Είναι γεγονός ότι ο εκπαιδευτικός πληθυσμός είναι γηρασμένος και χρειάζονται μόνιμοι διορισμοί, οι οποίοι ελπίζουμε να γίνουν. Εδώ και τρία χρόνια ακούμε την Κυβέρνηση, διά στόματος Πρωθυπουργού και Υπουργών της, να εξαγγέλλει μόνιμους διορισμούς στην γενική εκπαίδευση, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια. Τον Ιούνιο του 2016, ο τότε Υπουργός Παιδείας, κ. Φίλης, υποσχέθηκε 20.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Ο Υπουργός Επικρατείας τον Ιανουάριο του 2017, κ. Βερναρδάκης, είχε ανακοινώσει την προκήρυξη διαγωνισμού μία εβδομάδα μετά, για μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών. Ουδεμία πρόσληψη έγινε. Ουδέποτε προκηρύχθηκε διαγωνισμός. Ο νυν Υπουργός Παιδείας έχει εξαγγείλει μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση από το 2019, χωρίς να έχει εγγραφεί η σχετική δαπάνη στον Προϋπολογισμό του ερχόμενου έτους. Αυτή η Κυβέρνηση δεν έχει απολύτως καμία αξιοπιστία.
Οι πρωτοβουλίες μας για τον αριθμό των εισακτέων και την ελάχιστη βάση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, έχουν ως αφετηρία την πρόθεση για ουσιαστική βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και των Ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα Ιδρύματα σήμερα υπερφορτώνονται με πολλαπλάσιους φοιτητές από όσους μπορούν να καλύψουν με τον υφιστάμενο αριθμό διδασκόντων, τις υπάρχουσες υποδομές, υλικοτεχνικό εξοπλισμό, εργαστήρια, κάτι το οποίο επιδρά αρνητικά στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Επιπροσθέτως, στην Ελλάδα, έχουμε περιπτώσεις τμημάτων στα οποία οι φοιτητές εισάγονται με 3 στα 20. Ευλόγως, φοιτητές οι οποίοι εισάγονται με τόσο χαμηλή βαθμολογία, δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, εγκλωβίζονται σε αυτές για χρόνια, και αν κάποια στιγμή κατορθώσουν να τις ολοκληρώσουν, το πτυχίο τους είναι απαξιωμένο, με το κόστος να επιβαρύνει την οικογένεια και τον Έλληνα φορολογούμενο.
Το νόμισμα της παραβατικότητας στα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα έχει δύο όψεις. Αφ’ ενός, την επαναφορά μίας άκρως προβληματικής, οπισθοδρομικής και επικίνδυνης ρύθμισης για το άσυλο από το Υπουργείο Παιδείας, αφ’ ετέρου, την επίδειξη σκανδαλώδους ανοχής στην παραβατικότητα και την εκτροπή από την Κυβέρνηση, η οποία με αυτόν τον τρόπο στέλνει προς κάθε κατεύθυνση μήνυμα ασυδοσίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το πόρισμα της «Επιτροπής Παρασκευόπουλου», το οποίο ξεκινά από την παραδοχή ότι είναι ουτοπικός στόχος η εξάλειψη της παραβατικότητας στο ακαδημαϊκό περιβάλλον! Για τη Νέα Δημοκρατία, η κατάργηση του ασύλου είναι επιβεβλημένη. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη: αυτεπάγγελτη επέμβαση των Αρχών για κάθε αξιόποινη πράξη που λαμβάνει χώρα στα Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ωστόσο, δεν φτάνει να ψηφιστεί μία διάταξη για τη βελτίωση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, χρειάζεται και πολιτική βούληση. Η επόμενη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα εκπέμψει και ένα σαφές μήνυμα: ότι η βία και η ανομία δεν έχουν θέση στα πανεπιστήμια.
Πρώτο μέλημά μας είναι σαφώς η αναβάθμιση του δημόσιου Πανεπιστημίου, γεγονός που δεν αποκλείει την ύπαρξη ενός παράλληλου στόχου, που είναι η αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, ώστε να μπορούν να ιδρυθούν στη χώρα μας και μη κρατικά και ιδιωτικά πανεπιστήμια. Βάσει των εκτιμήσεων έκθεσης της Εθνικής Τράπεζας του 2017, η Ελλάδα θα μπορούσε να προσελκύσει 110.000 ξένους φοιτητές και παράλληλα να περιορίσει τις εκροές Ελλήνων φοιτητών και καθηγητών στο εξωτερικό, με άμεσο όφελος της τάξης των 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Τα οικονομικά οφέλη θα μπορούσαν να είναι πολλαπλάσια, εφόσον η χώρα καταστεί περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης, που θα προσελκύει σταθερά φοιτητές από όλον τον κόσμο, αλλά και με την εισαγωγή ενός υγιούς συναγωνισμού με τα δημόσια πανεπιστήμια, που θα ωθήσει σε βελτίωση του επιπέδου της παρεχόμενης εκπαίδευσης για όλους. Επιπλέον δυνητικά οφέλη είναι η τόνωση της επιστημονικής έρευνας, ο περιορισμούς του «brain drain», η δυνατότητα επιλογής ιδρύματος φοίτησης, η εξάλειψη του παράδοξου να αναγνωρίζονται στην Ελλάδα τίτλοι μη κρατικών πανεπιστημίων εξωτερικού, αλλά να μην επιτρέπεται η ίδρυση τέτοιων πανεπιστημίων στην Ελλάδα.
Στη Νέα Δημοκρατία, κατ’ αρχήν, τασσόμαστε υπέρ της ενίσχυσης της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Δυστυχώς όμως, ο τρόπος συγχώνευσης ΤΕΙ με ΑΕΙ που επέλεξε η Κυβέρνηση είναι λανθασμένος, γιατί δεν βασίζεται σε ακαδημαϊκά κριτήρια, δεν λαμβάνει υπ’ όψιν την αξιολόγηση των ιδρυμάτων, δεν πραγματοποιείται βάσει μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, δεν υπηρετεί κάποιον συνολικό στρατηγικό σχεδιασμό για τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας και πλήττει καίρια τον τεχνολογικό τομέα της εκπαίδευσης. Η Κυβέρνηση στο πλαίσιο των συγχωνεύσεων αυτών πορεύεται με στόχευση καθαρά μικροπολιτική και ψηφοθηρική. Εφόσον ο ελληνικός λαός εμπιστευτεί τη ΝΔ για τη διακυβέρνηση της χώρας στις επόμενες εκλογές, θα εξετάσουμε τα δεδομένα που θα μας παραδοθούν. Αν έχουν υλοποιηθεί οι συγχωνεύσεις, δεν θα αντιστρέψουμε την πρωτοβουλία αυτή, ως ελάχιστο δείγμα σοβαρότητας, συνέχειας του κράτους και σεβασμού σε φοιτητές και εργαζομένους, που δεν μπορούν να μετατρέπονται σε πειραματόζωα με κάθε αλλαγή Κυβέρνησης. Θα προσπαθήσουμε, όμως, να ενισχύσουμε το περιεχόμενο των σπουδών και τον τεχνολογικό τους χαρακτήρα, πχ εισάγοντας περισσότερα εργαστηριακά μαθήματα.
Η εισαγωγή ενός συστήματος αξιολόγησης έχει διττή στόχευση: αφ’ ενός την επιβράβευση των καλύτερων, μέσω ταχύτερης μισθολογικής εξέλιξης, αφ’ ετέρου την αυτό-βελτίωση, ιδίως μέσω στοχευμένων προγραμμάτων επιμόρφωσης. Σκοπός είναι η βελτιστοποίηση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, προς όφελος των μαθητών αλλά και των ίδιων των εκπαιδευτικών, μέσω της αποτύπωσης και αντιμετώπισης των αδυναμιών της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των εκπαιδευτικών δομών, χωρίς βεβαίως τιμωρητικό χαρακτήρα, σε αντίθεση με όσα τεχνηέντως μας προσάπτει η Κυβέρνηση. Πρόκειται για έναν μηχανισμό από τον οποίο μόνο οφέλη μπορεί να αποκομίσουν η Παιδεία μας και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί.
Πρωταρχικός μας στόχος είναι όλοι οι μαθητές, ανεξαρτήτως οικονομικής δυνατότητας, να έχουν ίσες ευκαιρίες στο ξεκίνημα της ζωής τους και πρόσβαση σε ποιοτική δημόσια εκπαίδευση. Τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας και γνώσης χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή συνιστούν απαραίτητα εφόδια για τη μετέπειτα επαγγελματική σταδιοδρομία του μαθητή, επομένως η Πολιτεία οφείλει να του εξασφαλίζει τη δυνατότητα απόκτησής τους δωρεάν, εντός του σχολείου. Άλλωστε, πρόκειται για γνωστικά αντικείμενα που ήδη διδάσκονται στα σχολεία, επομένως με κάποιες προσαρμογές στο πρόγραμμα σπουδών, θα μπορέσει να διασυνδεθεί η διδασκαλία που ήδη πραγματοποιείται με το σύστημα πιστοποίησης. Το σχολείο του αύριο που οραματιζόμαστε είναι μια σύγχρονη και δημιουργική κυψέλη γνώσης και καινοτομίας, με προγράμματα σπουδών που εμπλουτίζονται με νέες, δημιουργικές, διαδραστικές μεθόδους διδασκαλίας και νέες εκπαιδευτικές θεματικές, απελευθερωμένο από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου, με μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον εκπαιδευτικό για να εμπλουτίζει τον τρόπο και τα μέσα διδασκαλίας και να διαμορφώνει εκπαιδευτικές δραστηριότητες με βάση τις ανάγκες των μαθητών.
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας: