«Η Νέα Δημοκρατία δεν θα συναινέσει στη θεσμική εκτροπή που εσείς, μεθοδικά και με συγκεκριμένη στόχευση, επιχειρείτε.»: Ομιλία στο ν/σχ για την Έρευνα και την Καινοτομία

    Οκτώβριος 17, 2016
    #MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
    «Η Νέα Δημοκρατία δεν θα συναινέσει στη θεσμική εκτροπή που εσείς, μεθοδικά και με συγκεκριμένη στόχευση, επιχειρείτε.»

    Η Βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κ. Κεραμέως, στην ομιλία της ως Κοινοβουλευτικής Εκπροσώπου της Νέας Δημοκρατίας, κατά τη συζήτηση για τη σύσταση του Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας, στην Ολομέλεια της Βουλής, ξεκίνησε καυτηριάζοντας την τροπολογία που κατατέθηκε αιφνιδιαστικά το βράδυ της Παρασκευής και αποσύρθηκε στη συνέχεια, σύμφωνα με την οποία εντός 5 ημερών θα έπεφτε «μαύρο» σε όλα τα κανάλια πλην των 4 που πήραν άδεια.

    «Ενώ εσείς δημιουργήσατε τεχνητά το αδιέξοδο για τη μη συγκρότηση του ΕΣΡ επιλέγοντας να λήξετε τις θητείες των μελών του, ενώ εσείς επικαλείστε την ανάγκη συναίνεσης με την αντιπολίτευση, και, κυρίως, ενώ συνεδριάζει το ΣτΕ για να αποφανθεί επί της συνταγματικότητας του νόμου βάσει του οποίου μεταβιβάστηκαν οι αρμοδιότητες από το ΕΣΡ στον Υπ. Επικρατείας και διενεργήθηκε ο εν λόγω διαγωνισμός, εσείς, τι κάνετε; Συνεχίζετε να μεταφέρετε αρμοδιότητες που προβλέπονται στο Σύνταγμα ότι ανήκουν στο ΕΣΡ, στον Υπουργό Επικρατείας!», είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε επαναλαμβάνοντας τη θέση της Νέας Δημοκρατίας, «ότι θα συναινέσει στη συγκρότηση του ΕΣΡ από προσωπικότητες κύρους, όταν και μόνο όταν επιστρέψουν όλες οι αρμοδιότητες στη συνταγματικά κατοχυρωμένη ανεξάρτητη αρχή, στο ΕΣΡ. Η Νέα Δημοκρατία δεν θα συναινέσει στη θεσμική εκτροπή που εσείς, μεθοδικά και με συγκεκριμένη στόχευση, επιχειρείτε».

    Συνεχίζοντας επί του παρόντος νομοσχεδίου, τόνισε ότι «η δημιουργία ειδικού νομικού προσώπου για τη χρηματοδότηση ερευνητικών προγραμμάτων και τη χορήγηση υποτροφιών θα μπορούσε να αποτελέσει καλή είδηση και πεδίο ευρείας συναίνεσης», ωστόσο για μια σειρά από λόγους δεν είναι καλή είδηση, λόγοι οι οποίοι «εν τέλει ακυρώνουν τον καλό σκοπό που επικαλείται η πολιτική ηγεσία μέσα στην αιτιολογική έκθεση». «Πρώτον, γιατί το υπό σύσταση Ίδρυμα είναι πλήρως ακοστολόγητο, δεύτερον, γιατί η δομή και η λειτουργία του παρουσιάζουν τις συνήθεις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και παθογένειες του δημοσίου τομέα, τρίτον, γιατί, κατά τη συνήθη πρακτική της κυβέρνησης, υπερσυγκεντρώνονται αρμοδιότητες και εξουσίες στο πρόσωπο του ενός Υπουργού, τέταρτον, γιατί αν σας ενδιέφερε η έρευνα και η χρηματοδότησή της, θα είχατε προσπαθήσει λίγο περισσότερο για την απορρόφηση κονδυλίων από τα προγράμματα ΕΣΠΑ και πέμπτο, γιατί δεν θεραπεύει δύο ακόμα σοβαρά προβλήματα της έρευνας: την έλλειψη προγραμματισμού και την αδιαφάνεια αποτελεσμάτων των ερευνητικών προγραμμάτων».

    Δυστυχώς, «το brain drain δεν μπορεί να αναχαιτιστεί με το παρόν σχέδιο νόμου. Η λύση δεν βρίσκεται στη δημιουργία ακόμη ενός ιδρύματος, με αλληλοεπικαλυπτόμενες αρμοδιότητες με ήδη υπάρχουσες δομές, με δυσλειτουργικό σύστημα διοίκησης, ακοστολογητο, με υπερσυγκέντρωση εξουσιών στο πρόσωπο του ενός Υπουργού, χωρίς τα απαραίτητα για τη λειτουργία της δημοκρατίας checks and balances». Και συνέχισε, «το brain drain μπορεί να αναστραφεί αν πραγματικά το επιχειρείν αποτελέσει κεντρικό πυλώνα ανάπτυξης για τη χώρα, αν η αξιοκρατία, η διαφάνεια και η λογοδοσία από όρους σε προγραμματικά ευχολόγια, γίνουν sine qua non προϋποθέσεις για τη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης, αν οι Κυβερνήσεις στραφούν προς ένα απο-κομματικοποιημένο μοντέλο διακυβέρνησης, προσαρμοσμένο περισσότερο στις ανάγκες της αγοράς και των πολιτών και λιγότερο της κομματικής πελατείας. Η πορεία και οι επιλογές της Κυβέρνησης ΣΥΡ/ΑΝΕΛ εδώ και 20 μήνες αποδεικνύουν ότι με αυτό το πολιτικό προσωπικό στο τιμόνι της χώρας καμιά από τις προϋποθέσεις για την αναχαίτιση του brain drain δεν μπορεί να εξασφαλιστεί».

    Η κυρία Κεραμέως έκλεισε με ένα σύντομο σχόλιο σχετικά με την τροπολογία για την παράταση συμβάσεων στις υπηρεσίες καθαριότητας των ΟΤΑ, «κατά παρέκκλιση κάθε κείμενης διάταξης, η Κυβέρνηση έχει επιλέξει να παρατείνει αυτοδικαίως, συμβάσεις- κυρίως στον τομέα της καθαριότητας. Και είναι τόσο κακό αυτό;- θα πει κάποιος- συνεχίζουν να έχουν δουλειά κάποιοι άνθρωποι. Προφανώς είναι ευκταίο να έχουν δουλειά όσο το δυνατόν περισσότεροι συμπολίτες μας. Ωστόσο αυτό πρέπει να γίνεται εντός του πλαισίου που θέτει ο νόμος και, κυρίως, χωρίς να δημιουργεί περισσότερες στρεβλώσεις από όσες θεραπεύει».

    Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

    Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι, δεν θα μπορούσα παρά να ξεκινήσω την τοποθέτησή μου με την τροπολογία που κατατέθηκε αργά το βράδυ της Παρασκευής στο παρόν νομοσχέδιο. Και η οποία τροπολογία – υπό το βάρος της γενικής κατακραυγής αντιπολίτευσης και κοινωνίας – αποσύρθηκε μόλις λίγες ώρες αργότερα. Τι προέβλεπε αυτή η τροπολογία; Προέβλεπε ότι τα κανάλια που δεν πήραν άδεια στο πλαίσιο του διαγωνισμού φιάσκο για τις τηλεοπτικές άδειες που διοργάνωσε η Κυβέρνηση, θα έκλειναν εντός 5 ημέρων, και για να μιλήσουμε απλά: θα έριχνε μαύρο σε όλα τα κανάλια πλην των 4 που πήραν άδεια.

    Κυρίες και Κύριοι της κυβερνώσας πλειοψηφίας,

    Ενώ εσείς δημιουργήσατε τεχνητά το αδιέξοδο για τη μη συγκρότηση του ΕΣΡ αφού εσείς επιλέξατε να λήξετε τις θητείες των μελών του ΕΣΡ ενώ δεν υπήρχε ακόμη συναίνεση για την αντικατάστασή τους,
    Ενώ εσείς επικαλείστε την ανάγκη συναίνεσης με την αντιπολίτευση,
    Και, κυρίως, ενώ συνεδριάζει το ΣτΕ για να αποφανθεί επί της συνταγματικότητας του νόμου βάσει του οποίου μεταβιβάστηκαν οι αρμοδιότητες από το ΕΣΡ στον Υπ. Επικρατείας και διενεργήθηκε ο εν λόγω διαγωνισμός,
    Εσείς, τι κάνετε; Εισάγετε αιφνιδιαστικά τροπολογία η οποία συνεχίζει να μεταφέρει αρμοδιότητες που προβλέπονται στο Σύνταγμα ότι ανήκουν ΕΣΡ, συνεχίζει να τις μεταφέρει στον Υπουργό Επικρατείας! Ο στόχος της τροπολογίας ήταν πασιφανής: να σφραγίσει το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, εκβιάζοντας κατά αυτόν τον τρόπο τις πολιτικές δυνάμεις της αντιπολίτευσης και φέρνοντας το ΣτΕ προ τετελεσμένου. Αναγκαστήκατε όμως να προβείτε σε άτακτη υποχώρηση και να αποσύρετε – για την ώρα τουλάχιστον – την τροπολογία.

    Κυρίες και κύριοι, η Νέα Δημοκρατία διαμηνύει – σε όλους τους τόνους και για πολλοστή φορά – ότι θα συναινέσει στη συγκρότηση του ΕΣΡ από προσωπικότητες κύρους όταν και μόνο όταν επιστρέψουν όλες οι αρμοδιότητες στη συνταγματικά κατοχυρωμένη ανεξάρτητη αρχή, στο ΕΣΡ. Όταν, με λίγα λόγια, ο νόμος Παππά, που αφαίρεσε τις αρμοδιότητες αυτές και τις μετέφερε στον Υπουργό Επικρατείας και οποιοσδήποτε άλλος νόμος και τροπολογία που εξακολουθεί και απεκδύει το ΕΣΡ από τις αρμοδιότητές του, καταργηθεί.
    Η Νέα Δημοκρατία δεν θα συναινέσει στη θεσμική εκτροπή που εσείς, μεθοδικά και με συγκεκριμένη στόχευση, επιχειρείτε.

    Και προχωρώ στο νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα. Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι, η δημιουργία ειδικού νομικού προσώπου για τη χρηματοδότηση ερευνητικών προγραμμάτων και τη χορήγηση υποτροφιών θα μπορούσε να αποτελέσει καλή είδηση και πεδίο ευρείας συναίνεσης. Δεν είναι όμως καλή είδηση. Και δεν είναι καλή είδηση για μια σειρά από λόγους που εν τέλει ακυρώνουν τον καλό σκοπό που επικαλείται η πολιτική ηγεσία μέσα στην αιτιολογική έκθεση.

    Πρώτο, γιατί το υπό σύσταση Ίδρυμα είναι πλήρως ακοστολόγητο. Με άλλα λόγια, κανείς από τους 300 βουλευτές που καλούμαστε να το ψηφίσουμε δεν έχουμε την παραμικρή ιδέα τι θα κοστίσει στον κρατικό προϋπολογισμό και κατά συνέπεια στον Έλληνα φορολογούμενο. Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου, ο Κρατικός Προϋπολογισμός βαρύνεται με τα έξοδα της λειτουργίας και της εκπλήρωσης του σκοπού του Ιδρύματος. Και συγκεκριμένα, από τον Κρατικό Προϋπολογισμό θα πληρώνεται ο Πρόεδρος και τα μέλη της Γενικής Συνέλευσης, ο Διευθυντής και οι 2 Αναπληρωτές Διευθυντές, τα μέλη της Συμβουλευτικής Επιτροπής, τα μέλη της Επιτροπής Ενστάσεων, τα μέλη της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων. Παρόλα αυτά η Εκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους δεν αναφέρει ούτε ένα ποσό σε σχέση με τα έξοδα αυτά. Και αναφέρει απλά ότι οι εν λόγω δαπάνες θα προσδιορισθούν μελλοντικά όταν ολοκληρωθεί ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Ιδρύματος και όταν εκδοθούν κανονιστικές πράξεις. Με λίγα λόγια, κύριοι, δημιουργείτε ένα ίδρυμα, με, ομολογουμένως, ευγενείς σκοπούς, ωστόσο χωρίς απολύτως καμία κοστολόγηση. Και εσείς που θα ψηφίσετε το νομοσχέδιο αυτό, θα ψηφίσετε για τη δημιουργία ενός ιδρύματος με λευκή επιταγή.

    Δεύτερον, η δημιουργία του Ιδρύματος αυτού δεν είναι καλή είδηση, γιατί η δομή και η λειτουργία του παρουσιάζουν τις συνήθεις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και παθογένειες του δημοσίου τομέα. Ένα «βαρύ» σχήμα διοίκησης, ένας γραφειοκρατικός μηχανισμός, με σχεδόν ταυτόσημες αρμοδιότητες με αυτές της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας. Κυρίες και κύριοι, το κύριο πρόβλημα της έρευνας στην Ελλάδα δεν είναι το ποιος μοιράζει τα χρήματα. Το κύριο πρόβλημα είναι το τι μοιράζει, δηλ. το διαχρονικά χαμηλό ύψος της χρηματοδότησης σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες, και δεύτερον το πως και πότε το μοιράζει, δηλ. η αποσπασματική φύση της χρηματοδότησης, η έλλειψη συνέχειας, η αδυναμία συνεκτικής χρηματοδότησης προγραμμάτων.

    Τρίτον, γιατί, ενώ επικαλείστε ένα ίδρυμα αυτόνομο και ανεξάρτητο, στην πραγματικότητα, κατά τη συνήθη πρακτική της κυβέρνησης, υπερσυγκεντρώνονται αρμοδιότητες και εξουσίες στο πρόσωπο του ενός Υπουργού. Δύο απλά παραδείγματα θα αναφέρω: γιατί, από που και έως που να αποφασίζει ο Υπουργός για την κατανομή των πόρων του Ιδρύματος ανά κατηγορία δράσης, δηλ. πόσα χρήματα θα πάνε σε υποτροφίες, πόσα σε ερευνητικά προγράμματα, πόσα σε εξοπλισμό; Και γιατί να διορίζει ο Υπουργός τους ορκωτούς ελεγκτές που θα ελέγχουν τη νομιμότητα της οικονομικής διαχείρισης του ιδρύματος;

    Τέταρτον, γιατί αν σας ενδιέφερε η έρευνα και η χρηματοδότησή της, θα είχατε προσπαθήσει λίγο περισσότερο για την απορρόφηση κονδυλίων από τα προγράμματα ΕΣΠΑ. Οι επιδόσεις σας εκεί αποδεικνύουν ότι η ζέση σας για την έρευνα είναι μάλλον προσχηματική. Έχετε προκηρύξει μόλις δύο δράσεις συνολικού προϋπολογισμού 104 εκατ. ευρώ, χωρίς να έχετε απορροφήσει ούτε ένα ευρώ. Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας, το 1,2 δις ευρώ υπόλοιπο από το προηγούμενο ΕΣΠΑ κινδυνεύει να μην χρησιμοποιηθεί, και τούτο παρά το γεγονός ότι κονδύλια έρευνας είναι επί των ημερών μας σε τόσο μεγάλη ζήτηση.

    Πέμπτον, γιατί το παρόν σχέδιο νόμου δεν θεραπεύει δύο ακόμα σοβαρά προβλήματα της έρευνας: Και τα δύο αυτά προβλήματα είναι: πρώτον, η έλλειψη προγραμματισμού. Είναι σημαντικό για την ερευνητική κοινότητα να υπάρχουν σταθερές ημερομηνίες προκήρυξης ερευνητικών έργων, όχι ακανόνιστα και απρογραμμάτιστα. Με λίγα λόγια, να καθοριστούν από τώρα, συγκεκριμένες ετήσιες προθεσμίες υποβολής προτάσεων για κάποιες βασικές μορφές έργων. Και δεύτερο πρόβλημα που δεν αντιμετωπίζεται με το παρόν σχέδιο νόμου: η αδιαφάνεια αποτελεσμάτων ερευνητικών προγραμμάτων. Για να το πω απλά, παίρνεις μια χρηματοδότηση: Τι αποτελέσματα έφερες από τη χρηματοδότηση; Έκανες δημοσιεύσεις, ή απλώς σπατάλησες τα χρήματα αυτά; Όλα αυτά τα στοιχεία, καθώς και η λίστα των αξιολογητών, πρέπει να αναρτώνται δημόσια.

    Κύριε Υπουργέ, κατά την επεξεργασία του σχεδίου νόμου στις αρμόδιες Επιτροπές, είπατε χαρακτηριστικά ότι το προς σύσταση Ίδρυμα «φιλοδοξεί να αποτελέσει τη βάση για μια μακρόπνοη θεσμική παρέμβαση», και συνεχίσατε λέγοντας πως το νομοθέτημα στοχεύει στην αναχαίτιση του brain drain την Ελλάδα.

    Είναι αλήθεια ότι το brain drain συνιστά εξαιρετικά μεγάλη πληγή της χώρας μας. Σύμφωνα με μελέτη του European University Institute (ΕUI), από αυτούς που εγκατέλειψαν τη χώρα, το 88% έχει τουλάχιστον ένα πανεπιστημιακό πτυχίο, περισσότεροι από 60% έχουν ένα μεταπτυχιακό τίτλο, ενώ το 11% έχει διδακτορικό δίπλωμα. Η μελέτη αναφέρει επίσης ότι το 79% όσων έφυγαν στην περίοδο της κρίσης είχαν μεν θέση εργασίας, αλλά ένιωθαν ότι δεν υπάρχει μέλλον στη χώρα (50%), ή δεν είχαν επαγγελματικές ευκαιρίες (25%). Το brain drain στερεί δυστυχώς από τη χώρα μας τη δυνατότητα να παράξει προϊόν υψηλής αξίας.

    Ωστόσο, πολύ φοβάμαι κ. Υπουργέ ότι το brain drain δεν θα αναχαιτιστεί με το παρόν σχέδιο νόμου. Η λύση δεν βρίσκεται στη δημιουργία ακόμη ενός ιδρύματος, με αλληλοεπικαλυπτόμενες αρμοδιότητες με ήδη υπάρχουσες δομές, με δυσλειτουργικό σύστημα διοίκησης, ακοστολογητο, με υπερσυγκέντρωση εξουσιών στο πρόσωπο του ενός Υπουργού, χωρίς τα απαραίτητα για τη λειτουργία της δημοκρατίας checks and balances.

    Κυρίες και κύριοι, το brain drain μπορεί να αναστραφεί:

    • Αν πραγματικά το επιχειρείν αποτελέσει κεντρικό πυλώνα ανάπτυξης για τη χώρα.
    • Αν η αξιοκρατία, η διαφάνεια και η λογοδοσία από όρους σε προγραμματικά ευχολόγια, γίνουν sine qua non προϋποθέσεις για τη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης.
    • Αν οι Κυβερνήσεις στραφούν προς ένα απο-κομματικοποιημένο μοντέλο διακυβέρνησης, προσαρμοσμένο περισσότερο στις ανάγκες της αγοράς και των πολιτών και λιγότερο της κομματικής πελατείας.

    Η πορεία και οι επιλογές της Κυβέρνησης ΣΥΡ/ΑΝΕΛ εδώ και 20 μήνες αποδεικνύουν ότι με αυτό το πολιτικό προσωπικό στο τιμόνι της χώρας καμιά από τις προϋποθέσεις για την αναχαίτιση του brain drain δεν μπορεί να εξασφαλιστεί: ούτε η επιχειρηματικότητα, ούτε η αξιοκρατία με τη διαφάνεια και τη λογοδοσία, ούτε το αποκομματικοποιημένο μοντέλο διακυβέρνησης.

    Και με αφορμή την αναφορά στην ανάγκη για ένα αποκομματικοποιημένο μοντέλο διακυβέρνησης, θα ήθελα να κλείσω με ένα σύντομο σχόλιο σχετικά με την τροπολογία για την παράταση συμβάσεων στις υπηρεσίες καθαριότητας των ΟΤΑ.

    Κατά παρέκκλιση κάθε κείμενης διάταξης, η Κυβέρνηση έχει επιλέξει να παρατείνει αυτοδικαίως, συμβάσεις- κυρίως στον τομέα της καθαριότητας. Και είναι τόσο κακό αυτό;- θα πει κάποιος- συνεχίζουν να έχουν δουλειά κάποιοι άνθρωποι. Προφανώς είναι ευκταίο να έχουν δουλειά όσο το δυνατόν περισσότεροι συμπολίτες μας. Ωστόσο αυτό πρέπει να γίνεται εντός του πλαισίου που θέτει ο νόμος και, κυρίως, χωρίς να δημιουργεί περισσότερες στρεβλώσεις από όσες θεραπεύει.

    Η παράταση όμως των εν λόγω συμβάσεων:

    1. Διενεργείται χωρίς το ανάλογο αίτημα των δήμων. Κοινώς, οι δήμοι δεν έχουν εκφράσει αίτημα για κάλυψη των συγκεκριμένων αναγκών, είτε γιατί κρίνουν ότι άλλες ανάγκες είναι πιο σημαντικές να καλυφθούν, είτε γιατί επιθυμούν άλλου είδους συμβάσεις, είτε γιατί δεν υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια. Με αυτό τον τρόπο, η συγκεκριμένη τροπολογία στερεί από τους δήμους τη βασική τους ιδιότητα: το αυτοδιοίκητο, να αποφασίζουν εκείνοι για τις ανάγκες τους.
    2. Δημιουργεί ένα sui generis καθεστώς ομηρίας στους συμβασιούχους εκείνους που βλέπουν τις συμβάσεις τους να παίρνουν διαρκείς παρατάσεις, καθώς τους δημιουργείται η πεποίθηση ότι ως εργαζόμενοι για δύο ή τρία συνεχόμενα οκτάμηνα θα μπορέσουν στη συνέχεια να μονιμοποιηθούν.
    3. Εξισώνει τις διαδικασίες πρόσληψης μόνιμου και έκτακτου προσωπικού, αδιαφορώντας για τους νόμους, αλλά και τα χαρακτηριστικά και τα κριτήρια που θέτει το ΑΣΕΠ.
    4. Είναι άδικο για όλους εκείνους τους εν δυνάμει εργαζόμενους που θα μπορούσαν να λάβουν μέρος σε κάποιο άλλο διαγωνισμό ορισμένου χρόνου και να έχουν και εκείνοι τη δυνατότητα για εργασία.
    5. Στερείται προγραμματισμού και πρότερης διερεύνησης αναγκών: πριν από μερικούς μήνες, η κυβέρνηση ζήτησε για όλες αυτές τις συμβάσεις να παραταθούν μέχρι τέλους του 2016. Σήμερα, προτείνει να παραταθούν μέχρι τέλους του 2017. Υπάρχει τελικά κάτι, το οποίο κάνετε με προγραμματισμό;
    Σας ευχαριστώ πολύ.
    Φόρμα Εθελοντή

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ
    Εγγραφή στο Newsletter

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ