“Η Κυβέρνηση επιδιώκει να χειραγωγήσει την ιδιωτική εκπαίδευση” – ομιλία ως Κοινοβουλευτικής Εκπροσώπου της ΝΔ επί του νομοσχεδίου για την Ελληνόγλωσση, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις

    Αύγουστος 31, 2016
    #MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki
    Νίκη Κ. Κεραμέως:  «Η ΝΔ είναι με τους Έλληνες πολίτες, με τους Έλληνες μαθητές που έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν υψηλού επιπέδου εκπαίδευση, είτε αυτή είναι δημόσια, είτε ιδιωτική. Με τους Έλληνες γονείς που αγωνιούν για το αν τα παιδιά τους θα έχουν πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση.»

    Η Βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κ. Κεραμέως, στην ομιλία της ως Κοινοβουλευτικής Εκπροσώπου της Νέας Δημοκρατίας, κατά τη συζήτηση για την Παιδεία, στην Ολομέλεια της Βουλής, ανέδειξε ότι πρόκειται για άλλο ένα νομοθέτημα της Κυβέρνησης που στοχεύει στον εξισωτισμό προς τα κάτω στην παιδεία και ανάγει τη λογική της ήσσονος προσπάθειας ως ιδανικό.

    Η Κυβέρνηση επιχειρεί να χειραγωγήσει την ιδιωτική εκπαίδευση αποστερώντας την από εκείνα τα χαρακτηριστικά που την διακρίνουν από τη δημόσια εκπαίδευση: τη δυνατότητα επιλογής εκπαιδευτικού προσωπικού και τη δυνατότητα εκπόνησης πρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Η Νίκη Κεραμέως δεσμεύτηκε ότι η ΝΔ θα καταργήσει τις επίμαχες διατάξεις για την ιδιωτική εκπαίδευση, αλλά και τη ρύθμιση που αφορά στην επαναφορά των “αιώνιων” φοιτητών.  

    Ακολουθούν τα βασικά σημεία της ομιλίας:
    • Δεν αποτελεί καλή είδηση η ιδεοληπτική θέση της Κυβέρνησης απέναντι στην ιδιωτική πρωτοβουλία, ούτε και η κρατικιστική της αντίληψη για την παιδεία εν γένει.
    • Δεν αποτελεί καλή είδηση η πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης, με ένα άρθρο εντός του παρόντος νομοθετήματος, να χειραγωγήσει την ιδιωτική εκπαίδευση. Και αναφέρομαι προφανώς στο άρθρο 28.
    • Θα ήθελα να διευκρινίσω ευθύς εξ αρχής: η Νέα Δημοκρατία δεν είναι porte-parole κανενός. Η Νέα Δημοκρατία είναι με τους Έλληνες πολίτες, με τους Έλληνες μαθητές που έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν υψηλού επιπέδου εκπαίδευση, είτε αυτή είναι δημόσια, είτε ιδιωτική. Με τους Έλληνες γονείς που αγωνιούν για το αν τα παιδιά τους θα έχουν πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση.
    • Η Κυβέρνηση ΣΥΡ/ΑΝΕΛ, συστηματικά και με συγκεκριμένο σχέδιο, βάλλει τόσο κατά της δημόσιας όσο και της ιδιωτικής εκπαίδευσης· βάλλει κατά της καινοτομίας και του εκσυγχρονισμού στην εκπαίδευση· βάλλει, εν τέλει, κατά της αριστείας, προβάλλοντας την ήσσονα προσπάθεια ως ιδανικό.
    • Προς αυτή την κατεύθυνση της υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης, θυμίζω την κατάργηση των Πρότυπων Σχολείων, την υποβάθμιση των πειραματικών σχολείων με την κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων και την αντικατάστασή τους με κλήρωση, την υποβάθμιση του Ψηφιακού Σχολείου και του Ολοήμερου Σχολείου.
    • Η προσπάθεια της Κυβέρνησης για εξισωτισμό προς τα κάτω στην παιδεία δεν σταματά όμως στην δημόσια εκπαίδευση.
    • Η Κυβέρνηση επιχειρεί να αλώσει και την ιδιωτική εκπαίδευση, επιδεικνύοντας ιδεοληπτική εμμονή απέναντι στην ιδιωτική πρωτοβουλία.
    • Πρώτο βήμα: η επιβολή ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση, ενάντια στα ευρωπαϊκά κεκτημένα. Ευτυχώς, η επιβολή του εν λόγω μέτρου απετράπη την τελευταία στιγμή, χάριν στις αντιδράσεις των ιδιωτικών σχολείων, των πολιτών, αλλά και σχεδόν σύσσωμης της αντιπολίτευσης.
    • Δεύτερο βήμα: το Υπουργείο Παιδείας έστειλε έγγραφο προς τις αρμόδιες διευθύνσεις σύμφωνα με την οποία τα ιδιωτικά σχολεία δεν επιτρέπεται να αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς τους.
    • Αντί να καταβάλετε κάθε προσπάθεια για να επεκταθεί η αξιολόγηση σε κάθε πτυχή του δημοσίου τομέα, καταργείτε την αξιολόγηση και στον ιδιωτικό τομέα!
    • Η αξιολόγηση δίνει κίνητρα για βελτίωση στον μέτριο και αποδίδει δικαιοσύνη επαινώντας τον άξιο. Εσείς, όμως, λέτε όχι στην αξιολόγηση και με αυτό τον τρόπο λέτε όχι στην αριστεία.
    • Και σήμερα συνεχίζετε απτόητοι την προσπάθεια χειραγώγησης της ιδιωτικής εκπαίδευσης, με το άρθρο 28 του παρόντος νομοθετήματος. Επιχειρείτε να αφαιρέσετε τα δύο βασικά χαρακτηριστικά της ιδιωτικής εκπαίδευσης: τη δυνατότητα επιλογής εκπαιδευτικού προσωπικού και τη δυνατότητα εκπόνησης πρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
    • Το Σύνταγμά μας προστατεύει την παιδεία σε όλες τις εκφάνσεις της, είτε αυτή είναι δημόσια, είτε είναι ιδιωτική. Κατοχυρώνει και εγγυάται ως βασική αποστολή του κράτους την παιδεία, με δωρεάν πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες της. Και εγγυάται και τη λειτουργία ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων.
    • Εξυπακούεται ότι θα πρέπει να προστατεύονται οι εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί από τυχόν αυθαιρεσίες των σχολαρχών. Όμως, ο τρόπος προστασίας δεν είναι συλλήβδην η «μονιμοποίησή» τους.
    • Δεν προστατεύετε τους εκπαιδευτικούς με το να μην επιτρέπετε την αξιολόγησή τους, δεν τους προστατεύετε με τις επίμαχες διατάξεις. Τους κάνετε κακό. Γιατί τους εμποδίζετε από το να εξελιχθούν με κίνητρο την αξιολόγηση, τους εμποδίζετε από το να προσπαθούν να γίνονται διαρκώς καλύτεροι.
    • Και δεν κάνετε κακό μόνο σε αυτούς. Κάνετε κακό και σε τόσους άλλους άξιους εκπαιδευτικούς οι οποίοι αναζητούν αξιοκρατικά θέσεις εργασίας στην ιδιωτική εκπαίδευση, και οι οποίοι βεβαίως δεν θα βρουν θέσεις στο βαθμό που «μονιμοποιείτε» τους εν ενεργεία εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτικοί οι οποίοι μπορεί να κριθούν ανεπαρκείς.
    • Οφείλουμε να προστατεύσουμε τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς από την ενδεχόμενη ασυδοσία των ιδιοκτητών σχολείων με τους εξής τρόπους:
    • Με την εφαρμογή ενός μηχανισμού αξιολόγησης που να εδράζεται σε προκαθορισμένα κριτήρια για όλους,
    • Με εξαντλητικούς ελέγχους για την πάταξη της αδήλωτης εργασίας,
    • Με την επιβολή αυστηρών ποινών για τους παραβάτες,
    • Με τον δικαστικό έλεγχο από τα δικαστήρια, για τη νομιμότητα του πλαισίου εργασίας, της σύμβασης εργασίας και εν τέλει τη νομιμότητα της απόλυσης αν τυχόν αυτή προκύψει.
    • Η δικαστική εξουσία είναι αυτή που είναι υπεύθυνη να τιμωρήσει τον ιδιοκτήτη αν έχει προβεί σε μια καταχρηστική και άδικη απόλυση, δεν είναι αυτή αρμοδιότητα της εκτελεστικής εξουσίας, δεν είναι αρμοδιότητα των υπηρεσιακών συμβουλίων του Υπουργείου Παιδείας.
    • Εάν το Υπουργείο Παιδείας αποφασίζει τις απολύσεις ιδιωτικών εκπαιδευτικών, τότε το επόμενο βήμα είναι να δούμε τον Υπουργό Επικρατείας να αποφασίζει τις απολύσεις δημοσιογράφων σε ιδιωτικά κανάλια, τον Υπουργό Υγείας να αποφασίζει απολύσεις γιατρών σε ιδιωτικά νοσοκομεία, τον Υπουργό Δικαιοσύνης να αποφασίζει απολύσεις σε δικηγορικά γραφεία.
    • Ακούσαμε χτες ότι στη ΝΔ ασχολούμαστε μόνο με το δικαίωμα των σχολαρχών στην απόλυση και όχι με τον δικαίωμα των εργαζομένων στην αξιοπρεπή εργασία. Και ότι για να προστατευτεί αυτό το δικαίωμα στην αξιοπρεπή εργασία θεσπίζονται τα υπηρεσιακά συμβούλια του Υπ. Παιδείας που θα εγκρίνουν τις απολύσεις.
    • Τελικά, εσείς στον ΣΥΡ θέλετε να καταργήσετε και τη δικαιοσύνη; Θέλετε να υποκαταστήσετε τη δικαιοσύνη με επιτροπές υπουργείων;
    • Ακούσαμε επίσης ότι καλώς γίνονται οι επιτροπές αυτές ελέγχου των απολύσεων για να μπει ένα φρένο στη μαύρη και αδήλωτη εργασία. Άρα δεν πιστεύετε ούτε στα κλιμάκια της επιθεώρησης εργασίας; Πόση ποια υπερσυγκέντρωση εξουσίας στους υπουργούς και στα στελέχη του;
    • Αυτή είναι η πάγια τακτική σας. Υπερσυγκέντρωση εξουσίας στους Υπουργούς και στα Υπουργεία. Το ίδιο ακριβώς κάνετε και με την τροπολογία που κατατέθηκε εκπρόθεσμα χτες λίγο πριν την έναρξη της συζήτησης στη Βουλή, με την οποία προβλέπεται το πρωτοφανές, ότι απαιτείται απόφαση του Υπουργού Παιδείας για την μετακίνηση καθηγητών σε άλλο τμήμα του ίδιου ή άλλου ΑΕΙ. Και πάλι υπερσυγκέντρωση εξουσιών, που καταστρατηγεί μάλιστα και το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων.
    • Το ίδιο κάνατε και στο πλαίσιο των τηλεοπτικών αδειών: μεταβιβάσατε εξουσίες από τη συνταγματικά προστατευόμενη ανεξάρτητη αρχή ΕΣΡ στον Υπουργό Επικρατείας.
    • Το ίδιο κάνατε και στην ΕΕΤΤ, προβλέψατε ρήτρα εποπτείας της ανεξάρτητης αρχής από τον Υπουργό. Υπερσυγκέντρωση εξουσιών παντού.
    • Σε κάθε δημοκρατικό πολίτευμα υπάρχουν ισορροπίες, υπάρχουν όργανα ελέγχου, υπάρχουν τα λεγόμενα “checks and balances”. Και για αυτό υπάρχει και η δικαστική εξουσία. Για να κρίνει όλους μας – και τους ιδιοκτήτες των σχολείων – για το αν νόμιμα διοικούν την επιχείρησή τους, για το αν σέβονται τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
    • Είναι αδιανόητο να το κρίνουν αυτό στελέχη του Υπουργείου Παιδείας, και δη χωρίς να προβλέπεται καν δικαίωμα ακρόασης των ενδιαφερομένων. Το Υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να υποκαταστήσει την κρίση του δικαστή.
    • Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ στις πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες και τη δυνατότητα των ιδιωτικών σχολείων να τις διαμορφώνουν κατά την κρίση τους, υπό τον έλεγχο βεβαίως γονέων και μαθητών.
    • Γιατί είναι πρόβλημα να διδάσκεται στο ιδιωτικό σχολείο – πέραν της βασικής διδακτέας ύλης που υπαγορεύεται από το Υπουργείο – μια επιπλέον ξένη γλώσσα, ή μια καλλιτεχνική δραστηριότητα, ή κάποιο άθλημα κατά την κρίση του εκάστοτε σχολείου;
    • Γιατί η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν κοιτάει πως θα εμπλουτίσει την ύλη του δημοσίου σχολείου με αντίστοιχες πρόσθετες δραστηριότητες, αντί να επεμβαίνει στην διαμόρφωση τέτοιων προγραμμάτων των ιδιωτικών σχολείων;
    • Η ΝΔ δεσμεύεται να καταργήσει τις διατάξεις για την ιδιωτική εκπαίδευση, αλλά και τη ρύθμιση για την επαναφορά των αιώνιων φοιτητών.
    • Θα ήθελα να κάνω μία αναφορά στο άρθρο 27 και στον θόρυβο που έχει δημιουργηθεί σχετικά με την παρακράτηση από τις ακαθάριστες αμοιβές πανεπιστημιακών που ασκούν ελεύθερο επάγγελμα υπέρ του ΕΛΚΕ.
    • Ας πάρουμε το παράδειγμα ενός Καθηγητή στο Πολυτεχνείο που ασκεί παράλληλα επαγγελματική δραστηριότητα μέσω μίας τεχνικής εταιρείας. Μέχρι τώρα ο νόμος δεν του επέβαλε παρακράτηση υπέρ του ΕΛΚΕ από τα μερίσματα που παίρνει από την εταιρεία. Έρχεται τώρα ο νομοθέτης και του λέει ότι πρέπει να αποδίδει ένα ποσοστό και από τα μερίσματα που παίρνει από την εταιρεία. Θεμιτό. Αλλά δεν μπορεί να του πει να αποδώσει και ποσοστά σε όλα τα μερίσματα που εισέπραξε επί των τελευταίων 20χρόνων, γιατί πολύ απλά τότε δεν υπήρχε διάταξη νόμου που να λέει ότι οφείλει ποσοστά από τα μερίσματά μου. Και όχι μόνο δεν υπήρχε διάταξη νόμου, επιπλέον υπήρχε και γνωμοδότηση του Νομικού Συμβούλου του Κράτους στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (55/2005) που ρητά έλεγε ότι τα έσοδα αυτά από εταιρεία δεν υπόκεινται στην εισφορά προς το ΕΛΚΕ.
    • Η όποια ρύθμιση τώρα μπορεί να έχει ισχύ μόνο για το μέλλον, γιατί το προβλέπει ρητά το Σύνταγμα στο άρθρο 78-2 (φόρος ή οποιοδήποτε οικονομικό βάρος δεν μπορεί να επιβληθεί με νόμο αναδρομικής ισχύος) και ακόμα για να μπορέσει ο καθένας να πάρει τα μέτρα του, π.χ. να παραιτηθεί από το Πανεπιστήμιο ή να παραιτηθεί από την εταιρεία.
    • Και σας το επισημαίνει και η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής στη σελ. 6 της Έκθεσής της.
    • Η Νέα Δημοκρατία προτίθεται να υπερψηφίσει τη διάταξη αυτή μόνον εφόσον προβλεφθεί ρητά ότι η νέα ρύθμιση περί μερισμάτων εταιρειών δεν θα έχει αναδρομική ισχύ.
    Φόρμα Εθελοντή

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ
    Εγγραφή στο Newsletter

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ