1—- Εκτιμάτε ότι οι τριβές στο εσωτερικό της ΝΔ είναι φαινόμενο που απειλεί ή όχι την ψυχική και πολιτική ενότητα του κόμματος;
Το θεωρώ εύλογο και εποικοδομητικό μετά από μία εκλογική ήττα να αναζητούνται ευθύνες και απαντήσεις γύρω από τις αιτίες της. Διανύουμε πράγματι μία περίοδο αυτοκριτικής, στην οποία βοηθούν ιδιαιτέρως οι προσυνδιασκέψεις που πραγματοποιεί η
Νέα Δημοκρατία σε όλη την Ελλάδα. Είναι σημαντικό να αφουγκραζόμαστε τα παράπονα, τα προβλήματα, τις ενστάσεις και τις προτάσεις του κόσμου. Είναι μια διαδικασία που οφείλουμε να πραγματοποιήσουμε, για να προσεγγίσουμε και πάλι τη βάση μας και να κατανοήσουμε τους προβληματισμούς της.
Θεωρώ ότι δεν τίθεται θέμα απειλής της κομματικής ενότητας. Και το θεωρώ κατεξοχήν άκαιρο να συζητείται ένα τέτοιο θέμα τη στιγμή που διακυβεύεται το μέλλον της Ελλάδας, που χρειάζεται μία ισχυρή, συγκεντρωμένη αντιπολίτευση να παρακολουθεί και να ελέγχει την Κυβέρνηση. Οφείλουμε να επικεντρώσουμε όλες μας τις δυνάμεις στην αναζήτηση διεξόδου της χώρας μας από τη δυσχερέστατη οικονομικοπολιτική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει από τις 25 Ιανουαρίου και μετά.
2—- Με ποιό τρόπο και με ποιες συγκεκριμένες πολιτικές πρακτικές εκτιμά η ΝΔ πως είναι εφικτή η οικονομική ανάταση της χώρας;
Δε συζητάμε για τα αυτονόητα, ότι η χώρα πρέπει να παραμείνει εντός ευρωπαϊκού πλαισίου, να ανακτήσει τη χαμένη αξιοπιστία της διεθνώς, να επανέλθει στις αγορές, να σταθεροποιήσει το πολιτικό της κλίμα. Αυτό που λέμε ως Νέα Δημοκρατία, από το 2012 ακόμη, είναι ότι υπάρχει δυνατότητα ανάκαμψης και συνοψίζεται στην πρόταση 18 αξόνων για την έξοδό μας από την κρίση. Ενδεικτικά αναφέρω τον εξορθολογισμό των δημοσίων δαπανών, τη σταδιακή μείωση των φορολογικών συντελεστών και την άνοδο του αφορολόγητου ορίου, τη δημιουργία θέσεων εργασίας, την εξασφάλιση ρευστότητας στις επιχειρήσεις, τις αποκρατικοποιήσεις, την προώθηση του συμψηφισμού χρεών προς το Δημόσιο. Η κυβέρνηση Σαμαρά ξεκίνησε την εφαρμογή αναπτυξιακών μέτρων, εξαφάνισε τα «δίδυμα ελλείμματα» (δημοσιονομικό και ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών) και επανέφερε την οικονομία από τη βαθιά ύφεση του -8,9% το 2011, στην ανάπτυξη του 0,8% το 2014, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ του Απριλίου 2015. Δυστυχώς όμως δεν υπήρχε χρόνος να ολοκληρωθεί το έργο.
3—- Ποιά είναι η πρότασή σας για αντιμετώπιση της συνεχούς εισροής λαθρομεταναστών που δεν διαθέτουν ταξιδιωτικά έγγραφα, άδειες παραμονής και δυνατότητα πιστοποίησης της χώρας καταγωγής τους;
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ δυστυχώς ενθαρρύνει το φαινόμενο, προσελκύοντας παράνομους μετανάστες με τα μηνύματα ανοχής που εκπέμπει και με την αδυναμία διαχείρισης των μεταναστευτικών ροών. Η πολιτική της Νέας Δημοκρατίας για την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης παρήγαγε, παρά τις δυσκολίες, θετικά αποτελέσματα ιδίως από το 2012, με τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης μεταναστευτικής πολιτικής. Η πολιτική μας αυτή στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: άσυλο, εξωτερική φύλαξη των συνόρων και επαναπροώθηση των λαθρομεταναστών. Εκπονήθηκε σχέδιο δράσης σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εξασφαλίζοντας επιπλέον χρηματοδότηση και δημιουργώντας ένα σύγχρονο πλαίσιο απονομής ασύλου σε όλη την Ελλάδα. Τα έτη 2013-2014 η τότε κυβέρνηση επαναπροώθησε στις χώρες προέλευσης αριθμό παράνομων οικονομικών μεταναστών τουλάχιστον ίσο με αυτούς που εισήλθαν και περιόρισε τις εισροές με την αποτελεσματικότερη φύλαξη των εξωτερικών συνόρων. Δόθηκε, επίσης, προτεραιότητα στην έρευνα και τη διάσωση για ανθρωπιστικούς λόγους. Η θέση μας είναι ότι πρέπει να υπάρχει πάντοτε σαφής διάκριση ανάμεσα σε αυτούς που νόμιμα ζητούν άσυλο και σε εκείνους οι οποίοι εισέρχονται παράνομα στην Ευρώπη με τη βοήθεια των παράνομων κυκλωμάτων διακινητών, που εκμεταλλεύονται την ανθρώπινη δυστυχία. Σημειωτέον ότι οι ροές παρανόμων εισερχομένων στα θαλάσσια και χερσαία σύνορα της χώρας αυξήθηκαν το Μάιο του 2015 κατά 1226% σε σύγκριση με το Μαίο του 2014.
4—- Πού αποδίδετε την ουσιαστική πτωχοποίηση της Ελλάδος και ποιό γεγονός ή πολιτική επιλογή σηματοδοτείτε ως χαρακτηριστικότερο και σημαντικότερο που επηρέασε σε αυτή την εξέλιξη;
Η οικονομική κρίση στη χώρα μας θεωρώ ότι οφείλεται ουσιαστικά σε λάθος επιλογές πολιτικών μιγμάτων εδώ και δεκαετίες. Η μεταβλητότητα των θεσμών και η ασυνέχεια του κράτους, η υπερδιόγκωση του δημοσίου τομέα με την συνεπαγόμενη αύξηση του διοικητικού κόστους, το ασταθές επιχειρηματικό-φορολογικό περιβάλλον, η εσωστρέφεια της οικονομίας και η αδυναμία της να ανταποκριθεί σε συνθήκες διεθνούς ανταγωνισμού, ευθύνονται κατά τη γνώμη μου σε μεγάλο βαθμό για τη σημερινή κατάσταση.
5—- Πιστεύετε πως η παρεχόμενη Παιδεία είναι επαρκής για τη δημιουργία μιας νέας γενιάς που μπορεί να σταθεί επαρκώς απέναντι στις απαιτήσεις της εποχής και τι προτείνετε;
Τα θέματα της παιδείας προβάλλονται δυστυχώς ως δευτερευούσης σημασίας σε σχέση με τα θέματα της οικονομίας, κατά τη γνώμη μου όμως είναι άκρως πιο σημαντικά. Από την εκπαίδευση που θα δώσουμε στα παιδιά μας εξαρτάται το μέλλον αυτού του τόπου. Αναμφίβολα υπάρχει στον τομέα της παιδείας της χώρας μας εξαιρετικά μεγάλο περιθώριο βελτίωσης: για παράδειγμα στα προγράμματα σπουδών, στις κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές, στη δια βίου εκπαίδευση και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα με τις προτάσεις της έκθεσης του ΟOΣΑ για την εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας του 2011, η χώρα μας πρέπει να διορθώσει τη δομή ενός κεντροποιημένου, μη αποδοτικού, πεπαλαιωμένου εκπαιδευτικού συστήματος, τροποποιώντας τις κυβερνητικές και διαχειριστικές δομές, ελαχιστοποιώντας και ενοποιώντας τις μικρές και υπολειτουργούσες σχολικές μονάδες, αξιοποιώντας καλύτερα το ανθρώπινο δυναμικό της, βελτιώνοντας την εξασφάλιση της ποιότητας και της αξιοπιστίας, εγκαθιδρύοντας αποτελεσματικές δομές που θα ωθήσουν και θα διατηρήσουν τις μεταρρυθμίσεις, με γνώμονα πάντα την ανάπτυξη δεξιοτήτων. Αν επέλεγα μία συγκεκριμένη ενέργεια, προσωπικά θα κατέβαλα αγώνα για να επεκταθούν οι καινοτομίες, οι καλές πρακτικές και ο ίδιος ο θεσμός των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων σε όλα τα σχολεία της χώρας, αντί να κοιτάμε πως μπορούμε να περιορίσουμε κατά το δυνατόν περισσότερο τις λεγόμενες εστίες «αριστείας».
6—- Ποιά είναι η άποψή σας για τα προαπαιτούμενα για την απόδοση ιθαγένειας;
Τα νέα προαπαιτούμενα που εισάγει ο άρτι ψηφισθείς (επί της αρχής) νόμος αφορούν εν πρώτοις διατάξεις που περιλαμβάνουν ως προϋπόθεση την πολυετή φοίτηση σε ελληνικά σχολεία, οι οποίες περιέχονταν και σε νομοσχέδιο που είχε ετοιμασθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, και είναι λογικές κι αποδεκτές. Η εκπαίδευση σε βάθος χρόνου διασφαλίζει κατά τη γνώμη μας την ενσωμάτωση στην ελληνική κοινωνία και τον πολιτισμό και την πλήρωση των ουσιαστικών κριτηρίων συνδέσμου του ανηλίκου με τη χώρα που έχει επιβάλει το Συμβούλιο της Επικρατείας με την απόφαση 460/2013.
Ωστόσο, όσον αφορά τις διατάξεις που προβλέπουν την απόδοση ιθαγένειας με τη γέννηση και την απλή εγγραφή στην πρώτη δημοτικού, υπό ορισμένους όρους, ουσιαστικά επαναλαμβάνουν τα προβλήματα του άρθρου 1α του Νόμου 3838/2010 που κρίθηκε αντισυνταγματικός με την απόφαση 460/2013 του Συμβουλίου της Επικρατείας. Το Συμβούλιο της Επικρατείας έκανε σαφή διάκριση μεταξύ τυπικών και ουσιαστικών κριτηρίων ένταξης του ανηλίκου στην ελληνική κοινωνία, και αποδέχτηκε μόνο τα ουσιαστικά κριτήρια ως δυνατά να τεκμηριώσουν την πραγματική ένταξη των ανηλίκων στην ελληνική κοινωνία. Η απλή εγγραφή του ανηλίκου στην πρώτη δημοτικού δίχως υποχρέωση φοίτησης συγεκριμένο χρονικό διάστημα συνιστά, κατά τη γνώμη μου, τυπικό κριτήριο που δεν πληροί τις συνταγματικές προϋποθέσεις όπως αυτές έχουν τεθεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας: