VOULIWATCH.GR, απάντηση σε πολίτη σχετικά με την οδική ασφάλεια και την τροχονομική αστυνόμευση του οδικού δικτύου της Αττικής

    Φεβρουάριος 25, 2016
    #MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki#MeTiNiki

    Κυρία Κεραμέως,

    Οδηγώ κάθε μέρα από τα Νότια προάστια της Αθήνας εώς την Μεταμόρφωση χρησιμοποιώντας την παραλιακή
    και τον Κηφισό. Δυστυχώς δεν είναι απλά μία διαδρομή πρός την δουλειά μου, αλλα νιώθω πώς μπαίνω σε μία ανεπίσημη μάχη όπου ο πιο θρασύς οδηγός με το γρηγορότερο η το μεγαλύτερο όχημα αποκτά δικαίωμα να συμπεριφέρεται όπως του αρέσει. Όρια ταχύτητως και κανονισμοί οδικής συμπεριφοράς δε τηρούνται. Παράλληλα παρατηρώ κάθε μέρα οχήματα και μηχανές άνευ πινακίδας. Μια κατάσταση απαράδεκτη για ενα έννομο κράτος, διότι φανταστείτε τη μπορεί να κρύβετε απο πίσω?! (Απο παραβάτη του κοκ εώς κ προμελετημένη κίνηση για μία παράνομη πράξη). Δεν θέλω να μπώ κάν στη διαδικασία τί μπορεί να γίνει εάν τραυματιστεί άνθρωπος.
    Το ερώτημα λοιπόν που θα ήθελα να σας απευθύνω είναι ποιά είναι η άποψη σας στο συγκεκριμένο θέμα
    και πώς μπορεί να βελτιωθεί? Για ποιό λόγο δεν υπάρχει τροχαία στο δρόμο μιάς κ αυτό ανήκει στις αρμοδιότητες της?

    Με εκτίμηση
    Αλέξανδρος Ράπτης

    • Αγαπητέ κύριε Ράπτη,

      Σας ευχαριστώ για το μήνυμά σας. Καθυστέρησα να σας απαντήσω διότι είχα ζητήσει και ανέμενα από την Τροχαία Αττικής συγκριτικά στοιχεία, ώστε να μπορέσω τεκμηριωμένα να τοποθετηθώ σχετικά με το αν και κατά πόσον έχει διατηρηθεί η τροχονομική αστυνόμευση στο οδικό δίκτυο της Αττικής.

      Η απάντηση που έλαβα μόλις προχθές είναι η εξής: «Από τα τηρούμενα στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, προκύπτει ότι κατά το έτος 2015 διατέθηκαν στην περιοχή δικαιοδοσίας της (Αττική), για την ρύθμιση της κυκλοφορίας, την εφαρμογή-έλεγχο διατάξεων κυκλοφορίας, ελέγχους στο πλαίσιο ειδικών εξορμήσεων και σχολικά συγκροτήματα συνολικά 114.396 Τροχονόμοι, δηλαδή κατά μέσο όρο 313 Τροχονόμοι την ημέρα.»

      Σε όλη την Αττική, εν ολίγοις, διατέθηκαν ημερησίως 313 τροχονόμοι, ορισμένοι από τους οποίους επιφορτίστηκαν με την εφαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τον έλεγχο και τη διαπίστωση παραβάσεων καθώς και την επιβολή προστίμων. Δυστυχώς δεν μας δόθηκαν στοιχεία του προηγούμενου έτους, ώστε να μπορούμε να διεξαγάγουμε ασφαλή συμπεράσματα για τη διατήρηση ή μη της τροχονομικής αστυνόμευσης σε σχέση με το 2014, είναι σε κάθε περίπτωση εμφανής η υποστελέχωση του τομέα της εφαρμογής του ΚΟΚ και ο ελλιπής μηχανισμός διαπίστωσης παραβάσεων.

      Η προ ημερών ενημέρωση των μελών της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής από τον κ. Αναστάσιο Μαρκουΐζο, οδηγό αγώνων αυτοκινήτων, σχετικά με τη «γενοκτονία» των Ελλήνων στους δρόμους, ανέδειξε δραματικά στοιχεία σχετικά με την ανθρώπινη και οικονομική αιμορραγία που υφίσταται η χώρα μας εξ αιτίας των τροχαίων δυστυχημάτων. Ο κ. Μαρκουΐζος ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι τα πιο πολλά τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν σε κατοικημένες περιοχές με ταχύτητες κάτω από 45 χλμ. την ώρα και σύμφωνα μάλιστα με τα τελευταία στοιχεία, το 60 με 70% των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα, είναι ηλικίας 15 – 29 ετών, ενώ το 40% των συνολικών δαπανών στον τομέα της υγείας προκαλείται από τα τροχαία.

      Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ., μόνο κατά το μήνα Ιανουάριο 2016 και μόνο στην περιοχή της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής σημειώθηκαν 479 τροχαία ατυχήματα με 557 παθόντες, εκ των οποίων 21 νεκροί, 20 σοβαρά τραυματίες και 516 ελαφρά τραυματίες.

      Ο σεβασμός των κανόνων οδικής συμπεριφοράς είναι δείγμα πολιτισμού, η τήρηση, όμως, του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αποτελεί υποχρέωση απέναντι στο νόμο. Η τροχαία οφείλει να λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα τόσο σε προληπτικό, όσο και σε κατασταλτικό επίπεδο για την ασφαλή κίνηση πεζών και τροχοφόρων και η Κυβέρνηση να δώσει την αναγκαία βαρύτητα σε ένα μείζον ζήτημα για την επιβίωση –κυριολεκτικά- των Ελλήνων πολιτών. Επίσης καθίσταται αδήριτη η ανάγκη διδασκαλίας των κανόνων ορθής οδικής συμπεριφοράς και του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, από τα πρώτα κιόλας σχολικά έτη.

      ΕΔΩ Η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΡΩΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ WWW.VOULIWATCH.GR

    Φόρμα Εθελοντή

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ
    Εγγραφή στο Newsletter

    Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις δράσεις μας, μπορείτε να δηλώσετε παρακάτω τα στοιχεία σας:

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ