Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κεραμέως, κατά τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών στην Ολομέλεια της Βουλής ανέδειξε ότι πρόκειται για ένα νέο μνημόνιο, το τέταρτο, το οποίο είναι εξαιρετικά επώδυνο, αχρείαστο μέχρι πριν λίγους μήνες, και, κυρίως, χωρίς χρηματοδότηση για τη χώρα, με την υπογραφή της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ.
Μιας Κυβέρνησης που αποδεικνύεται ασυνεπής και αναντίστοιχη μεταξύ λόγων και πράξεων, μιας Κυβέρνησης που αυτοαναιρείται διαρκώς και παραπλανά συστηματικά την ελληνική κοινωνία με δηλώσεις που ακυρώνονται από την ίδια την πραγματικότητα. Όπως όταν υποσχέθηκε 13η σύνταξη και τώρα κόβει την 12η και την 11η. Όπως όταν υποσχέθηκε αφορολόγητο στις 12.000 ευρώ και σήμερα το μειώνει στα 5.600 ευρώ. Όπως όταν υποσχέθηκε ούτε ένα ευρώ επιπλέον μέτρα, και σήμερα φέρνει μέτρα ύψους 4,9δις. Όπως όταν δια στόματος του Πρωθυπουργού, μόλις 4 μήνες πριν, ακούστηκε ότι η υπό αίρεση νομοθέτηση είναι ξένη προς το ελληνικό Σύνταγμα, ξένη και προς τους κανόνες της δημοκρατίας, ενώ σήμερα «Προνομοθετείτε, υπό-αίρεση μέτρα που έχει ήδη κρίνει το Ελεγκτικό Συνέδριο ότι είναι αντισυνταγματικά και που σας λέει και η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής ότι είναι αντισυνταγματικά. Είστε όμως κατά τα άλλα, «κάθε λέξη αυτού του Συντάγματος».», είπε χαρακτηριστικά.
Και προχώρησε αναφερόμενη στα περιβόητα αντίμετρα, «Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επικοινωνιακή απάτη. Και αναγκάζεστε να το ομολογήσετε εσείς οι ίδιοι στο άρθρο 15. Τα αντίμετρα 2% θα εφαρμοστούν αν και εφόσον εφαρμοστούν πρώτα τα 4,9 δις μέτρα, και αν και εφόσον πιάσετε πλεόνασμα 5,5%, και μετά από όλα αυτά, αν και εφόσον συμφωνήσουν οι δανειστές και εγκρίνουν την εφαρμογή των αντιμέτρων. Εκεί μας καταντήσατε!»
Η κυρία Κεραμέως, συνέχισε σχολιάζοντας τις διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας. «Δεν είναι, όμως, μόνο στην οικονομία που επιφέρετε βαριά πλήγματα. Το ιδεοληπτικό σας αποτύπωμα σας το αφήνετε σε κάθε πτυχή του δημόσιου βίου. Έτσι, με το άρθρο 56 που αφορά σε ζητήματα Παιδείας, συνεχίζετε στην κατεύθυνση της υποβάθμισης και της κρατικής παρέμβασης στην ιδιωτική εκπαίδευση, μιας παρέμβασης που ξεκίνησε με το νόμο Φίλη του 2016.», είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι θα πρέπει να «προστατεύονται οι εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί από τυχόν αυθαιρεσίες των σχολαρχών», αλλά και «το δικαίωμα των μαθητών σε μία ποιοτική εκπαίδευση.»
«Τι έλεγε ο Νόμος Φίλη; Ότι το ιδιωτικό σχολείο δεν έχει δικαίωμα να αξιολογήσει και να επιλέξει τους εκπαιδευτικούς του και ότι υπεύθυνο γι’ αυτό ήταν Υπηρεσιακό συμβούλιο του Υπ. Παιδείας. Και επειδή οι θεσμοί σας έτριξαν τα δόντια για την οπισθοδρομική αυτή παρεμβατικότητά σας στην ιδιωτική εκπαίδευση, προσπαθείτε τάχα να κάνατε τα πράγματα κάπως καλύτερα. Και τι λέτε; Ότι αντί για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, αρμόδια για να κρίνει τη νομιμότητα μιας καταγγελίας σύμβασης εργασίας θα είναι μία επιτροπή, η οποία θα έχει την επίφαση δικαστηρίου, καθώς θα αποτελείται από 3 Πρωτοδίκες, και η οποία θα αποφαίνεται κατόπιν μιας χρονοβόρας διαδικασίας κρίσης τουλάχιστον 2 χρόνων.», είπε χαρακτηριστικά εντοπίζοντας τρία βασικά ζητήματα στην σύσταση αυτής της Επιτροπής:
«Πρώτον, η ίδια η ύπαρξη της Επιτροπής. Το κοινό εργατικό δίκαιο το οποίο καλύπτει όλους τους εργαζόμενους σε όλον τον ιδιωτικό τομέα, ορίζει ότι για τη νομιμότητα της καταγγελίας σύμβασης εργασίας αποφαίνονται τα δικαστήρια. Όχι επιτροπές των οποίων τα μέλη – αν και δικαστικοί – επιλέγονται από την εκτελεστική εξουσία, δηλ. από τον Υπουργό.
Δεύτερον, η Επιτροπή αυτή θα κρίνει τη νομιμότητα ή μη της καταγγελίας βάσει 3 εκθέσεων που θα συντάξουν ο Διευθυντής του Σχολείου και ο Σχολικός Σύμβουλος. Και σας ερωτώ, βάσει ποιων πραγματικών στοιχείων θα συντάσσονται αυτές οι εκθέσεις; Και το ερωτώ γιατί α) ο Διευθυντής και ο Σχολικός Σύμβουλος δεν μπορούν να μπουν στην τάξη παρά μόνο με την συγκατάθεση του εν λόγω διδάσκοντος και β) δεδομένου ότι δεν επιτρέπετε την αξιολόγηση;
Τρίτον, για οποιαδήποτε καταγγελία σύμβασης θα πρέπει να έχει προηγηθεί διοικητική διαδικασία κατ’ ελάχιστον δύο ολόκληρων σχολικών ετών αφότου το σχολείο εκφράσει την ανάγκη αντικατάστασης του εκπαιδευτικού. Και κατά τη διάρκεια αυτή των δύο ετών, ο εκπαιδευτικός βρίσκεται στο σχολείο. Κυρίες και Κύριοι, για να αντιληφθείτε τον παραλογισμό, σκεφτείτε στο σχολείο που φοιτά το παιδί σας ή το εγγονάκι σας, να υπάρχει κάποιος δάσκαλός που χειροδικεί. Ευτυχώς πρόκειται για σπάνια συμπεριφορά ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς, πλην όμως υπάρχουν τέτοιες μεμονωμένες περιπτώσεις. Με το νόμο που ψηφίζετε σήμερα, μπορεί να περάσουν 2 και περισσότερα χρόνια για να μπορέσει απλά να καταγγελθεί η σύμβαση του εν λόγω εκπαιδευτικού ενώ αυτός θα παραμένει στην τάξη. Θα το ανεχόσασταν;»
Έκλεισε με ένα παράδειγμα που αποδεικνύει την πρωτοφανή ανικανότητα της Κυβέρνησης, «Στο νέο αυτό μνημόνιο έχετε διατάξεις για τις απολαβές των καθηγητών μελών ΔΕΠ. Και λέτε – ή μάλλον λέγατε μέχρι που σας κάναμε χθες το πρωί την επισήμανση ως Νέα Δημοκρατία – ότι οι μόνες απολαβές των καθηγητών είναι οι μισθοί και τα επιδόματα. Ξεχάσατε εν ολίγοις να αναφέρετε τη δυνατότητα για απολαβές από ερευνητικά προγράμματα και από μεταπτυχιακά. Και μετά απορείτε γιατί φεύγουν οι ερευνητές μας στο εξωτερικό…»
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:
Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,
Τέσσερις χαρακτηρισμοί για το νομοσχέδιο που φέρνετε προς ψήφιση στην Εθνική Αντιπροσωπεία: ένα τέταρτο, αχρείαστο, εξαιρετικά επώδυνο μνημόνιο, χωρίς χρηματοδότηση για τη χώρα. Θα τεκμηριώσω κάθε έναν από αυτούς τους χαρακτηρισμούς:
Κυρίες και Κύριοι, τι λέγατε και τί κάνετε.
Και σε απάντηση όλων αυτών, λέτε «μα νομοθετούμε αντίμετρα. Για κάθε 1 ευρώ που θα σας παίρνουμε, θα σας δίνουμε ένα άλλο». Είναι έτσι; Όχι βέβαια. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επικοινωνιακή απάτη. Και αναγκάζεστε να το ομολογήσετε εσείς οι ίδιοι στο άρθρο 15. Τα αντίμετρα 2% θα εφαρμοστούν αν και εφόσον εφαρμοστούν πρώτα τα 4,9 δις μέτρα, και αν και εφόσον πιάσετε πλεόνασμα 5,5%, και μετά από όλα αυτά, αν και εφόσον συμφωνήσουν οι δανειστές και εγκρίνουν την εφαρμογή των αντιμέτρων. Εκεί μας καταντήσατε!
Δεν είναι, όμως, μόνο στην οικονομία που επιφέρετε βαριά πλήγματα. Το ιδεοληπτικό σας αποτύπωμα σας το αφήνετε σε κάθε πτυχή του δημόσιου βίου. Έτσι, με το άρθρο 56 που αφορά σε ζητήματα Παιδείας, συνεχίζετε στην κατεύθυνση της υποβάθμισης και της κρατικής παρέμβασης στην ιδιωτική εκπαίδευση, μιας παρέμβασης που ξεκίνησε με το νόμο Φίλη του 2016.
Κυρίες και Κύριοι, ας ξεκινήσουμε από τα σημαντικά. Εξυπακούεται ότι θα πρέπει να προστατεύονται οι εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί από τυχόν αυθαιρεσίες των σχολαρχών. Όπως επίσης εξυπακούεται ότι θα πρέπει να προστατευθεί το δικαίωμα των μαθητών σε μία ποιοτική εκπαίδευση.
Τι έλεγε ο Νόμος Φίλη; Ότι το ιδιωτικό σχολείο δεν έχει δικαίωμα να αξιολογήσει και να επιλέξει τους εκπαιδευτικούς του. Γι’ αυτό υπεύθυνο ήταν Υπηρεσιακό συμβούλιο του Υπ. Παιδείας. Και επειδή οι θεσμοί σας έτριξαν τα δόντια για την οπισθοδρομική αυτή παρεμβατικότητά σας στην ιδιωτική εκπαίδευση, προσπαθείτε τάχα να κάνατε τα πράγματα κάπως καλύτερα. Και τι λέτε; Ότι αντί για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, αρμόδια για να κρίνει τη νομιμότητα μιας καταγγελίας σύμβασης εργασίας θα είναι μία επιτροπή, η οποία θα έχει την επίφαση δικαστηρίου, καθώς θα αποτελείται από 3 Πρωτοδίκες, και η οποία θα αποφαίνεται κατόπιν μιας χρονοβόρας διαδικασίας κρίσης τουλάχιστον 2 χρόνων. Τρία βασικά ζητήματα κυρίες και κύριοι, τα οποία σας καλώ να τα σκεφτείτε:
Πρώτον, η ίδια η ύπαρξη της Επιτροπής. Το κοινό εργατικό δίκαιο το οποίο καλύπτει όλους τους εργαζόμενους σε όλον τον ιδιωτικό τομέα, ορίζει ότι για τη νομιμότητα της καταγγελίας σύμβασης εργασίας αποφαίνονται τα δικαστήρια. Όχι επιτροπές των οποίων τα μέλη – αν και δικαστικοί – επιλέγονται από την εκτελεστική εξουσία, δηλ. από τον Υπουργό.
Δεύτερον, η Επιτροπή αυτή θα κρίνει τη νομιμότητα ή μη της καταγγελίας βάσει 3 εκθέσεων που θα συντάξουν ο Διευθυντής του Σχολείου και ο Σχολικός Σύμβουλος. Και σας ερωτώ, βάσει ποιων πραγματικών στοιχείων θα συντάσσονται αυτές οι εκθέσεις; Και το ρωτώ γιατί α) ο Διευθυντής και ο Σχολικός Σύμβουλος δεν μπορούν να μπουν στην τάξη παρά μόνο με την συγκατάθεση του εν λόγω διδάσκοντος και β) δεδομένου ότι δεν επιτρέπετε την αξιολόγηση;
Τρίτον, για οποιαδήποτε καταγγελία σύμβασης θα πρέπει να έχει προηγηθεί διοικητική διαδικασία κατ’ ελάχιστον δύο ολόκληρων σχολικών ετών αφότου το σχολείο εκφράσει την ανάγκη αντικατάστασης του εκπαιδευτικού. Και κατά τη διάρκεια αυτή των δύο ετών, ο εκπαιδευτικός βρίσκεται στο σχολείο. Κυρίες και Κύριοι, για να αντιληφθείτε τον παραλογισμό, σκεφτείτε στο σχολείο που φοιτά το παιδί σας ή το εγγονάκι σας, να υπάρχει κάποιος δάσκαλός που χειροδικεί. Ευτυχώς πρόκειται για σπάνια συμπεριφορά ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς, πλην όμως υπάρχουν τέτοιες μεμονωμένες περιπτώσεις. Με το νόμο που ψηφίζετε σήμερα, μπορεί να περάσουν 2 και περισσότερα χρόνια για να μπορέσει απλά να καταγγελθεί η σύμβαση του εν λόγω εκπαιδευτικού. Θα το ανεχόσασταν;
Και θα κλείσω με ένα παράδειγμα που δείχνει την πρωτοφανή ανικανότητά σας. Στο νέο αυτό μνημόνιο έχετε διατάξεις για τις απολαβές των καθηγητών μελών ΔΕΠ. Και λέτε – ή μάλλον λέγατε μέχρι που σας κάναμε χθες το πρωί την επισήμανση ως Νέα Δημοκρατία – ότι οι μόνες απολαβές των καθηγητών είναι οι μισθοί και τα επιδόματα. Ξεχάσατε εν ολίγοις να αναφέρετε τη δυνατότητα για απολαβές από ερευνητικά προγράμματα και από μεταπτυχιακά. Και μετά απορείτε γιατί φεύγουν οι ερευνητές μας στο εξωτερικό…
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας: