Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής προβλέπει ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για την εισαγωγή των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όταν επιτρέπουμε να εισάγεται κάποιος με βαθμό 1/20 στο Πανεπιστήμιο, κοροϊδεύουμε πρώτα τον ίδιο τον φοιτητή γιατί οι πιθανότητες να φοιτήσει και να αποφοιτήσει είναι πολύ χαμηλές. Κοροϊδεύουμε όμως και τους άλλους φοιτητές που πάσχισαν να επιτύχουν υψηλότερες επιδόσεις για την εισαγωγή τους στο ίδιο τμήμα, αλλά και τον Έλληνα φορολογούμενο που καταβάλλει φόρους για φοιτητές που πιθανότατα δεν θα αποφοιτήσουν. Παρατηρείται στη χώρα μας το παράδοξο να έχουμε έναν από τους μεγαλύτερους αριθμούς εισακτέων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και παράλληλα – με απόσταση – το χαμηλότερο δείκτη αποφοίτησης. Κάθε χρονιά που περνάει με αυτό το σύστημα, αφήνουμε τμήμα μίας γενιάς να χαραμίζεται, και για αυτό και είναι σημαντικό η αλλαγή αυτή να εφαρμοστεί κανονικά από φέτος. Η κοινωνία απαιτεί λύση σε αυτήν την παθογένεια. Με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στη Βουλή τον περασμένο μήνα, υπογραμμίστηκε ακόμη περισσότερο η ύπαρξη εναλλακτικών για τους νέους μας: ένα μηχανογραφικό που οδηγεί σε σπουδές σε ΑΕΙ, αλλά και ένα παράλληλο μηχανογραφικό που, σε συνέχεια της αναβάθμισης των δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, οδηγεί σε δημόσια, δωρεάν, ποιοτικά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης. Με την ευκαιρία, να αποσαφηνίσω ότι οι αλλαγές που θεσμοθετήθηκαν αναφορικά με τη βάση εισαγωγής δεν επηρεάζουν την προετοιμασία των υποψηφίων, αλλά επιδρούν στην κατάταξη των υποψηφίων αφότου έχουν ολοκληρωθεί οι πανελλαδικές εξετάσεις και έχουν εκδοθεί τα αποτελέσματα.
Οι πανελλαδικές προγραμματίζεται να ξεκινήσουν κανονικά τον Ιούνιο, λαμβάνοντας όλα τα μέτρα πρόληψης, για την προστασία της ατομικής και δημόσιας υγείας καθώς και για την απρόσκοπτη διεξαγωγή των εξετάσεων, όπως και πέρυσι.
Η πιθανότητα παράτασης της σχολικής χρονιάς εντός του Ιουνίου βρίσκεται μεταξύ των σεναρίων που εξετάζουμε. Η τηλεκπαίδευση προχωρά, ωστόσο είναι σαφές και ότι δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης εκπαίδευση και ότι δεν μπορεί να αποτελέσει μακροπρόθεσμη λύση× συνιστά λύση ανάγκης όταν για αντικειμενικούς λόγους δεν είναι εφικτή η δια ζώσης εκπαίδευση. Από τα επιδημιολογικά δεδομένα θα κριθούν σε μεγάλο βαθμό οι αποφάσεις μας, που θα ανακοινωθούν, όπως και πέρυσι, αργότερα μέσα στο σχολικό έτος, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και κατόπιν των εισηγήσεων των ειδικών. Δεν θα διστάσουμε να προσαρμόσουμε οποιαδήποτε πτυχή της εκπαιδευτικής διαδικασίας χρειαστεί προς όφελος των μαθητών και των εκπαιδευτικών μας, είτε πρόκειται για τυχόν τροποποιήσεις στις προαγωγικές εξετάσεις είτε για την παράταση του έτους είτε για την περικοπή της ύλης – στην οποία, όσον αφορά στις πανελλαδικές, έχουμε ήδη προβεί, προκειμένου να στηρίξουμε τους υποψηφίους μας που δοκιμάζονται διπλά εξ αιτίας του κορωνοϊού.
Σχετικά με την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας: έχουν ήδη αναρτηθεί εκατοντάδες θέματα από πέρυσι για όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα της Α’ Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου, τα οποία είναι διαθέσιμα στην εκπαιδευτική κοινότητα και διδάσκονται ήδη, ενώ το ΙΕΠ σχεδιάζει να προχωρήσει σύντομα σε νέα ανάρτηση θεμάτων.
Η τηλεκπαίδευση – παρά τις δυσκολίες και τις προκλήσεις της – εξακολουθεί και αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας υπό τις αντίξοες συνθήκες που διανύουμε, χάρη στην εξαιρετική προσπάθεια εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής μελετά στενά και τις μαθησιακές και τις ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της απομάκρυνσης από τη δια ζώσης διδασκαλία και της εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, σε μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικούς, και εκδίδει σχετικές οδηγίες προς καθοδήγηση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Σε κάθε περίπτωση, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση συνιστά λύση ανάγκης, ενώ απόλυτη προτεραιότητα αποτελεί η επιστροφή στο φυσικό περιβάλλον του σχολείου. Η τηλεκπαίδευση έχει λειτουργήσει, παράλληλα, ως καταλύτης για ένα μεγάλο ψηφιακό άλμα: μεταξύ άλλων, για την ενίσχυση ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών και εκπαιδευτικών και για την ψηφιοποίηση εκπαιδευτικών διαδικασιών, όπως π.χ. οι ηλεκτρονικές εγγραφές στο νηπιαγωγείο και το νέο σύστημα καταγραφής της ύλης. Το τελευταίο αφορά τη δημιουργία μίας ηλεκτρονικής φόρμας καταγραφής της ύλης για όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου, ένα σημαντικό βήμα προς την ψηφιοποίηση του παραδοσιακού βιβλίου ύλης, που έγινε σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και τις Υπηρεσίες του Υπουργείου. Το εγχείρημα αυτό μας βοηθάει να εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα ως προς τη σύγκριση διδακτέας και διδαχθείσας ύλης, ώστε να γίνονται απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις. Και ενισχύει την προσπάθειά μας για άρση των ανισοτήτων στη δημόσια εκπαίδευση, καθώς, εφόσον διαπιστώνεται αδυναμία κάλυψης της ύλης, θα αναζητούνται οι λόγοι και θα λαμβάνεται ειδική μέριμνα υποστήριξης, με στόχο την ενίσχυση της ποιοτικής και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης σε όλη την Επικράτεια, σε όλα τα σχολεία.
Όπως γνωρίζετε, προβλέπεται ήδη να διενεργούνται πρακτικές ασκήσεις για τελειοφοίτους τμημάτων και σχολών επιστημών υγείας ΑΕΙ, και είμαστε σε διαρκή επικοινωνία με τους ειδικούς συζητώντας τη δυνατότητα επέκτασης και σε περαιτέρω πρακτικές ασκήσεις φοιτητών και άλλων ετών και άλλων σχολών και τμημάτων. Όσον αφορά τη διδασκαλία του εαρινού εξαμήνου, οι ειδικοί εισηγήθηκαν να διεξαχθεί εξ αποστάσεως.
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας: