυτό που στηρίζει αυτή η Κυβέρνηση είναι η εξίσωση όλων προς τα κάτω. Να είμαστε όλοι ίσοι, αλλά όχι προς τα πάνω, όχι με στόχο την πρόοδο, αλλά προς τα κάτω, οπισθοδρομώντας διαρκώς.

    Καίρια και πολλαπλά τα πλήγματα αυτής της Κυβέρνησης εναντίον του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Ενδεικτικά μόνο, η κατάργηση των πρότυπων σχολείων, η απαξίωση της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, η υποβάθμιση του ολοήμερου σχολείου, η υποβάθμιση της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, η εισαγωγή του νέου συστήματος υποστηρικτικών δομών, συγκεντρωτικές υδροκέφαλες δομές μακριά από την εκπαιδευτική πραγματικότητα που βρίσκεται εντός της σχολικής τάξης, όπως και η εισαγωγή του νέου πλαισίου επιλογής και αξιολόγησης ανώτερων στελεχών της εκπαίδευσης με μοναδική στόχευση την άλωση της διοικητικής μηχανής της εκπαίδευσης με κομματικό στρατό.

    Και τα πλήγματα δεν σταματούν εκεί. Εξαγγελίες χωρίς αντίκρυσμα εδώ και 1 χρόνο για το Νέο Λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, προκαλούν αναστάτωση επανειλημμένως εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς τους. Και οι αντικρουόμενες δηλώσεις από πλευράς ηγεσίας του Υπουργείου συνεχίζονται.

    Η αναστροφή του κλίματος οπισθοδρόμησης στην Παιδεία εξαιτίας της ιδεοληπτικής Κυβέρνησης ΣΥΡ/ΑΝΕΛ συνιστά  για τη Νέα Δημοκρατία απόλυτη προτεραιότητα.

    Κυρίες και κύριοι, φίλες και φίλοι, από την Παιδεία που θα δώσουμε στη νέα γενιά, στα παιδιά μας, θα εξαρτηθεί το μέλλον της χώρας μας και η δυνατότητα μας να ξεπεράσουμε την υφιστάμενη οικονομική και αξιακή κρίση, και αυτό είναι κάτι το οποίο εσείς που έρχεστε σε επαφή καθημερινά με τόσα παιδιά το ξέρετε ακόμα καλύτερα.

    Για εμάς στη Νέα Δημοκρατία, η βασική μας έγνοια είναι η παροχή υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικού προϊόντος, που θα βασίζεται στις αρχές της αυτονομίας, της αξιοκρατίας και της αριστείας. Η δική μας συνειδητή επιλογή συνοψίζεται στο δίπτυχο «ελεύθερο σχολείο» – «αυτόνομο Πανεπιστήμιο» στη βάση μιας μεγαλύτερης εμπιστοσύνης που οφείλουμε να δείξουμε στους εκπαιδευτικούς μας. Σχολεία και Πανεπιστήμια, που μπορούν να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, να διαφοροποιούνται και να αυτενεργούν.

    Θα προχωρήσουμε σε συγκεκριμένες παρεμβάσεις, και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης, εντός του αξιακού τρίπτυχου “αυτονομία – αξιολόγηση – αριστεία”.

    Κάποιες κατευθύνσεις του προγράμματός μας, το οποίο βρίσκεται υπό επεξεργασία, αλλά είναι ενδεικτικές των προθέσεών μας, είναι μεταξύ άλλων για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση:

    • Ενίσχυση της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.
    • Ενίσχυση της επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης.
    • Άμεση επαναφορά των πρότυπων και των πειραματικών σχολείων ως νησίδων αριστείας,
    • Δημιουργία πρότυπων επαγγελματικών λυκείων
    • Ενίσχυση του ψηφιακού σχολείου
    • Μεγαλύτερη αυτονομία στα σχολεία για θέματα, όπως η πρόσκληση ειδικών επιστημόνων, η διαχείριση πλεοναζουσών διδακτικών ωρών των εκπαιδευτικών, η δυνατότητα διενέργειας μίας σχολικής εκδρομής.
    • Εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης, αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων και ενίσχυση της διαθεματικότητας. Κύριο μέλημά μας να ενισχύσουμε την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης ενάντια στην στείρα αποστήθιση.
    • Ενίσχυση και αναβάθμιση της φυσικής αγωγής σε ένα μάθημα, το οποίο εκτός από φυσική άσκηση θα περιλαμβάνει στοιχεία για την διατροφή και διαιτολογία.
    • Αναβάθμιση και ενίσχυση του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού,
    • Αναδιοργάνωση των δομών εκπαίδευσης, δομές κοντά στις εκπαιδευτικές μονάδες, κοντά στους εκπαιδευτικούς, κοντά στους μαθητές.
    • Και βεβαίως πρέπει να γίνουν σημαντικές προσπάθειες και όσον αφορά τον εμπλουτισμό του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης. Εμπλουτισμό με νέο αίμα, και να σταματήσει η ομηρία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που φτάνουν τα 12, 13 μέχρι και 16 χρόνια ειδικά στην ειδική αγωγή. Φτάσαμε ακόμη και στο σημείο να συνταξιοδοτηθούν οι πρώτοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί!
    • Αξιολόγηση την οποία δεν έχει να φοβηθεί κανένας. Αξιολόγηση για όλους, επώνυμα και με εχέγγυα αμεροληψίας, ώστε να αναλαμβάνει ο κάθε αξιολογητής τις νόμιμες ευθύνες του. Αξιολόγηση χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα. Κίνητρο για την βελτίωση όλων θα είναι και μέσο επιβράβευσης των αρίστων.

    Κυρίες και κύριοι, δεν θέλω να σας κουράσω άλλο. Εύχομαι καλή επιτυχία στις εργασίες του συνεδρίου, αλλά και σε όλους εσάς, τους στυλοβάτες της εκπαίδευσης, το αξιόμαχο σώμα των εκπαιδευτικών μας, να έχετε ένα ήρεμο και ξεκούραστο καλοκαίρι.

    Σας ευχαριστώ πολύ.

    Φόρμα Εθελοντή

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ
    Εγγραφή στο Newsletter

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ