Η Υπεύθυνη Τομέα Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κ. Κεραμέως, δήλωσε σχετικά με την κατάσταση των Οδικών Συγκοινωνιών της Αθήνας:
«Κατέθεσα ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστο Σπίρτζη, που καταδεικνύει την κατάσταση αποσύνθεσης, στην οποία έχουν περιέλθει λεωφορεία και τρόλεϊ της Αθήνας, με αποτέλεσμα αφ’ ενός την επικινδυνότητα των μετακινήσεων, αφ’ ετέρου την ελάττωση του στόλου που οδηγεί σε μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια, προκαλώντας έως και 50 λεπτά αναμονή των επιβατών στις στάσεις.
Ενώ το 2014 ο Όμιλος Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) είχε σταθεροποιηθεί οικονομικά, εργαζόμενοι και διοικήσεις αναφέρουν ότι πλέον τίθεται σε αμφισβήτηση η ίδια η βιωσιμότητα των Οδικών Συγκοινωνιών. Γηρασμένος στόλος και μειωμένο προσωπικό αδυνατούν να αντιμετωπίσουν τις αυξημένες ανάγκες, ενώ χωρίς τα απαραίτητα κονδύλια αναγκάζονται να ανακυκλώνουν ανταλλακτικά μεταξύ των οχημάτων, παροπλίζοντας τα μισά από αυτά στα αμαξοστάσια. Αποφάσεις του Υπουργείου για χωρίς κριτήρια δωρεάν μετακινήσεις, για κατάργηση του σώματος των εθελοντών ελεγκτών, για διευρυμένη πρόσληψη υψηλόμισθων Διοικητών, για αύξηση εισιτηρίου που δεν επιφέρει έσοδα στον ίδιο τον Όμιλο, επιφέρουν ζημία δεκάδων εκατομμυρίων, στην οποία οι Οδικές Συγκοινωνίες αδυνατούν να ανταπεξέλθουν.»
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστο Σπίρτζη
Θέμα: «Παραπαίουν οι μετακινήσεις με λεωφορεία και τρόλεϊ της πρωτεύουσας»
Αθήνα, 9 Δεκεμβρίου 2015
Κατάσταση αποσύνθεσης παρουσιάζουν οι οδικές συγκοινωνίες της Αθήνας, εξ αιτίας του γηρασμένου στόλου οχημάτων και της έλλειψης προσωπικού, με αποτέλεσμα αφ’ ενός την επικινδυνότητα των μετακινήσεων, αφ’ ετέρου τις μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια που φτάνουν και τα 50 λεπτά αναμονή των επιβατών στις στάσεις, ενώ εργαζόμενοι και διοικήσεις αναφέρουν ότι τίθεται σε αμφισβήτηση η ίδια η βιωσιμότητα των Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ).
Πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι τα 1.050-1.070 οχήματα που κινούνται στους δρόμους αποσπούν ανταλλακτικά, κυρίως ήδη χρησιμοποιημένα ελαστικά, από τα υπόλοιπα 1.100 οχήματα που παραμένουν σταθμευμένα στα αμαξοστάσια. Έτσι περιορίζονται οι πιθανότητες να επανακυκλοφορήσουν τα παροπλισμένα λεωφορεία και τρόλεϊ, εφόσον τους έχουν αφαιρεθεί ανταλλακτικά και ελαστικά, ενώ το συγκοινωνιακό έργο των ΟΣΥ έχει ήδη μειωθεί κατά 50% τα τελευταία χρόνια. Τίθεται επιπλέον ζήτημα ασφάλειας εργαζομένων και επιβατών, καθώς τα μεταξύ των οχημάτων ανακυκλωμένα ανταλλακτικά και ελαστικά είναι αμφιβόλου αξιοπιστίας και λειτουργικότητας.
Περαιτέρω, σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου των εργαζομένων των ΟΣΥ, κ. Λεωνίδα Σκούλου, τα οχήματα με σοβαρότερες βλάβες, π.χ. στους κινητήρες, παροπλίζονται επίσης καθώς δεν υπάρχουν χρήματα για την επισκευή τους. Όσον αφορά τα ελαστικά, εξηγεί ότι οι προμηθευτές δεν ανταποκρίθηκαν στο διαγωνισμό προμήθειας ελαστικών, καθώς γνωρίζουν ότι κατά την παραγγελία λαμβάνουν μία προκαταβολή της τάξης του 10% και εξοφλούνται όταν και εφόσον βρεθούν τα κονδύλια. Η φήμη του κράτους ως κακοπληρωτή αποφέρει αποσπασματικές παραγγελίες που αυξάνουν το κόστος μονάδας, το οποίο θα περιοριζόταν σε περίπτωση μαζικής αγοράς ελαστικών.
Τέλος, το προσωπικό δεν επαρκεί να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες του γηρασμένου στόλου, καθώς παραδείγματος χάρη οι 7-8 τεχνικοί ανά βάρδια έχουν μειωθεί δραστικά σε 2-3.
Τη στιγμή που όπως φαίνεται οι οδικές συγκοινωνίες παραπαίουν και ενώ το 2014 ο Όμιλος Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) είχε σταθεροποιηθεί:
Κατόπιν αυτών, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Η Ερωτώσα Βουλευτής
Νίκη Κ. Κεραμέως
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας: