Συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και το Νίκο Αρμένη, με τίτλο: “Η Κυβέρνηση δήθεν διαπραγματεύεται”

    March 18, 2017
    #MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki
    “Ματαίως αναζητά συνενόχους η Κυβέρνηση, προσπαθώντας να εμπλέξει τα κόμματα της Αντιπολίτευσης στην ψήφιση των υφεσιακών μέτρων που για άλλη μία φορά θα φέρει στη Βουλή”, δηλώνει η βουλευτής της ΝΔ και τομεάρχης Παιδείας, Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξή της στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και επαναλαμβάνει το αίτημα της ΝΔ για εκλογές.

    Η βουλευτής του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης ξεκαθαρίζει ότι η ΝΔ αποσυνδέει τις εκλογές από το κλείσιμο της αξιολόγησης και λέει χαρακτηριστικά ότι “η χώρα έχει φτάσει σε τέλμα, καθώς έχει αποδειχτεί με τον πλέον επώδυνο τρόπο ότι η παρούσα Κυβέρνηση δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών”. Παράλληλα ως τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ διατυπώνει τις θέσεις της απέναντι σε αυτές του αρμόδιου υπουργού για αλλαγές τόσο στο Λύκειο όσο και στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

    1. Κα Κεραμέως θα ξεκινήσω από τα θέματα της Παιδείας. Ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Γαβρόγλου δήλωσε ότι «το λύκειο ‘μαράθηκε’», προανήγγειλε δραστική μείωση του αριθμού των μαθημάτων και περισσότερο χρόνο διδασκαλίας για κάθε μάθημα. Πως τοποθετείστε απέναντι σε αυτές τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας;

    Αποτελεί κοινή παραδοχή ότι το λύκειο ως παιδαγωγική μονάδα έχει χάσει σε κάποιο βαθμό τον αυτόνομο παιδευτικό και μορφωτικό του ρόλο του, έχοντας μετατραπεί σε προθάλαμο των πανελλαδικών εξετάσεων. Ασφαλώς πρέπει να ενισχυθεί το πρόγραμμα διδασκαλίας και το συνακόλουθο ενδιαφέρον των μαθητών, οι οποίοι – σήμερα – με την είσοδό τους στο Λύκειο αναλώνονται στην προετοιμασία της συμμετοχής τους στις πανελλαδικές εξετάσεις. Είμαστε επομένως θετικοί σε προσπάθειες αναβάθμισης του Λυκείου, αρκεί οι προσπάθειες αυτές να είναι ρεαλιστικές, ενώ έχουμε προσέλθει με ενδιαφέρον και κάθε καλή διάθεση στο διάλογο που διενεργείται στο πλαίσιο της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ακρόαση των φορέων.

     

    1. Στην κυβέρνηση μιλούν και για κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Ο κ. Γαβρόγλου λέει ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι προοπτικά η εισαγωγή στα Πανεπιστήμια να γίνεται με το βαθμό του Λυκείου… Η ΝΔ συμφωνεί με αυτή την προοπτική;

    Αποτελεί επίσης κοινή παραδοχή ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις χαρακτηρίζονται από κάποια τρωτά σημεία, όπως για παράδειγμα η έμφαση στην αποστήθιση σε βάρος της κριτικής γνώσης και η αποτύπωση της στιγμής, εφόσον προσμετράται αποκλειστικά και μόνο η επίδοση στις συγκεκριμένες γραπτές εξετάσεις. Υπάρχουν, όμως, και πλεονεκτήματα. Οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένα από τα λίγα  πλήρως αδιάβλητα συστήματα της χώρας, ενώ είναι και αξιόπιστο σύστημα, καθώς συνήθως οι καλοί μαθητές επιτυγχάνουν την εισαγωγή τους στις σχολές πρώτης τους προτίμησης. Πρέπει, λοιπόν, να διατηρήσουμε τα θετικά σημεία και να θεραπεύσουμε τα τρωτά. Ένας τρόπος θα ήταν ενδεχομένως να συνυπολογίζεται σε κάποιο ποσοστό και η επίδοση του μαθητή κατά τα τρία χρόνια φοίτησης στο Λύκειο, προκειμένου αφ’ ενός να αξιολογείται η μαθητική πορεία του και όχι μόνο η επίδοση στις πανελλαδικές, αφ’ ετέρου να δοθεί εκ νέου στο Λύκειο ο παιδαγωγικός, αυτόνομός του χαρακτήρας και να ενισχυθεί ο εκπαιδευτικός του ρόλος. Σε κάθε περίπτωση, χρειάζονται συνετές λύσεις και προσεκτικά-σταδιακά βήματα, δεδομένου μάλιστα ότι κάθε αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος επηρεάζει χιλιάδες οικογένειες.

     

    1. Ανεξάρτητα πάντως από το τι πιστεύει η κυβέρνηση και τα υπόλοιπα κόμματα για τα ζητήματα της Παιδείας, μήπως πρέπει να βρείτε όλοι τον τρόπο να κάτσετε τουλάχιστον για αυτά τα θέματα στο ίδιο τραπέζι να συνεννοηθείτε;

    Ασφαλώς η παιδεία συνιστά χώρο συγκλίσεων, γι’ αυτό και προσερχόμαστε στο διάλογο και τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει ο Υπουργός με κάθε καλή διάθεση. Η προσπάθεια σύγκλισης, όμως, πρέπει να είναι ειλικρινής και όχι προσχηματική, οριζόντια και όχι à la carte. Θα σας εξηγήσω με δύο παραδείγματα τι εννοώ: 1) Ο Υπουργός Παιδείας έχει καλέσει τα κόμματα τις αντιπολίτευσης, στο πλαίσιο της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, σε διάλογο για την αναβάθμιση του Λυκείου και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στον οποίο προσήλθαμε με ενδιαφέρον και συναινετική διάθεση. Την ίδια χρονική περίοδο, και ενώ ο διάλογος ήταν εν εξελίξει, έφερε στην Ολομέλεια της Βουλής, με διαδικασία επείγοντος, πολυνομοσχέδιο που άγγιζε όλο σχεδόν το φάσμα της εκπαίδευσης, ενώ ο ίδιος συνομολογούσε ότι μόνο 2-3 από τις ρυθμίσεις ήταν επείγοντος χαρακτήρα και ενώ δεν είχε προηγηθεί για την πλειοψηφία των διατάξεων δημόσια διαβούλευση. 2) Ενώ όλα σχεδόν τα κόμματα της αντιπολίτευσης έχουμε συμπράξει στην πρωτοβουλία της Κυβέρνησης για σύσταση μίας Επιτροπής εμπειρογνωμόνων με στόχο τη μελέτη των οικονομικών μεγεθών της εκπαίδευσης, ο Υπουργός εισήγαγε προς ψήφιση το ανωτέρω πολυνομοσχέδιο, σε μεγάλο βαθμό ακοστολόγητο.

     

    1. Έρχομαι στα θέματα της οικονομίας. Ο πρόεδρος της ΝΔ στην ΚΟ προχθές ζήτησε ξανά εκλογές και κατηγορείτε την κυβέρνηση γιατί δεν έχει κλείσει η β’ αξιολόγηση. Θεωρείτε ότι οι εκλογές θα διευκόλυναν τη διαπραγμάτευση που είναι σε εξέλιξη;

    Η Νέα Δημοκρατία έχει ξεκαθαρίσει τη θέση της: ζητά εκλογές ανεξάρτητα από το κλείσιμο της αξιολόγησης. Προφανώς και θέλουμε να κλείσει η αξιολόγηση, διότι κάθε ημέρα καθυστέρησης κοστίζει υπέρμετρα στη χώρα και τους πολίτες. Όσο δεν κλείνει η αξιολόγηση, τόσο διευρύνεται η αναξιοπιστία και το δημοσιονομικό κενό και τόσο αυξάνονται οι απαιτήσεις των δανειστών. Ωστόσο, ακόμη και αν ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, η ασφυκτική κατάσταση στη χώρα παραμένει. Μετά από δύο χρόνια σαφούς επιδείνωσης όλων των δεικτών της οικονομίας και της ποιότητας ζωής των πολιτών, είναι εμφανές ότι η Κυβέρνηση δεν μπορεί να βγάλει την Ελλάδα από το αδιέξοδο. Η χώρα έχει φτάσει σε τέλμα, καθώς έχει αποδειχτεί με τον πλέον επώδυνο τρόπο ότι η παρούσα Κυβέρνηση δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών, έχοντας επιφέρει τεράστια ζημιά όχι μόνο στην οικονομία, αλλά και σε καίριους άλλους τομείς όπως η δικαιοσύνη, η παιδεία, η υγεία, η δημόσια τάξη, οι θεσμοί. Το κόστος της διαχειριστικής αδυναμίας και ολιγωρίας των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ μετακυλίεται στους πολίτες, η Κυβέρνηση δεν προχωρά στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, δεν μπορεί να δημιουργήσει θέσεις εργασίας, δεν μπορεί να φέρει επενδύσεις, εν τέλει μας οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε ένα 4ο Μνημόνιο. Η Κυβέρνηση δήθεν διαπραγματεύεται μόνο για να περνάει ο χρόνος και να αναγκαζόμαστε στη συνέχεια να αποδεχθούμε ακόμα πιο σκληρά μέτρα. Ζητάμε εκλογές γιατί η κατάσταση διαρκώς επιδεινώνεται και η χώρα χρειάζεται επειγόντως αλλαγή σελίδας, ώστε να αποκτήσει μία ισχυρή Κυβέρνηση αποφασισμένη για γρήγορες, σοβαρές μεταρρυθμίσεις. Το όποιο κόστος της απομάκρυνσης της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ είναι ελάχιστο σε σχέση με τη ζημία που συντελεί καθημερινά στη χώρα.

     

    1. Επίσης δεν έχει απαντήσει η ΝΔ αν θεωρεί ότι προκειμένου να κλείσει η συμφωνία θα πρέπει να δεχθούμε τα μέτρα που ζητάνε οι δανειστές και κυρίως το ΔΝΤ…

    Η Νέα Δημοκρατία θεωρεί ότι δεν θα έπρεπε ποτέ να είχαμε φτάσει στο σημείο να μας ζητούν οι δανειστές τα απαιτούμενα σήμερα υπερβολικά, πράγματι, μέτρα. Μέτρα που απαιτούνται ως αποτέλεσμα της δραματικής ολιγωρίας της Κυβέρνησης, της αναξιοπιστίας της, της διγλωσσίας της, των πολύμηνων καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση και των δύο ως τώρα αξιολογήσεων. Το ερώτημα που τίθεται, λοιπόν, δεν είναι αν θα πρέπει να δεχτούμε τα μέτρα που ζητούν οι δανειστές, αλλά γιατί φτάσαμε στο σημείο να είναι απαιτητά. Ματαίως αναζητά συνενόχους η Κυβέρνηση, προσπαθώντας να εμπλέξει τα κόμματα της Αντιπολίτευσης στην ψήφιση των υφεσιακών μέτρων που για άλλη μία φορά θα φέρει στη Βουλή. Είναι αποκλειστικά υπεύθυνη, παρά τις ομολογουμένως υπέρμετρες απαιτήσεις των δανειστών. Η Νέα Δημοκρατία πιστεύει σε ένα διαφορετικό μίγμα δημοσιονομικής πολιτικής, με λιγότερους φόρους που αντισταθμίζονται από χαμηλότερες κρατικές δαπάνες -μέσω εξυγίανσης των δημόσιων οικονομικών και όχι μέσω περικοπών μισθών και συντάξεων-, με ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, με δημιουργία θέσεων εργασίας.

     

    1. Και μία ερώτηση για τα όσα συμβαίνουν μεταξύ Τουρκίας και Ευρώπης. Πως εκτιμάτε ότι μπορεί αυτό το κλίμα έντασης να αποκλιμακωθεί;

     

    Η ένταση μεταξύ Τουρκίας και μεμονωμένων ευρωπαϊκών χωρών, αλλά και της ΕΕ εν γένει, βαίνει κλιμακούμενη το τελευταίο διάστημα, επιφυλάσσοντας οικονομικές επιπτώσεις, δυσμενείς συνέπειες στην εμπέδωση της ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή, καθώς και μία εν δυνάμει όξυνση του προσφυγικού-μεταναστευτικού ζητήματος. Είναι γεγονός ότι η Άγκυρα πυροδοτεί την ήδη τεταμένη από τις σύγχρονες προκλήσεις ατμόσφαιρα, με ερειστικές δηλώσεις, απειλές, παραβιάσεις, εμφανώς για εσωτερική κατανάλωση, εν όψει δημοψηφίσματος για τη συνταγματική αναθεώρηση που θα προσδώσει ενισχυμένες αρμοδιότητες στον Πρόεδρο Ερντογάν. Ωστόσο, στην καρδιά της δημοκρατίας και της ειρηνικής συνύπαρξης στον ευρύτερο γεωπολιτικό μας χώρο, απαραίτητες προϋποθέσεις αποκλιμάκωσης της έντασης είναι ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των κρατών και η απαρέγκλιτη τήρηση των κανόνων του διεθνούς δικαίου. Προς αυτή την κατεύθυνση, ευρωπαϊκά κράτη, διεθνείς οργανισμοί, όπως το ΝΑΤΟ, αλλά και η ΕΕ, έχουν επανειλημμένως απευθύνει εκκλήσεις για μετρημένες προσεγγίσεις, ήρεμες αντιδράσεις, αμοιβαιότητα, επικέντρωση σε όσα μας ενώνουν και όχι όσα μας χωρίζουν.

    Εδώ η ηλεκτρονική δημοσίευση της συνέντευξης

    Φόρμα Εθελοντή

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ
    Εγγραφή στο Newsletter

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ