Κανάλι της Βουλής, δευτερολογία μου ως Κοινοβουλευτικής Εκπροσώπου της ΝΔ, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου “Διαφάνεια – Αξιοκρατία και Αποτελεσματικότητα της Δημόσιας Διοίκησης”

    Φεβρουάριος 24, 2016
    #MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki
     

     

    ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ:

    Κύριε Πρόεδρε, Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

    Θα ξεκινήσω απαντώντας σε διάφορες χθεσινές αιτιάσεις του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, κι αυτό για να μην μείνουν αναπάντητες.

    Κ. Φάμελλε, χθες, αντί να μας μιλήσετε για την ουσία του νομοσχεδίου, αυτού του άκρως σημαντικού νομοσχεδίου, όπως λέτε, και αντί να απαντήσετε στα συγκεκριμένα θέματα τα οποία είχαμε θέσει, επιδοθήκατε σε προσωπικές επιθέσεις.

    Αναφερθήκατε στον κ. Μυλωνάκη, Σύμβουλο του Προέδρου της ΝΔ, του κ. Μητσοτάκη, στο πλαίσιο της υποτιθέμενης κομματικοποίησης του κράτους εκ μέρους του κ. Μητσοτάκη επειδή είχε παράλληλη θέση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Μάλλον δεν ξέρετε ότι ο κ. Μυλωνάκης ήταν πρώτα σύμβουλος του κ. Μανιτάκη. Τον θυμάστε τον κ. Μανιτάκη; Υπουργός της Δημοκρατικής Αριστεράς. Και όταν ο κ. Μητσοτάκης παρέλαβε το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης τον κράτησε. Τι απέδειξε; Απέδειξε έμπρακτα ότι κοιτάει πέρα και πάνω από κόμματα, κάτι που εσείς δεν ξέρετε να κάνετε. Αν αμφιβάλλετε, ορίστε και το σχετικό ΦΕΚ, που αποδεικνύει τον διορισμό του κ. Μυλωνάκη ως συμβούλου του κ. Μανιτάκη.

    Αναφερθήκατε σε δύο συγγενείς του κ. Μητσοτάκη. Θέλετε πραγματικά να μιλήσουμε για τις τοποθετήσεις συγγενών και φίλων στη δική σας Κυβέρνηση; Να σας θυμίσω την ομιλία του κ. Βαρβιτσιώτη της 5ης Μαΐου 2015, που απαρίθμησε πάνω από εξήντα έξι διορισμούς συγγενών και κομματικών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ σε μόλις τρεις μήνες διακυβέρνησης; Μόλις τρεις μήνες διακυβέρνησης! Καταθέτω στα πρακτικά τη σχετική ομιλία.
    Τρίτο, αναφερθήκατε επίσης στους μετακλητούς του κ. Μητσοτάκη επί Υπουργίας του στο ΥΔΜΗΔ, και είπατε ότι είναι πενήντα ένας. Το ίδιο είχε πει και ο Πρωθυπουργός στις 27/1/2016 στη Βουλή, στην προ ημερησίας για το ασφαλιστικό, ότι οι μετακλητοί του κ. Μητσοτάκη ήταν πενήντα ένας και του κ. Βερναρδάκη δύο. Επανακαταθέτω το ίδιο το έγγραφο που εσείς καταθέσατε χθες. Αναφέρεται συγκεκριμένα ότι οι μετακλητοί του κ. Μητσοτάκη ήταν μόλις δέκα, αλλά και όλους να προσθέσετε- και τους αποσπασμένους σας λέω εγώ- πόσοι βγαίνουν; Είκοσι επτά. Είναι οι μισοί από αυτούς που επικαλείται ο Πρωθυπουργός. Και ξέρετε, πρόκειται για υπουργική απόφαση του νυν Προέδρου της Βουλής, του κ. Βούτση. Άρα, μάλλον κάτι δεν ξέρετε να μετράτε. Θα μπορούσα να συνεχίσω και να καταθέσω και τα ΦΕΚ που αποδεικνύουν ότι οι μετακλητοί του κ. Βερναρδάκη δεν είναι δύο, όπως είχε πει ο κ. Πρωθυπουργός, αλλά είναι σαφώς περισσότεροι. Και ότι μάλιστα και εκεί υπάρχουν περιπτώσεις παράλληλης άσκησης καθηκόντων με άλλες θέσεις του δημοσίου. Αλλά, φυσικά αυτό επιτρέπεται και για κάποιο λόγο αυτό δεν σας αρέσει.
    Αλλά δεν θα τα καταθέσω αυτά τα ΦΕΚ, γιατί δεν θέλω να πέσω σε αυτό το επίπεδο και γιατί σέβομαι τον κύριο Υπουργό. Καλά κάνει και έχει συμβούλους για να επιτελέσει το έργο του. Ας κρατήσουμε επιτέλους ένα επίπεδο πολιτικού διαλόγου.

    Και μία κουβέντα για το Πανεπιστήμιο Harvard και την ποσόστωση. Δεν θέλω να μπω στην ουσία του αν είναι καλή μέθοδος αξιολόγησης η ποσόστωση. Αλλά σας είπε χθες ο κ. Γεωργιάδης ότι ακόμη και το Harvard εφαρμόζει ποσοστώσεις και το αμφισβητήσατε. Επειδή είχα την εξαιρετική τιμή να φοιτήσω στο πανεπιστήμιο αυτό, σας διαβεβαιώ ότι είχαμε ποσοστώσεις και ότι διαβάζαμε όλοι πολύ σκληρά και μεθοδικά προκειμένου να αποδειχθεί ποιοι από εμάς αξίζουν να διακριθούν. Και αν δεν πιστεύετε εμένα, δείτε την επίσημη βαθμολογική πολιτική του Πανεπιστημίου Harvard. Την καταθέτω στα πρακτικά.

    Εδώ όμως είμαστε για να μιλήσουμε για ένα συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Πρώτα από όλα θα απαντήσω σε κάτι που είπε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ για το διαδικαστικό.

    Είπατε ότι δεν υπάρχουν καθόλου διαδικαστικά θέματα. Μου κάνει μεγάλη εντύπωση. Θέλετε να μας απαντήσετε, το κεφάλαιο Ε΄, αυτά τα είκοσι τρία άρθρα, τέθηκαν ποτέ σε δημόσια διαβούλευση; Τέθηκαν ποτέ σε δημόσια διαβούλευση; Όχι. Συνιστά παράβαση; Συνιστά παράβαση. Πρώτο θέμα.
    Δεύτερον, οι περισσότερες διατάξεις του κεφαλαίου Ε΄ έχουν ή δεν έχουν έκθεση Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους; Δεν συνοδεύονται από έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Δεν έχουμε ιδέα τι θα κοστίσουν. Αυτό συνιστά παράβαση και του Κανονισμού της Βουλής και του Συντάγματος.

    Και μπαίνω στην ουσία. Δυστυχώς δεν έλαβα χτες απαντήσεις στα συγκεκριμένα θέματα ουσίας που έθεσα σε σχέση με συγκεκριμένες διατάξεις του σχεδίου νόμου. Δεν έλαβα καμία απάντηση για το ότι εξαιρείτε τις αυτοτελείς Γενικές Γραμματείες από το Μητρώο, άρθρο 6. Δεν έλαβα καμία απάντηση για το ότι δεν τίθενται καθόλου όροι και προϋποθέσεις για την ανανέωση της θητείας όσων έχουν επιλεγεί σε επιτελικές θέσεις, άρθρο 7, παράγραφος 3. Δεν έλαβα καμία απάντηση για το γεγονός ότι θέσεις που ενδεχομένως κενωθούν τώρα, ούτε γι’ αυτές ακόμα δεν θα εφαρμοστεί το Μητρώο, άρθρο 13, παράγραφος 3. Δεν έλαβα καμία απάντηση για το πώς θα διασφαλίσετε ότι δεν θα πάρουν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι 9,5 και 10. Καμία απάντηση. Και καμία απάντηση για το πώς θα παρακολουθείτε τους βαθμούς επίτευξης της στοχοθεσίας, άρθρο 22. Επίσης, καμία απάντηση για τη μη μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα, άρθρο 26. Και φυσικά, καμία πειστική απάντηση για το καίριο ζήτημα, για τον αποκλεισμό του ιδιωτικού τομέα από το Μητρώο, παρά μόνο επιβεβαιώσεις της ιδεοληψίας σας, ότι δηλαδή το δημόσιο συμφέρον μπορεί να εξυπηρετηθεί μόνο από τους δημόσιους υπαλλήλους.

    Κύριε Υπουργέ, σας μιλήσαμε χθες με κάθε ειλικρίνεια και σας είπαμε ότι θα ήμασταν διατεθειμένοι να στηρίξουμε αυτό το νομοσχέδιο, υπό τρεις προϋποθέσεις. Η γενική προϋπόθεση ήταν αν μας πείθατε πραγματικά ότι αυτό το οποίο επιδιώκετε είναι να αποπολιτικοποιήσετε τη Δημόσια Διοίκηση. Και σας ζητήσαμε για να το αποδείξετε αυτό τρεις ενέργειες. Πρώτον, να συμπεριλάβετε τον ιδιωτικό τομέα στο Μητρώο. Δεύτερον, να εφαρμόσετε αύριο το Μητρώο για όλες τις θέσεις. Αν πραγματικά πιστεύετε αυτό που κάνετε, αν πραγματικά πιστεύετε ότι είναι αποτελεσματικό μέτρο, δεν έχετε παρά να το εφαρμόσετε από την επόμενη μέρα. Τρίτον, σας ζητήσαμε την απόσυρση του άρθρου 48, που ευτυχώς αποσύρθηκε.

    Θα συνεχίσω με τις τροπολογίες, τις οποίες είδαμε από χτες αργά το απόγευμα να πολλαπλασιάζονται. Θα κάνω μία αναφορά στις τροπολογίες με γενικούς αριθμούς 252 και 263, για τον ΕΟΤ και την ΕΥΠ.

    Κύριοι της Κυβέρνησης, εισάγετε εξαίρεση, προτού ακόμα ψηφιστεί ο νόμος για τον ΕΟΤ και την ΕΥΠ και μας λέτε ότι αυτός ο συγκλονιστικός νόμος, που πανηγυρικά σήμερα εισηγείστε, δεν θα εφαρμόζεται στον ΕΟΤ και στην ΕΥΠ.
    Τόσο πολύ πιστεύετε στο εγχείρημά σας, κύριοι της Κυβέρνησης, τόσο πολύ πιστεύετε στην αποπολιτικοποίηση της διοίκησης που προτού καν ψηφιστεί ο νόμος, βάζετε εξαιρέσεις;

    Για να συνοψίσουμε, σ’ αυτό το περίφημο νομοσχέδιο, το οποίο δεν έχει καν ακόμα ψηφιστεί και το οποίο περήφανα εισηγείστε στη Βουλή, μας λέτε πρώτον, ότι δεν θα εφαρμοστεί κανονικά ως το καλοκαίρι του 2018, δεύτερον, ότι δεν θα εφαρμοστεί σε αυτοτελείς Γενικές Γραμματείες, τρίτον, ότι δεν θα εφαρμόζεται στη Γενική Γραμματεία Συντονισμού, τέταρτον, ότι δεν θα εφαρμόζεται στον ΕΟΤ, πέμπτον, ότι δεν θα εφαρμόζεται στην ΕΥΠ.
    Τελικά σε ποιον εφαρμόζεται κ. Υπουργέ το παρόν νομοσχέδιο; Αφού το πιστεύετε τόσο πολύ, γιατί περιορίζετε τόσο πολύ το πεδίο εφαρμογής του;
    Θα πω μία κουβέντα για «φωτογραφικές» τροπολογίες. Αναφέρομαι στην τροπολογία του κ. Παππά με γενικό αριθμό 228 και ειδικό αριθμό 11. Με την παράγραφο 6 της εν λόγω τροπολογίας εξαιρούνται της υποχρεωτικής μετάθεσής τους στην Ελλάδα– άκουσον άκουσον!- δημοσιογράφοι οι οποίοι έχουν προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δεκατεσσάρων ετών σε γραφεία τύπου και επικοινωνίας ή σε ελληνική διπλωματική αρχή και γνωρίζουν αραβικά, αλλά γνωρίζουν και την κινέζικη γλώσσα και υπηρετούν σε γραφείο τύπου χώρας στην οποία ομιλείται η αντίστοιχη γλώσσα.

    Κύριοι της Κυβέρνησης, υπάρχει και ένα όριο στις «φωτογραφικές» διατάξεις. Τολμώ να πω ότι η διάταξη αυτή είναι σχεδόν τόσο φωτογραφική όσο αυτή που ψηφίσατε πριν από μερικές εβδομάδες και είχα την τιμή να είμαι η μοναδική σ’ όλη την επικράτεια στην οποία είχε εφαρμογή. Θυμίζω την περίπτωση αυτή, γιατί με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον είδα άλλη μία τροπολογία που αφορά τις ανεξάρτητες αρχές, αλλά όλως τυχαίως ήταν στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση από την τροπολογία που ψηφίσατε πριν από μερικές εβδομάδες. Είναι η τροπολογία με γενικό αριθμό 257 και ειδικό αριθμό 27. Στην τροπολογία που είχατε θεσπίσει προς τιμήν μου, τερματίσατε πρόωρα τη θητεία εν ενεργεία μέλους της Επιτροπής Ανταγωνισμού συγκεκριμένα, μόνο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, κατά παράβαση του νόμου και του Συντάγματος. Σ’ αυτήν την τροπολογία έρχεστε τώρα και επιτρέπετε σε μέλη συνταγματικά κατοχυρωμένων ανεξάρτητων αρχών, που συγκεκριμένα έχουν επιλεγεί από τη Διάσκεψη των Προέδρων για μία θητεία, τι να κάνουν; Να μπορέσουν να εκτίσουν και δεύτερη θητεία. Θέλετε, κύριοι υπογράφοντες την τροπολογία να μας πείτε ακριβώς για ποια μέλη του ΑΣΕΠ πρόκειται, γιατί ξέρουμε ότι πρόκειται για το ΑΣΕΠ; Να ξέρουμε τουλάχιστον για ποιους συγκεκριμένα νομοθετεί η Βουλή, ή τουλάχιστον –και κλείνω μ’ αυτό- αναγνωρίστε ότι πάτε να διορθώσετε τα δικά σας λάθη, τη δική σας ιδεοληψία, που είχε οδηγήσει στο να τερματίσετε τις θητείες των μελών αυτών, των συγκεκριμένων μελών, πριν από λίγους μήνες και τώρα απλά συνειδητοποιήσατε το λάθος σας και πάτε να το διορθώσετε.

    1. Ευχαριστώ πολύ.

     

    Φόρμα Εθελοντή

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ
    Εγγραφή στο Newsletter

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ