1.Προαναγγείλατε μια σημαντική αλλαγή, με καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής από τα τμήματα των ΑΕΙ. Πώς θα υπολογίζεται και από πότε θα ισχύει; Και θα σημαίνει ότι αρκετά παιδιά θα μείνουν εκτός ΑΕΙ;
Είναι προτεραιότητά μας να ενισχύσουμε τις ακαδημαϊκές προϋποθέσεις που είναι απαραίτητες για την επιτυχή φοίτηση και την έγκαιρη ολοκλήρωση των σπουδών, να θωρακίσουμε το κύρος των πανεπιστημιακών σπουδών, να βελτιώσουμε το ρυθμό αποφοίτησης και τη συνολική αποτελεσματικότητα και απόδοση των πανεπιστημίων, να αντιμετωπίσουμε την παθογένεια να εισάγεται κανείς στο πανεπιστήμιο με εξαιρετικά χαμηλές βάσεις εισαγωγής που απομακρύνουν και το ενδεχόμενο να αποφοιτήσει. Η πρότασή μας υπό συζήτηση είναι η θέσπιση ελάχιστης βάσης εισαγωγής, η οποία θα ορίζεται από κάθε πανεπιστημιακό τμήμα ως ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί κάθε τμήμα. Προκρίθηκε η ελάχιστη βάση να μην είναι απόλυτος αριθμός, για να μην εξαρτάται από την εκάστοτε ευκολία ή δυσκολία των θεμάτων προς εξέταση, και να μην είναι οριζόντια για όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα για να μπορεί το καθένα να χαράξει το ακαδημαϊκό προφίλ που επιθυμεί. Τα τελευταία χρόνια μπορούσε κανείς να μπει στο Πανεπιστήμιο ακόμη και με βαθμό 1 στα 20, ενώ 30% των φοιτητών δεν αποφοιτά ποτέ. Η πρότασή μας αποσκοπεί στην αντιμετώπιση και αυτής της παθογένειας. Οι αλλαγές που προτείνονται δεν επηρεάζουν επ’ ουδενί την προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές εξετάσεις: δεν επηρεάζουν ούτε την ύλη, ούτε τα μαθήματα, και επιφέρουν αλλαγές που θα έχουν εφαρμογή μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων.
2. Σχεδιάζετε, επίσης, ένα «διπλό μηχανογραφικό»; Εξηγήστε μας τις λεπτομέρειες και τι αποτέλεσμα θα έχει.
Σήμερα είναι απεριόριστός ο αριθμός των επιλογών στο μηχανογραφικό. Κατ’ αποτέλεσμα, μπορεί φοιτητής να καταλήξει να εγγραφεί σε τμήμα το οποίο έχει επιλέξει ως 250o στις επιλογές του, με αυξημένη πιθανότητα να μην φοιτήσει ποτέ ουσιαστικά και να μην αποφοιτήσει, ενώ καταλαμβάνει τη θέση από κάποιον που μπορεί να επιθυμεί να σπουδάσει στο συγκεκριμένο τμήμα. Η σημασία της εκπεφρασμένης προτίμησης, όπως δηλώνεται με τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, ενισχύεται με τη θεσμοθέτηση δύο φάσεων επιλογής. Στόχος είναι να εισάγονται περισσότεροι υποψήφιοι σε τμήματα στα οποία επιθυμούν πραγματικά να σπουδάσουν. Στην Α φάση οι υποψήφιοι θα συμπληρώνουν το μηχανογραφικό δελτίο με περιορισμένο αριθμό στοχευμένων επιλογών. Μετά την ανακοίνωση των επιτυχόντων, οι μη εισαχθέντες θα συμμετέχουν στη Β φάση, κατά την οποία οι επιλογές τους θα περιορίζονται σε όσα τμήματα απέμειναν κενές θέσεις από την Α φάση, με τις ίδιες βάσεις εισαγωγής.
3. Πόσο αποφασισμένη είστε να συσταθεί επιτέλους το σώμα φύλαξης των ΑΕΙ; Ανησυχείτε ότι μπορεί να υπάρξουν αντιδράσεις από καθηγητές και φοιτητές;
Η ανομία στα Πανεπιστήμια συνιστά ένα χρόνιο πρόβλημα, το οποίο δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό. Εικόνες σαν αυτές που είδαμε πρόσφατα στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο είναι αποτροπιαστικές και δεν έχουν θέση, ούτε στην Παιδεία, ούτε στη Δημοκρατία. Ως Κυβέρνηση, θεσμοθετήσαμε το πλαίσιο αποκατάστασης του ασύλου στην πραγματική του έννοια και δημιουργήσαμε νέες συνθήκες που διεύρυναν, μεταξύ άλλων, και τις δυνατότητες άμεσης και αποτελεσματικότερης παρέμβασης των αστυνομικών αρχών για την καταπολέμηση θλιβερών φαινομένων βίας και ανομίας στα πανεπιστημιακά μας ιδρύματα. Τώρα προχωράμε στην περαιτέρω ενδυνάμωση της ασφάλειας του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος με δέσμη μέτρων που περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα την ελεγχόμενη είσοδο στα ΑΕΙ, την ίδρυση της Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, την ενίσχυση διατάξεων του ποινικού και πειθαρχικού δικαίου σχετικά με πράξεις που τελούνται εντός του πανεπιστημιακού χώρου. Αδιαπραγμάτευτος στόχος μας είναι πανεπιστήμια ελεύθερα, ασφαλή, σύγχρονα, εξωστρεφή, μακριά από νοσηρά φαινόμενα βίας και ανομίας.
4. Το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση προκάλεσε οξεία αντιπαράθεση στη Βουλή. Σας κατηγορούν, μεταξύ άλλων, για εξώθηση στην ευέλικτη απασχόληση μέσω των πρακτικών. Πώς απαντάτε;
Το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση είναι από τα λίγα νομοσχέδια στο οποίο υπήρξε ομόφωνη σχεδόν στήριξη από τους φορείς. Σχετικά με τις αιτιάσεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για το επίπεδο 3, αυτό προβλέπει την ίδρυση Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (ΕΣΚ) για αποφοίτους Γυμνασίου, δίνοντας δυνατότητα σε νέους να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες κλίσεις και δεξιότητές τους στο επίπεδο του τεχνίτη, την οποία μέχρι σήμερα δεν είχαν, και να εξασφαλίσουν σημαντικές προοπτικές απασχόλησης σε ειδικότητες που εκλείπουν σήμερα από την αγορά. Αλλά εξασφαλίζει και μία δεύτερη ευκαιρία σε όσους κατά το παρελθόν είχαν διαρρεύσει από το εκπαιδευτικό σύστημα και θέλουν να μάθουν μία τέχνη, να ειδικευτούν και στη συνέχεια να απορροφηθούν στην αγορά εργασίας. Όχι μόνο προβλέπεται με το νέο νομοθέτημα η αμοιβή για την πρακτική άσκηση, αλλά έχουμε εξασφαλίσει ήδη κονδύλια 104 εκατομμυρίων ευρώ για αμοιβή πρακτική άσκησης.
5. Τα σχολεία θα ανοίξουν στις 8 Ιανουαρίου; Και μιλάμε για την Πρωτοβάθμια ή και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση;
Καταβάλλεται προσπάθεια για να ανοίξουν τα σχολεία μας στις 8 Ιανουαρίου. Είμαστε σε τακτική επαφή με την επιτροπή ειδικών και θα αναμένουμε τις εισηγήσεις τους, με βάση τα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα. Αυτό που προέχει αυτή τη στιγμή είναι η αυστηρή τήρηση των μέτρων για να μπορέσουν να λειτουργήσουν εκ νέου δια ζώσης τα σχολεία όλων των βαθμίδων.
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας: