Παρεμβάσεις, ως εισηγήτριας της Νέας Δημοκρατίας, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων επί της διαδικασίας και της αρχής του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης»

    23 Μαΐου, 2017
    #MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    «Ούτε όραμα ούτε στόχευση
    για την κορωνίδα των πολιτικών, την Παιδεία»

    Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κεραμέως, στη συζήτηση επί της αρχής του νομοσχεδίου “Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης” στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, ανέδειξε ότι στο νομοσχέδιο τίθενται σοβαρότατα ζητήματα διαδικασίας και ουσίας.

    Ξεκίνησε σχολιάζοντας την ακολουθούμενη διαδικασία νομοθέτησης αναδεικνύοντας 4 σοβαρά ατοπήματα κατά παράβαση του Συντάγματος και του Κανονισμού της Βουλής:
    Η διαδικασία του επείγοντος
    «Κ. Υπουργέ, ξέρετε εδώ και πάρα πολύ καιρό 2 πράγματα: πρώτον, ότι ο νόμος Μπαλτά-Κουράκη για την επιλογή διευθυντικών στελεχών είχε κριθεί αντισυνταγματικός από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Και δεύτερον, ξέρατε ότι στις 22 Ιουλίου λήγουν οι θητείες των νυν υπηρετούντων διευθυντών, άρα χρειαζόταν ένα άλλο θεσμικό πλαίσιο επιλογής.
    Και παρόλα αυτά, παρότι είχατε γνώση των δύο αυτών στοιχείων, φέρνετε το παρόν νομοσχέδιο με το οποίο προσπαθείτε να θεραπεύσετε τις αντισυνταγματικότητες του Ν. Μπαλτά-Κουράκη με διαδικασίες επείγοντος.»
    Καμία δημόσια διαβούλευση
    «Συνεπής και εδώ ως προς τις νομοθετικές πρακτικές, καθώς και σε αυτό το νομοθέτημα, όπως και στο προηγούμενο, δεν προηγήθηκε δημόσια διαβούλευση. Γιατί; Θεωρείτε ότι δεν αφορά πολλούς; Τα γραφεία μας από το βράδυ της Παρασκευής λαμβάνουν καταιγισμό μηνυμάτων από μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας που εκφράζουν με αγωνία τους προβληματισμούς, τα σχόλιά τους επί του σχεδίου, αλλά και εποικοδομητικές προτάσεις για ένα νέο σύστημα επιλογής στελεχών στην εκπαίδευση.»
    Προκαταλάβατε την κοινοβουλευτική διαδικασία
    «Την περασμένη Πέμπτη, προτού δηλ. καν κατατεθεί το Νομοσχέδιο στη Βουλή και προφανώς προτού αυτό ψηφιστεί, εκδώσατε ένα Δελτίο Τύπου μέσω του οποίου παρουσιάσατε το νέο σύστημα επιλογής διευθυντών ως ειλημμένη απόφαση. Κ. Υπουργέ, είναι δυνατόν; Και πόσο μάλλον προερχόμενη μία τέτοια ενέργεια από εσάς που πρεσβεύετε το διάλογο, τη συναίνεση κ.ό.κ; Ποιον διάλογο και ποια συναίνεση; Εδώ θέλετε να κλείσετε τη Βουλή.»
    Επιχειρήσατε τη νομοθέτηση μέσω Δελτίου Τύπου
    «Καταθέσατε το νομοσχέδιο την Παρασκευή, και αμέσως βούιξε ο τόπος για τη ρύθμιση που είχατε περί υποχρεωτικής απομάκρυνσης μετά από δύο θητείες των διευθυντών σχολικών μονάδων στην ίδια σχολική μονάδα. Σάββατο πρωί λοιπόν βγάλατε ανακοίνωση με την οποία φαίνεται – και λέω φαίνεται γιατί δεν είναι και τελείως σαφές τι λέτε – ότι ταχθήκατε σε άτακτη υποχώρηση. Αλλάξατε διάταξη του Ν/Σ που είχατε μόλις καταθέσει, μέσω ανακοίνωσης».
    Και συνέχισε, «Κυρίες και κύριοι, ήδη 4 αποφάσεις της Κυβέρνησης έχουν κριθεί αντισυνταγματικές: ο νόμος Παππά για τις τηλεοπτικές άδειες, οι αποφάσεις Πολάκη για τις απομακρύνσεις διοικητών από τα νοσοκομεία, οι παρατάσεις των συμβασιούχων στο Δημόσιο και ο νόμος Μπαλτά-Κουράκη για την επιλογή στελεχών. Παρ’ όλα αυτά συνεχίζετε να νομοθετείτε πρόχειρα, βιαστικά, κρυφά, χωρίς σεβασμό στις κοινοβουλευτικές διαδικασίες. Όχι μόνο παραβιάζετε συστηματικά το Σύνταγμα αλλά δεν μαθαίνετε και από τα λάθη σας.»

    Ολοκλήρωσε την παρέμβασή της επί της διαδικασίας καλώντας τον Υπουργό να αποσύρει το νομοσχέδιο και να το επαναφέρει αφού το θέσει σε δημόσια διαβούλευση.
    Στη συνέχεια στηλίτευσε το γεγονός ότι το παρόν νομοθέτημα, που έρχεται στη Βουλή με αυτές τις απαράδεκτες διαδικασίες, είναι το πρώτο μετά τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού για την Παιδεία. “Αποδεικνύεται ότι ούτε όραμα έχει αυτή η Κυβέρνηση, ούτε συγκεκριμένη στόχευση για την κορωνίδα των πολιτικών, την πολιτική για την Παιδεία», είπε χαρακτηριστικά.
    Προχώρησε στις παρατηρήσεις της επί της αρχής του νομοσχεδίου επικεντρώνοντας την κριτική της στις διατάξεις για την επιλογή διευθυντικών στελεχών θίγοντας 11 συγκεκριμένα σημεία: μεταξύ άλλων, την αποσπασματικότητα στη νομοθέτηση, την αξιολόγηση, η οποία δεν αποτελεί παράγοντα επιλογής στο εν λόγω σύστημα, τις παραλείψεις ως προς τον καθορισμό της διδακτικής εμπειρίας, τις στρεβλώσεις ως προς την μοριοδότηση των επιμέρους προσόντων, τη μείωση της βαρύτητας των επιστημονικών προσόντων, την μη απαίτηση γνώσης της πληροφορικής, την έκφραση γνώμης του συλλόγου διδασκόντων, τη σύνθεση των συμβουλίων επιλογής.
    Συνέχισε με τις παρατηρήσεις της επί της αρχής των λοιπών άρθρων του νομοσχεδίου, δίνοντας έμφαση στο άρθρο 5 σχετικά με το Ισλαμικό Τέμενος. «Έχουμε ταχθεί υπέρ της ανέγερσης του Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών”, τόνισε, ωστόσο εξέφρασε τις ενστάσεις της σχετικά με την σύνθεση του ΔΣ του νομικού προσώπου. Έκλεισε λέγοντας χαρακτηριστικά, «Βεβαίως, καταλαβαίνουμε ότι δεν είμαστε εμείς το πρόβλημά σας για την εν λόγω διάταξη, αλλά οι συνεργάτες σας στην Κυβέρνηση, οι ΑΝΕΛ.»

    Η Νέα Δημοκρατία καταψηφίζει επί της αρχής το παρόν νομοσχέδιο.

    Ακολουθούν οι ομιλίες και τα βίντεο των ομιλιών:

    Ομιλία επί της διαδικασίας:

    Τίθενται 4 σοβαρότατα θέματα διαδικασίας, 4 πολύ σοβαρά ατοπήματα κατά παράβαση του Συντάγματος και του Κανονισμού της Βουλής.

    • Η διαδικασία του επείγοντος:

    Κ. Υπουργέ, ξέρετε εδώ και πάρα πολύ καιρό 2 πράγματα: πρώτον, ότι ο νόμος Μπαλτά-Κουράκη για την επιλογή διευθυντικών στελεχών είχε κριθεί αντισυνταγματικός από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Μαζί το έχουμε συζητήσει ήδη από τον Δεκέμβριο 2016, πριν από 6 μήνες. Και δεύτερον, ξέρατε ότι στις 22 Ιουλίου λήγουν οι θητείες των νυν υπηρετούντων διευθυντών, άρα χρειαζόταν ένα άλλο θεσμικό πλαίσιο επιλογής.

    Και παρόλα αυτά, παρότι είχατε γνώση των δύο αυτών στοιχείων, φέρνετε το παρόν νομοσχέδιο με το οποίο προσπαθείτε να θεραπεύσετε τις αντισυνταγματικότητες του Ν. Μπαλτά-Κουράκη με διαδικασίες επείγοντος. Θεωρείτε δηλ. αρκετές τις τρεις μέρες για την επεξεργασία ενός νομοθετήματος, το οποίο αγγίζει μεγάλο μέρος της εκπαιδευτικής κοινότητας και περιλαμβάνει πλήθος λεπτομερειών. Κ. Υπουργέ, 2 νόμους έχετε φέρει στη Βουλή μέχρι τώρα και τους 2 με διαδικασίες επείγοντος.

    • Καμία δημόσια διαβούλευση:

    Συνεπής και εδώ ως προς τις νομοθετικές πρακτικές, καθώς και σε αυτό το νομοθέτημα, όπως και στο προηγούμενο, δεν προηγήθηκε δημόσια διαβούλευση. Γιατί; Το δικό μου γραφείο από το βράδυ της Παρασκευής λαμβάνει καταιγισμό μηνυμάτων από μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας που εκφράζουν με αγωνία τους προβληματισμούς, τα σχόλιά τους επί του σχεδίου, αλλά και εποικοδομητικές προτάσεις για ένα νέο σύστημα επιλογής στελεχών στην εκπαίδευση. Πόσο μάλλον φαντάζομαι το δικό σας γραφείο, που έχετε και την αρμοδιότητα της νομοθέτησης. Δεν ενδιαφέρεστε να τους ακούσετε;

    Αυτά τα 2, την επείγουσα διαδικασία και την απουσία διαβούλευσης, τα κάνετε συστηματικά. Εδώ όμως η διαδικασία είχε και 2 πρόσθετα πρωτοφανή χαρακτηριστικά:

    • Προκαταλάβατε την κοινοβουλευτική διαδικασία.

    Την περασμένη Πέμπτη, προτού δηλ. καν κατατεθεί το Ν/Σ στη Βουλή και προφανώς προτού αυτό ψηφιστεί, εκδώσατε ένα δελτίο τύπου μέσω του οποίου παρουσιάσατε το νέο σύστημα επιλογής διευθυντών ως ειλημμένη απόφαση. Θα σας διαβάσω ενδεικτικά 1 πρόταση από το δελτίο τύπου σας: «επισημαίνεται ότι στον πυλώνα «Υπηρεσιακή κατάσταση, καθοδηγητική και διοικητική εμπειρία» θα προσμετράται και αυτόνομα διοικητικό έργο σε ΑΕΙ. Ως εκ τούτου, οι ενδιαφερόμενοι που έχουν το προσόν αυτό καλούνται να μεριμνήσουν για την έγκαιρη εξασφάλιση σχετικής βεβαίωσης.»  Κ. Υπουργέ, είναι δυνατόν; Και πόσο μάλλον προερχόμενη μία τέτοια ενέργεια από εσάς που πρεσβεύετε το διάλογο, τη συναίνεση κ..ό.κ; Ποιον διάλογο και ποια συναίνεση; Εδώ θέλετε να κλείσετε τη Βουλή.

    Και το κάνατε που το κάνατε, σας γύρισε και μπούμερανγκ. Σας διαβάζω σχόλιο που αναρτήθηκε σε γνωστό ιστότοπο για εκπαιδευτικά θέματα: «Σήμερα πήγα στη Διεύθυνση για να πάρω το υπηρεσιακών μεταβολών σύμφωνα με τις χθεσινές οδηγίες του υπουργείου αλλά όπως μου είπαν δεν μπορεί να εκδοθεί καθώς δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο και καταληκτική ημερομηνία υποβολής προκειμένου να υπολογιστεί ο χρόνος…». Πόση προχειρότητα πια;

    • Επιχειρήσατε τη νομοθέτηση μέσω δελτίου τύπου

    Καταθέσατε το νομοσχέδιο την Παρασκευή, και αμέσως βούιξε ο τόπος για τη ρύθμιση που είχατε περί υποχρεωτικής απομάκρυνσης μετά από δύο θητείες των διευθυντών σχολικών μονάδων στην ίδια σχολική μονάδα. Σάββατο πρωί λοιπόν βγάλατε ανακοίνωση με την οποία φαίνεται – και λέω φαίνεται γιατί δεν είναι και τελείως σαφές τι λέτε – ότι ταχθήκατε σε άτακτη υποχώρηση. Αλλάξατε διάταξη του Ν/Σ που είχατε μόλις καταθέσει, μέσω ανακοίνωσης!

    Κυρίες και κύριοι, ήδη 4 αποφάσεις της Κυβέρνησης έχουν κριθεί αντισυνταγματικές: ο νόμος Παππά για τις τηλεοπτικές άδειες, οι αποφάσεις Πολάκη για τις απομακρύνσεις διοικητών από τα νοσοκομεία, οι παρατάσεις των συμβασιούχων στο Δημόσιο και ο νόμος Μπαλτά-Κουράκη για την επιλογή στελεχών. Παρ’ όλα αυτά συνεχίζετε να νομοθετείτε πρόχειρα, βιαστικά, κρυφά, χωρίς σεβασμό στις κοινοβουλευτικές διαδικασίες. Όχι μόνο παραβιάζετε συστηματικά το Σύνταγμα αλλά δεν μαθαίνετε και από τα λάθη σας.

    Κ. Υπουργέ, εάν έχετε τον παραμικρό σεβασμό στην κοινοβουλευτική διαδικασία, εάν πιστεύετε ότι ολοί εμείς εδώ σήμερα δεν είμαστε διακοσμητικοί, σας καλούμε να αποσύρετε το νομοσχέδιο, έστω και τώρα, να το θέσετε σε δημόσια διαβούλευση, να δώσετε την ευκαιρία στον κόσμο των εκπαιδευτικών να τοποθετηθεί για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα και να το επαναφέρετε έχοντας επεξεργαστεί τις παρατηρήσεις τους με την κανονική διαδικασία.

    Ακολουθεί το βίντεο της ομιλίας επί της διαδικασίας:

    Ομιλία επί της αρχής:

    Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

    Πριν δυο εβδομάδες, ακούσαμε τον Πρωθυπουργό από το βήμα του Υπουργείου Παιδείας να εξαγγέλλει το μεγαλόπνοο σχέδιο της Κυβέρνησης για την Παιδεία. Τον ακούσαμε να δεσμεύεται για πολλές παρεμβάσεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Τι δεν ακούσαμε όμως από τον Πρωθυπουργό;

    Δεν ακούσαμε με ποιο σχέδιο θα πραγματοποιήσει όλα αυτά που “γενναιόδωρα” υποσχέθηκε. Για παράδειγμα, Τρίτη ο Πρωθυπουργός εξαγγέλλει κατάργηση των Πανελληνίων και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω του απολυτηρίου. Τετάρτη πρωί ερωτάται ο Υπουργός σε τηλεοπτική εκπομπή, και τελικά πως θα μπαίνουν με το απολυτήριο. Απάντηση του Υπουργού: αυτό δεν τον ξέρουμε ακόμη. Και σας ερωτούν κ. Υπουργέ: τι έχετε να πείτε σε έναν μαθητή που θα πάει 1η Λυκείου και αγωνία για το με ποιον τρόπο θα μπει στο Πανεπιστήμιο, θα του πω μην αγχώνεσαι παιδί μου. Δεν ακούσαμε λοιπόν τίποτα για το σχέδιο με το οποίο η Κυβέρνηση θα πραγματοποιήσει όλα αυτά που τόσο γενναιόδωρα εξήγγειλε.

    Δεν ακούσαμε πού θα βρει τους απαραίτητους πόρους για να υλοποιήσει τις ψηφοθηρικές εξαγγελίες του. Δεν ακούσαμε πώς θα αναβαθμίσει ποιοτικά και ουσιαστικά το σχολείο. Δεν ακούσαμε ούτε μια αναφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, στη αξιολόγηση που στόχο έχει οι μέτριοι να γίνονται καλύτεροι μέσα από επιμόρφωση και οι άριστοι να επιβραβεύονται για τις επιδόσεις τους.

    Κυρίες και κύριοι, δυστυχώς, αυτό το οποίο δεν ακούσαμε είναι ποιο είναι το όραμα της Κυβέρνησης για την Παιδεία. Τελικά, ποιο είναι το όραμα της Κυβέρνησης για το μέλλον των παιδιών μας που θα είναι οι αυριανοί ενεργοί πολίτες αυτής της χώρας.

    Σήμερα λοιπόν, βρισκόμαστε εδώ, υπό αυτές τις συνθήκες να συζητήσουμε το πρώτο νομοθέτημα της Κυβέρνησης για την Παιδεία μετά τις σχετικές εξαγγελίες. Και δυστυχώς αποδεικνύεται ότι ούτε όραμα έχει αυτή η Κυβέρνηση ούτε συγκεκριμένη στόχευση για την κορωνίδα των πολιτικών, την πολιτική για την Παιδεία.

    Περνάω στις παρατηρήσεις μου επί της αρχής του νομοσχεδίου. Επιτρέψτε μου να επικεντρωθώ στο άρθρο 1 σχετικά με την επιλογή διευθυντικών στελεχών.

    1. Χαρακτηρίζεται από αποσπασματικότητα, καθώς δεν αντιμετωπίζει συνολικά, εντός ενός συνεκτικού πλαισίου, την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης. Κάθε θεσμικό πλαίσιο μέχρι το 2015 προέβλεπε διαδικασία επιλογής για όλα τα ανώτερα στελέχη, σχολικούς συμβούλους, διευθυντές εκπαίδευσης, διευθυντές σχολείων. Εδώ εμβαλωματικά, για να διορθώσετε με προχειρότητα τα λάθη των προκατόχων σας, προβλέπετε διαδικασία μόνο για τους διευθυντές σχολείων, και μάλιστα στο πλαίσιο βολέματος ημετέρων.
    1. Δεν γίνεται καμία αναφορά στην αξιολόγηση, ως παράγοντα επιλογής. Να σας θυμίσω ότι δυνάμει του Π.Δ. 152/2013, με το οποίο προβλέπεται η διαδικασία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, λίγο πριν αναλάβετε τη εξουσία, είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιολόγησης των ανώτερων στελεχών εκπαίδευσης, δηλαδή των περιφερειακών διευθυντών, των προϊσταμένων επιστημονικής καθοδήγησης, των σχολικών συμβούλων, των διευθυντών εκπαίδευσης. Τι κάνατε λοιπόν; Αφού “παγώσατε” τη διαδικασία, πιστοί στις προεκλογικές σας δεσμεύσεις, σήμερα στο σχέδιο που φέρνετε για να διορθώσετε τα λάθη των προκατόχων σας, δεν κάνετε ούτε μία αναφορά στην αξιολόγηση ως παράγοντα επιλογής.
    1. Μειώνεται η βαρύτητα των επιστημονικών προσόντων επί του συνόλου των μορίων. Συγκεκριμένα, το κριτήριο «Επιστημονική-παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση» στο νόμο 3848/10 αποτελούσε το 45,2% επί του συνόλου των μορίων, ενώ με το προτεινόμενο σχέδιο το ποσοστό αυτό διαμορφώνεται από 30,30% έως 36,3%.
    1. Από την άλλη, αυξάνεται η βαρύτητα της εμπειρίας. Συγκεκριμένα, το κριτήριο «Υπηρεσιακή κατάσταση-καθοδηγητική και διοικητική εμπειρία» στο νόμο 3848/10 αποτελούσε το 26,4% επί του συνόλου των μορίων, ενώ με το προτεινόμενο σχέδιο το ποσοστό αυτό διαμορφώνεται στο 39,39%. Αναλογικά, η εν λόγω εμπειρία μοριοδοτείται υπερβολικά υψηλά, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι δεν έχει αξιολογηθεί. Και απαιτείται 10 χρόνια διδακτικής εμπειρίας ενώ η θέση του διευθυντή δεν είναι διδακτική, έχει βασικά χαρακτηριστικά διοικητικής θέσης. Οδηγείτε έτσι σε αποκλεισμό τους νεώτερους εκπαιδευτικούς με προσόντα.
    1. Παρατηρούνται σημαντικές παραλείψεις ως προς τον καθορισμό της διδακτικής εμπειρίας. Για παράδειγμα, δεν μοριοδοτείται ως διδακτική υπηρεσία η άσκηση καθηκόντων Σχολικού Σύμβουλου, όπως προβλεπόταν από το 2006 ακόμα και μέχρι τον δικό σας νόμο του 2015. Θα κάνω πιο συγκεκριμένες αναφορές στη συζήτηση κατ’άρθρον.
    1. Διαπιστώνονται στρεβλώσεις ως προς την μοριοδότηση επιμέρους προσόντων, για παράδειγμα, ως προς τις επιμορφώσεις, που αποδεικνύουν σαφώς την προσπάθεια του εκπαιδευτικού για βελτίωση, βλέπουμε να μοριοδοτούνται μόνο οι ετήσιες και όχι άλλες. τι μήνυμα δίνετε στους εκπαιδευτικούς; δεν βλέπουμε καμία αναφορά σε μοριοδότηση άλλων στοιχείων, όπως το συγγραφικό έργο
    1. Δεν απαιτείται η γνώση της πληροφορικής. Είναι δυνατόν στον 21ο αιώνα, τα στελέχη της εκπαίδευσης να μην έχουν γνώσεις Πληροφορικής και Τεχνολογίας Επικοινωνιών, τουλάχιστον επιπέδου Α’, δεδομένης της διαρκούς τεχνολογικής ανάπτυξης και διείσδυσης των ψηφιακών εφαρμογών και δυνατοτήτων στην καθημερινότητα; Για εμάς, η γνώση Πληροφορικής, επιπέδου Α’ θα πρέπει να είναι προαπαιτούμενο για την υποβολή υποψηφιότητας.
    1. Θεσμοθετείται η έκφραση γνώμης από το σύλλογο διδασκόντων για τους υποψηφίους διευθυντές. Καταλαβαίνουμε ότι βρεθήκατε σε δύσκολη θέση μετά το φιάσκο του προηγούμενου συστήματος με την μυστική ψηφοφορία του συλλόγου διδασκόντων. Όπως καταλαβαίνουμε ότι το αριστερό σας ακροατήριο θα περιμένει κάτι για να ικανοποιηθεί. Οπότε σκεφτήκατε να του προσφέρετε μια μέση οδό, με την διατύπωση γνώμης του συλλόγου διδασκόντων, η οποία όμως δεν προσμετράται στην τελική μοριοδότηση. Δεν σκέφτεστε όμως ότι ελλοχεύει σημαντικός κίνδυνος να διαταραχθεί το κλίμα ανάμεσα στα μέλη του συλλόγου διδασκόντων, ενώ τίθενται και πλείστα πρακτικά ζητήματα, για παράδειγμα τι γνωμοδότηση θα πάρουν όσοι εκπαιδευτικοί συμπληρώνουν ωράριο σε 3-4 σχολεία και δεν τους γνωρίζει στην πραγματικότητα κανείς επαρκώς ή τι γνωμοδότηση θα πάρουν εκπαιδευτικοί σε μονοθέσια σχολεία;
    1. Θεσμοθετείται –με ερωτηματικό κατόπιν της ανακοίνωσής σας- η υποχρεωτική απομάκρυνση μετά από δύο θητείες των διευθυντών σχολικών μονάδων στην ίδια σχολική μονάδα. Τι εξυπηρετεί αυτή η απαγόρευση, αν όχι κομματικά κριτήρια; Αν δεν είναι καλός ο διευθυντής, κατόπιν αξιολόγησης, βεβαίως και να μην αναλάβει εκ νέου διευθυντικά καθήκοντα. Όμως χωρίς αξιολόγηση, να χάνει η διοίκηση αξιόλογα στελέχη; Έχει λογική αυτό, κυρίες και κύριοι; Επιπλέον, προκαλεί πρακτικά ζητήματα, σε περιοχές της περιφέρειας και σε ειδικά σχολεία που μπορεί να μην υπάρχει άλλος υποψήφιος που να πληροί τις προϋποθέσεις επιλογής). Τέλος, μια τέτοια ρύθμιση ενδέχεται να εγείρει ζητήματα συνταγματικότητας και ισονομίας. Θεμελιώδης αρχή είναι η ελεύθερη πρόσβαση των υποψηφίων σε όλες τις θέσεις. Δεν νομίζω ότι θέλετε να διακινδυνεύσετε άλλη μια ακυρωτική απόφαση.
    1. Για πρώτη φορά, ορίζεται ότι οι δηλώσεις προτίμησης σχολικών μονάδων θα γίνονται πριν την ανάρτηση των τελικών πινάκων μοριοδότησης και όχι μετά, όπως γινόταν πάντα. Γίνεται αντιληπτό, ότι αν η δήλωση προτίμησης προηγείται της συνέντευξης, μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο συναλλαγής από το συμβούλιο επιλογής και έτσι θα δούμε συγκεκριμένοι υποψήφιοι διευθυντές να πηγαίνουν σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες.
    1. Συμβούλια επιλογής:

    Α) Η πλειοψηφία των μελών στα Συμβούλια Επιλογής των Διευθυντών σχολικών μονάδων θα επιλέγονται  από τους  διορισμένους από την κυβέρνηση Περιφερειακούς Δ/ντές χωρίς ουσιαστικά κανένα αξιοκρατικό ή έστω αντικειμενικό κριτήριο επιλογής και χωρίς να προϋπάρχει οποιαδήποτε αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος Ως εκ τούτου εγείρεται σοβαρό ζήτημα αξιοπιστίας για τη συγκρότηση των συμβουλίων αυτών καθώς και της διαδικασίας  συνέντευξης.

    Β) Απαξιώνετε τους θεσμούς. Πρόεδροι στα συμβούλια επιλογής είναι οι απονομιμοποιημένοι διευθυντές εκπαίδευσης, που επελέγησαν βάσει του αντισυνταγματικού Ν. Μπαλτά-Κουράκη. Και δεν τους βάζετε με την ιδιότητά τους αυτή στα συμβούλια γιατί θα είχατε νομικές επιπλοκές λόγω της απόφασης του ΣτΕ, παρά τους βάζετε ως “εκπαιδευτικούς” …που διαθέτουν διοικητική εμπειρία σε θέση διευθυντή εκπαίδευσης.

    Περνάω στις παρατηρήσεις μου επί της αρχής των λοιπών διατάξεων.

    Με το άρθρο 2 παρατείνετε την θητεία των διοικήσεων των Πανεπιστημίων για 3 μήνες, δεδομένου, όπως χαρακτηριστικά λέτε στην αιτιολογική έκθεση, ότι επίκειται άμεσα νομοθετική ρύθμιση που θα επιφέρει αλλαγές στον τρόπο εκλογής των οργάνων διοίκησης των Α.Ε.Ι. και προκειμένου τα νέα όργανα να εκλεγούν βάσει των νέων διατάξεων. Είναι νομίζω σαφές ότι δεν πρόκειται να συναινέσουμε σε κάτι τέτοιο. Ισχύον πλαίσιο υπάρχει και είναι σαφώς πιο λειτουργικό από αυτό που προτείνετε, το οποίο θα οδηγήσει σε τέλμα τις διοικήσεις.

    Με το άρθρο 4, επέρχονται κάποιες τροποποιήσεις στο νόμο για τη δια βίου μάθηση και την επαγγελματική εκπαίδευση. Είμαστε μάλλον θετικοί, αλλά αναλυτικά θα τοποθετηθούμε στην συζήτηση επί των άρθρων.

    Και ερχόμαστε στο άρθρο 5, με το οποίο τροποποιούνται οι διατάξεις του νόμου Γιαννάκου (ν.3512/2006), που αναφέρονται στην ίδρυση του ΝΠΙΔ «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών», κυρίως όσον αφορά στη σύνθεση του ΔΣ.

    Κυρίες και κύριοι, προφανώς έχουμε ταχθεί υπέρ της ανέγερσης του Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών, για δυο, κυρίως, λόγους: πρώτον, γιατί η θρησκευτική ελευθερία είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα κάθε πολίτη που διαβιοί στην Ελλάδα, δεύτερον, γιατί η ανέγερση του νόμιμου τεμένους, θα περιορίσει και ελπίζουμε να εξαλείψει, τους παράνομους χώρους λατρείας που αυξάνονται εκθετικά.

    Ωστόσο, εγείρουμε σοβαρές ενστάσεις ως προς τον επανακαθορισμό της σύνθεσης του ΔΣ. Για παράδειγμα, διαφωνούμε με την απομάκρυνση εμπειρογνώμονα οριζόμενου από την Ακαδημία Αθηνών ή μέλους ΔΕΠ με γνωστικό αντικείμενο σχετικά με το ισλάμ και την αντικατάστασή του από δικηγόρο. Αν το Δ.Σ. χρειάζεται νομικές υπηρεσίες, μπορεί κάλλιστα να συμβουλευθεί δικηγόρο. Βεβαίως, καταλαβαίνουμε ότι δεν είμαστε εμείς το πρόβλημά σας για την εν λόγω διάταξη, αλλά οι συνεργάτες σας στην Κυβέρνηση, οι ΑΝΕΛ.

    Κυρίες και κύριοι, η Νέα Δημοκρατία καταψηφίζει επί της αρχής το παρόν σχέδιο νόμου.

    Ακολουθεί το βίντεο με την ομιλία επί της αρχής:

    Φόρμα Εθελοντή

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ
    Εγγραφή στο Newsletter

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ