«Στα γρανάζια της γραφειοκρατίας ακόμα και οι σχολικές εκδρομές» – ερώτηση και ΑΚΕ του Τομέα Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ προς τον αρμόδιο Υπουργό

    January 17, 2017
    #MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    Αθήνα, 17 Ιανουαρίου 2017

    «Στα γρανάζια της γραφειοκρατίας ακόμα και οι σχολικές εκδρομές»

    Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, βουλευτής Επικρατείας, κυρία Νίκη K. Κεραμέως και οι αναπληρωτές Τομεάρχες κ.Ιωάννης Ανδριανός, βουλευτής Αργολίδας, κυρία Μαρία Αντωνίου, βουλευτής Καστοριάς και κ. Χρήστος Κέλλας, βουλευτής Λάρισας, κατέθεσαν στη Βουλή, προς τον αρμόδιο Υπουργό, ερώτηση-ΑΚΕ για το γραφειοκρατικό κυκεώνα που δυσχεραίνει ακόμα και τη διοργάνωση εκδρομών και μετακινήσεων μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

    Για το θέμα αυτό, η κυρία Νίκη K. Κεραμέως, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

    «Στα γρανάζια της γραφειοκρατίας μπλέκονται ακόμα και οι σχολικές εκδρομές, για την υλοποίηση των οποίων απαιτούνται ως και δεκατρείς (13!) πράξεις του Συλλόγου Διδασκόντων και/ή του Διευθυντή.

    Η πολυπλοκότητα της διαδικασίας λειτουργεί αποτρεπτικά και ενάντια στην κοινή παραδοχή περί της κοινωνικοποιητικής, ψυχαγωγικής, παιδαγωγικής και εκπαιδευτικής αξίας των σχολικών περιπάτων, ημερησίων και πολυήμερων εκπαιδευτικών εκδρομών και εκπαιδευτικών και διδακτικών επισκέψεων. Επιπλέον, υπονομεύονται η σύμπλευση με τη σύγχρονη διεθνή τάση ενίσχυσης της αυτονομίας των σχολικών μονάδων και η έμπρακτη επίδειξη εμπιστοσύνης στους συλλόγους διδασκόντων.

    Με ερώτηση του Τομέα Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στον αρμόδιο Υπουργό, αναδεικνύουμε το ζητούμενο της απλοποίησης της διαδικασίας διοργάνωσης και υλοποίησης εκδρομών και μετακινήσεων μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αιτούμεθα, προς πληρέστερη ενημέρωση, στοιχεία επί των ποιοτικών και ποσοτικών χαρακτηριστικών των εκδρομών και μετακινήσεων μαθητών δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το έτος 2015-2016

    Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

    sxolikes-ekdromesr

    ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

    Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου

    Θέμα: Γραφειοκρατικός κυκεώνας για τη διοργάνωση εκδρομών και μετακινήσεων μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

    Αθήνα, 17 Ιανουαρίου 2017

    Το ισχύον νομικό καθεστώς ως προς τις «Εκδρομές-Μετακινήσεις μαθητών Δημόσιων και Ιδιωτικών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εντός και εκτός της χώρας» καθορίζεται από την ΥΑ 129287/Γ2 (ΦΕΚ Β’ 2769/2011), όπως πρόσφατα τροποποιήθηκε από την ΥΑ 220647/Δ2 (ΦΕΚ Β’ 4227/2016). Καίτοι αποτελεί κοινή παραδοχή η κοινωνικοποιητική, ψυχαγωγική, παιδαγωγική και εκπαιδευτική αξία των σχολικών περιπάτων, ημερησίων και πολυήμερων εκπαιδευτικών εκδρομών (εσωτερικού και εξωτερικού) και εκπαιδευτικών και διδακτικών επισκέψεων, κάθε άλλο παρά διευκολύνεται η προετοιμασία και υλοποίησή τους από την ιδιαιτέρως πολύπλοκη γραφειοκρατία. Γραφειοκρατία, η οποία ουδόλως προάγει τη σύγχρονη διεθνή τάση ενίσχυσης της αυτονομίας των σχολικών μονάδων και έμπρακτης επίδειξης εμπιστοσύνης στους συλλόγους διδασκόντων.

    Ενδεικτικά, για να πραγματοποιηθεί μία σχολική εκδρομή, απαιτούνται, σωρευτικά ή κατά περίπτωση:
    – απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων Καθηγητών με αιτιολόγηση του σκοπού και της επιλογής προορισμού,
    – ενημέρωση της αρμόδιας προϊστάμενης εκπαιδευτικής αρχής,
    – εκ των προτέρων έλεγχος από τον αρχηγό της εκδρομής της καταλληλότητας του χώρου υποδοχής και εκ μέρους του αίτημα αντιγράφων των σχετικών αδειών και πιστοποιητικών τόσο των εγκαταστάσεων όσο και των παρεχόμενων υπηρεσιών (άθλησης, εστίασης κλπ.) σε περίπτωση επίσκεψης οργανωμένων χώρων,
    – συναίνεση του σχολικού συμβούλου ειδικότητας ή του συμβούλου γενικής παιδαγωγικής ευθύνης όταν οι επισκέψεις αναφέρονται σε συγκεκριμένη ενότητα των διδακτικών αντικειμένων του αναλυτικού προγράμματος,
    – έγκριση από τον οικείο αιρετό Περιφερειάρχη μετά από έλεγχο και αντίστοιχη εισήγηση του οικείου Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
    – λήψη τουλάχιστον τριών προσφορών για την επιλογή του μεταφορικού μέσου, οι οποίες ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα του σχολείου κατόπιν προκήρυξης εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
    – μετά την ολοκλήρωση της εκδρομής, σύνταξη λεπτομερούς έκθεσης σχετικά με τη διεξαγωγή της, την τήρηση του προγράμματος και το βαθμό επίτευξης των εκπαιδευτικών στόχων της, καθώς και φύλλο αξιολόγησης των υπηρεσιών που παρασχέθηκαν από το τουριστικό γραφείο βάσει αντικειμενικών στοιχείων, συγκεντρωτική έκθεση των σχολείων της περιοχής ευθύνης από το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προς τον Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τελική εκ μέρους του έκθεση για τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειάς του προς το αρμόδιο Γραφείο του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

    Η κατάσταση δυσχεραίνει έτι περαιτέρω στην περίπτωση μετακινήσεων μαθητών και εκπαιδευτικών στο εξωτερικό και στο εσωτερικό, στο πλαίσιο υλοποίησης εγκεκριμένων ευρωπαϊκών προγραμμάτων και ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων.

    Δεδομένων αφ’ ενός του ήδη βεβαρημένου προγράμματος των διδασκόντων, αφ’ ετέρου της έκδοσης σωρείας διευκρινιστικών εγκυκλίων επί των εν λόγω ΥΑ σε απάντηση επανειλημμένων ερωτημάτων που τίθενται στις Υπηρεσίες του Υπουργείου και τα οποία καταδεικνύουν τη δυσκολία εφαρμογής των σχετικών διατάξεων, ερωτάσθε:

    1. Θεωρείτε αναγκαία την απλοποίηση της διαδικασίας διοργάνωσης και υλοποίησης εκδρομών και μετακινήσεων μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης;
    2. Αν ναι, σκοπεύετε να προβείτε σε σχετική δράση; Πότε και ποια είναι αυτή;
    3. Θεωρείτε ότι το ισχύον πλαίσιο διασφαλίζει την ποιότητα των εκπαιδευτικών επισκέψεων των μαθητών;

    Προς πληρέστερη ενημέρωση, παρακαλείσθε όπως καταθέσετε στοιχεία επί των ποιοτικών και ποσοτικών χαρακτηριστικών των εκδρομών και μετακινήσεων μαθητών δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το έτος 2015-2016 (προορισμοί, συχνότητα, αναλογία ανά Περιφέρεια, δημόσια/ιδιωτικά σχολεία, κόστος).

    Οι ερωτώντες Βουλευτές

    Νίκη Κ. Κεραμέως, Επικρατείας
    Γιάννης Ανδριανός, Αργολίδος
    Μαρία Αντωνίου, Καστοριάς
    Χρήστος Κέλλας, Λάρισας

    Φόρμα Εθελοντή

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ
    Εγγραφή στο Newsletter

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ